Mi-am creat o comunitate pe Facebook și acum toată lumea îmi spune că nu mai este relevantă

Mi-am creat o comunitate pe Facebook și acum toată lumea îmi spune că nu mai este relevantă

În ultimul timp, din ce în ce mai des, aud următoarea remarcă din partea oamenilor de marketing cu care lucrez: ”am investit în (insert obiectiv) iar acum nu mai este relevant.”
Îi înțeleg perfect.

Astfel, în rândurile ce urmează, în speranța că vă va fi de folos, vă voi povesti ce am învățat din experiențele mele cu branduri mari și mici, globale și locale, care aveau același obiectiv final: să vândă.

Totul începe de la buget
Fără un buget nu facem nimic, nici agențiile și nici brandurile. Dar cu un buget care este de la început planificat în mod corect, o mare parte din succes este deja asigurată. Ceea ce uită majoritatea brandurilor să bugeteze anual este strategia canalelor de digital, care este total diferită de cea de brand.

Un iPhone X cu soft de iPhone 13 va funcționa, dar nu va face performanță, oricât ne-am chinui.
La fel este și cu strategiile canalelor de digital ale brandurilor.

O strategie anuală, făcută corect și adaptată trendurilor și obiceiurilor de consum ale targetului în digital, poate salva bugete uriașe și poate întrece, într-un mod facil, competiția care nu înțelege mișcările acestui ecosistem. Bineînțeles, acest lucru nu este posibil decât atunci când există teamwork între brand și partener: brandul să nu uite să bugeteze strategia anuală de digital, iar partenerul să o contureze corect și cu obiective măsurabile.

Test & learn nu este deloc mainstream
Capitolul ”test & learn” trebuie să treacă de la ”TBD” la ”MANDATORY”. Știu că v-ați confruntat des cu acest aspect, dar numai la nivel teoretic, în prezentări și recomandări, nu și implementat cu adevărat.. Încercați să alocați oricât puteți din buget, unui astfel de proiect, din care să învățați și să vă testați atât consumatorii, cât și partenerul care propune și realizează proiectul.

Arunc banii pe fereastra celor de la Facebook
Sincer, uneori chiar asta facem. Ne lăsăm păcăliți de obiectivele fantasmagorice care ne oferă niște cifre umflate cu pompa de către Facebook, fără să ne dăm seama că NOI împingem platforma către astfel de metode. Și uneori nici măcar nu avem nevoie de engagement, ci de un funnel corect construit, care să ducă la vânzări, funnel care poate fi construit și adaptat doar cu o strategie anuală bună a canalelor de digital. De exemplu, atunci când setăm obiectivul de engagement ne asumăm faptul că platforma va livra mesajul nostru către o bază limitată de useri, cunoscuți deja cu acest obicei de a interacționa rapid cu postările. Sigur, userii răspund unor criterii de targetare impuse de noi, dar oare nu aceiași useri vor fi expuși și vor interacționa și cu competiția noastră care procedează la fel ca noi?
Și din acest motiv e nevoie să urmăm o strategie anuală a canalelor de social media, să vedem ce face competiția bine și de unde să pornim.

Echipa perfectă există și nu este un clișeu
Cea mai bună echipă este cea formată din brand-partener și este bine să înțelegem atât nevoile brandului, cât și cele ale ecosistemului digital. Din interacțiunea cu zeci de clienți din aproape toate industriile, pot concluziona că ingredientul-cheie al echipei client-agenție este sinceritatea. Cred cu tărie în parteneriate de lungă durată bazate pe această valoare mutuală. Și dacă mai există și chimie, puteți muta munții din loc. Căutați membri ai echipei, partners in crime, nu doar simple agenții.

 _______________________
Arnold Vieriu, Bad Habits Agency

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related