Anca Dragu: Filosofia Una ca Luna este aceea de a oferi inspiratie celor din jur, inspiratie prin design, inspiratie intr-o ceasca, inspiratie pentru a-ti urma visul

Anca Dragu: Filosofia Una ca Luna este aceea de a oferi inspiratie celor din jur, inspiratie prin design, inspiratie intr-o ceasca, inspiratie pentru a-ti urma visul

Filosofia de care vorbeste Anca Dragu, aceea de a-ti urma visul, nu este nicidecum abstracta. Ea porneste chiar din experienta. Anca a terminat ASE, a trecut prin stagii si traininguri internationale in domeniul marketingului, a lucrat in multinationale, ca brand manager, si apoi a inceput sa creeze in ceramica. In 2013 s-a inscris la UNARTE, sa studieze artele la sectia Ceramica, iar acum e artist si designer, ownerul atelierului Una ca luna.

Cu ceramica e inca o relatie proaspata, de 8 ani, cu adrenalina, asa cum e inceputul unei relatii. E un fel de meserie de transformare a materiei, de alchimie, pe care o stapanesti cu greu, dar cu mari satisfactii, spune Anca

Metamorfozele ceramicii ei pot fi văzute în expoziții de arta internationale, sau pot fi cumparate sub forma unor obiecte casnice sau bijuterii, de pe shopul Una ca luna. Toate obiectele pe care le creeaza spun o poveste si fac parte dintr-un univers special, spune Anca. Un univers in care inspiratia e generoasa cu locuitorii lui. Mai multe despre povestea acestui laborator de creatie, in randurile urmatoare:

 

Marketing si portelan

Prima parte a carierei mele a inceput dupa absolvirea Academiei de Studii Economice in Bucuresti, mi-am dorit sa lucrez in marketing. Era o perioada efervescenta, prin 2000, cand oamenii erau trimisi la cursuri in afara pentru marketing si comunicare pentru ca la noi nu exista un background.

Am inceput insa cu market research si apoi am trecut pe brand. Eram pasionata si mi s-a potrivit pentru ca puteam sa imi combin skill-urile de accounting si management cu cele creative. A fost o perioada frumoasa, in care m-am format si am invatat enorm. Traininguri si stagii in afara mi-au deschis orizonturile marketingului si am ajuns sa lucrez pentru branduri frumoase. Era o perioada de boom in care comunicarea se realiza la nivel local, cu filmari, campanii integrate, evenimente alternative, cu tot ce trebuie, am prins si inceputurile social media. Am facut si vazut cam tot ce se putea pana cand nu a mai fost asa interesant din punct de vedere al libertatii de creatie si dezvoltarii locale.

In paralel am inceput sa pictez obiecte de portelan, sa creez mici obiecte de ceramica iar in 2013 m-am hotarat sa merg la Unarte, sa studiez artele la sectia Ceramica. In 2018 am absolvit si Masterul in Arte la UNArte.

Cu ceramica e inca o relatie proaspata, de 8 ani, cu adrenalina, asa cum e inceputul unei relatii. E un fel de meserie de transformare a materiei, de alchimie, pe care o stapanesti cu greu, dar cu mari satisfactii. 

 

Inspiratie intr-o ceasca

In 2012 am creat brandul Una ca Luna. Filosofia Una ca Luna este aceea de a oferi inspiratie celor din jur, inspiratie prin design, inspiratie intr-o ceasca, inspiratie pentru a-ti urma visul. In anii precedenti am participat la multe targuri de profil: Romania Design Week, Pop-up shop Bruxelles, Made in Ro, etc.

Ceramica artistica, sculpturala este un alt palier important al activitatii mele. Am inceput sa expun inca din facultate, in expozitii personale si de grup.

Cateva dintre expozitiile personale si de grup: 2019 #Antropociberneticus, Galateea Contemporary Art, Guldagergaard International Research Centre, Denmark, Portugalia/ ICR, Londra, Galeria Galateca Bucureşti, European Fashion and Design Week Bruxelles / Ambiente Frankfurt.

 

Obiecte si povesti

Cand creez un produs are in spate o poveste sau un nume, de multe ori o printez si o atasez obiectelor din anumite serii, mi se pare ca asa ii introduci si pe clienti in universul tau. Cani zburatoare, Minions, Telescopic cups sunt denumiri pe care le dau unor serii de obiecte si intentia lor devine mai usor de asimilat de catre cel ce le vede prima oara.

Nu îmi place să descriu profilul clientului, să spunem că printre clienţii mei sunt şi cititorii IQads :)

Multi dintre ei sunt oameni care aleg sa caute aceste obiecte pentru a cumpara local, cel putin in ultimul timp am observat aceasta incurajare.

 

Antreprenoriatul depinde de pasiune

Pasul spre antreprenoriatul m-a invatat ca merita facut doar daca este legat de pasiune. Este mult mai mult decat un job si notiunea de weekend e rara. Esti GM si toate departamentele in acelasi timp, personalitate multipla.

Iar a duce businessul la un nivel de productie mare ar presupune schimbari pe care eu nu mi le-am asumat pana acum.

 

Invataturi din pandemie

In 2020 incasarile au scazut la jumatate, pe de alta parte am avut proiecte, nu am stat degeaba dar le-am facut in alt ritm, iar lock-downul l-am folosit pentru creatie, ceea ce mi-as dori in continuare. Cred ca as avea nevoie de 2 luni pe an dedicate creatiei, planificarii, iar un ritm „normal” se pare ca nu ma lasa sa imi acest respiro vital. Anul pandemic m-a invatat ca trebuie sa imi creez propriul lockdown din cand in cand, pentru a-mi reimprospata fortele.

Drept urmare, in 2021 am lansat o noua serie de lampi din portelan care au fost prezentate la Romanian Design Week Selected si au primit premiul Big See Design Award 2021 de la un important festival de design din Slovenia dedicat proiectelor de design, arhitectura din Europa Centrala si de Sud Est. In continuare imi doresc sa promovez aceste obiecte, sunt in cautare de colaborari cu arhitecti de interior, magazine ce doresc sa imi comercializeze aceste piese.

Am inceput sa lucrez la un proiect in colaborare cu un nou produs culinar ce se lanseaza pe piata si pregatesc o colectie in acest sens, este un proiect initiat de altcineva, deci o provocare pentru mine.

In lunile ce urmeaza voi lucra ca referent de specialitate la Galeria Galateea Contemporary Art, galerie dedicata ceramicii contemporane si voi frina putin planul studioului meu, axindu-ma pe proiectele in curs si pe planurile pentru 2022.

 

Ghid de supravietuire

Ghidul de supravietuire al micului antreprenor pe timp de pandemie, care speram sa se incheie:

1. Priveste partea buna a momentului de criza

2. Redu cheltuielile, recicleaza, fructifica stocurile care si asa iti ocupa spatiul

3. Poarta masca, vaccineaza-te, stay safe & healthy!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related