Maria Balan: M-am legat de tendinta actuala de a ne lasa pacaliti de aparente, dar si de nebunia selfie-urilor care creaza un fel de cult al sinelui

Maria Balan: M-am legat de tendinta actuala de a ne lasa pacaliti de aparente, dar si de nebunia selfie-urilor care creaza un fel de cult al sinelui

Sase ore fara Facebook, Insta si Whatsapp, ieri, si oamenii au inceput sa strige #blackout, dar nu prea au avut unde. Moment bun sa ne dam seama cat din viata noastra se petrece pe retelele sociale si cum ne poate afecta lipsa lor. Love Swipe a fost si tema concursului Eco Graffers Wanted by glo™, un îndemn de a reflecta la felul în care iubirea se manifesta acum, in epoca online. Maria Balan a inscris lucrarea Self Love, care vorbeste despre felul in care tehnologia ne ajuta sa intretinem iluziile perfectiunii si sa punem fete fericite, lasand virtualul sa faca restul. 

Ma intereseaza si partea critica a actului creativ, de multe ori inserez in ceea ce fac si mesaje cu rol de semnal de alarma la adresa mediului sau a comportamentului social, spune Maria

Maria Balan are 34 de ani, e grafician cu studii de arhitectura la UAUIM si grafica La UNArte si de sase ani e activa in zona street art, cu mici interventii de paste up sau stickere, dar si cu cateva murale. Ii place in mod special arta stradala pentru ca mesajul ei ajunge la un public mult mai larg decat in galerii. 

Maria e una din cei 15 finaliști ai concursului, care trec mai departe în etapa pe Insa, unde comunitatea @glo_romania va vota preferații. Le uram succes tuturor in finala si povestim cu Maria despre arta, inspiratie, critica sociala si desenele de pe strada.  

 

Inceputul

Sunt copil de artisti si profi de desen deci am crescut cu tot materialul didactic necesar deci desenez de cand sunt mica mica si am vrut dintodeauna sa urmez drumul artei.

Am inceput sa desenez non stop prin clasa a 6-a cand eu si colega mea de banca de atunci visam sa devenim creatori de moda. Aveam caiete intregi cu fete imbracate in diverse toalete inventate de mine sau copiate de prin reviste.

Apoi la liceu a inceput sa ma intereseze grafica, desenam in ore reproduceri dupa DaVinci sau Michelangelo. Dupa o discutie mai serioasa cu parintii am decis sa urmez arhitectura, fiind in momentul acela o varinata mai profitabila de a continua in zona desenului.

Am intrat la Mincu dar in anul doi am decis ca dupa ce voi termina cei 6 ani de arhitectura ma voi duce la grafica la Facultatea de Arte. Si asta am facut. Acum sunt ca meserie grafician, arhitectura a ramsa doar la nivel de studii, nu am lucrat in domeniu.

 

Inspiratie 

In momentul de fata ma concentrez mai mult pe proiecte personale si explorez zona de la granita realului imbinand realitatea cu elemente fantastice in dorinta de a crea un mecanism de evadare din realitatea de zi cu zi. Totodata ma intereseaza si partea critica a actului creativ, de multe ori inserez in ceea ce fac si mesaje cu rol de semnal de alarma la adresa mediului sau a comportamentului social.

Cel mai recent proiect l-am realizat in cadrul evenimentului Street Delivery, si anume o instalatie de trei metri inaltime cu un personaj des intalnit in compozitiile mele, Copacul Mimetic. Tot la SD am realizat si o mica pictura murala cu scop civic, atragand atentia asupra unor comportamente gresite care fac viata noastra in oras mai neplacuta decat e deja. :) 

 

Muncă & documentare, creatie si emotie 

Munca si documentare a tot fost de-a lungul anilor, creatie si emotie este tot timpul, chiar si cand nu lucrez mintea mea gandeste noi proiecte si viitoare lucrari.

Nu prea mai imi permit sa am tabieturi, pentru ca am un program destul de incarcat. Lucrez cand apuc si ceva ramane constant, muzica la maxim, daca sunt singura mai cant si eu pe langa.

 

Eco Graffers Wanted by glo™

M-am legat de tendinta actuala de a ne lasa pacaliti de aparente dar si de nebunia selfy-urilor care creaza un fel de cult al sinelui. 

Aveam o ilutratie pe subiectul asta destul de recenta si am considerat-o foarte potrivita pentru subiect.

 

Provocari

Rezolvarea cromatica, ca grafician am ceva problem cand vine vorba de utilizarea armonioasa a culorilor.

E greu cand vine vorba de o lucrare publica. Niciodata nu va multumi pe absolut toata lumea. Asa ca ma intereseaza sa o consider eu reusita din punct de vedere compozitional si cromatic.

 

Cu ce ai vrea sa ramana oamenii care vad lucrarea ta

Cu o concluzie in primul rand. Si apoi cu placerea de a admira o lucare bine executata.

 

Arta stradala

Sunt activa in zona street art de cam sase ani, cu mici interventii de paste up sau stickere dar si cu cateva murale. Imi place in mod special zona asta pentru ca ajunge mesajul tau la un public mult mai larg decat in galerii. Dupa parerea mea, interventiile street art, oricat de mici ar fi, imbogatesc orasul si ii dau personalitate. Cand merg prin alte orase chiar caut urmele lasate de artistii locali, fie ca e vorba de stickere sau paste ups, tag-uri sau murale

Imi place ce se intampla in ultimii ani. Exista tot mai mult interes si deschidere din partea publicului, lucru ce duce la aparitia de noi si noi murale. Deci e o evolutie din toate punctele de vedere si sper sa ramanem pe fagasul asta.

 

Eco Graffers Wanted by glo™

Premii

Cea mai frumoasă recompensă este posibilitatea ca lucrarea ta să ajungă pe un perete imens din București.
Cei de la Sweet Damage Crew vor ajuta câștigătorul să își transforme creația digitală într-un mural real, sursă de inspirație pentru locuitorii orașului. 

Premiile competitiei Eco Graffers Wanted by glo sunt în valoare de peste 4.500 euro

  • Cei 15 finaliști vor câștiga un voucher eMAG în valoare de 500 lei.
    Stabiliti de notarea juriului.
  • Marele premiu este în valoare de 3000 Euro.
    Lucrarea câștigatoare este cea cu cel mai mare punctaj dintre lucrările finaliste (70% notele juriului & 30 % votul comunității )
    În plus, pe lângă faptul că vei fi o sursă de inspirație, creația ta digitală va fi transformată într-un artwork fizic, un mural, parte din galeria de artă urbană owned by glo™, în parteneriat cu Sweet Damage Crew.
  • Premiul de popularitate (500 eur) pentru cea mai votată lucrare din comunitatea IG glo_Romania.

Timing

Perioada de desfășurare a competiției este 8 septembrie – 11 octombrie 2021 cu următoarele etape:

  • PERIOADĂ ÎNSCRIERI s-a incheiat pe 30 septembrie 2021
  • STABILIREA FINALIȘTILOR PRIN VOTUL JURIULUI: în 3 octombrie 2021.
    (Acest vot stabilește topul înscrierilor și primele 15 cele mai apreciate lucrări merg în finală.)
  • ANUNȚAREA FINALIȘTILOR: 4 octombrie 2021
  • VOTUL PUBLICULUI pe IG glo_Romania: 4 – 7 octombrie 2021
  • STABILIREA CÂȘTIGĂTORILOR: 8 – 10 octombrie 2021
    (ponderea notelor juriului  este de 70% si votul comunității IG glo_Romania 30%)
  • ANUNȚUL CÂȘTIGĂTORILOR: 11 octombrie 2021

Competiția Eco Graffers Wanted by glo™ se adresează exclusiv persoanelor adulte.
18+ | glo™ este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related