Me(ta)meversul

Me(ta)meversul

În viitor, vom putea să ne teleportăm instant în forma unei holograme la birou, la un concert cu prietenii sau în sufrageria părinților noștri. Nu e începutul unui nou sezon din serialul Black Mirror, ci parte din discursul pe care Mark Zuckerberg l-a ținut despre marea reinventare Facebook. Pardon, Meta!

Tot ce povestește CEO-ul Meta despre o realitate 3D virtuală unde toate activitățile devin mai ușoare e îmbrăcat într-o serie de termeni tehnici peste care domnește Metaversul. Totul devine puțin greu de urmărit, dar în postarea lui Orlando Nicoara lucrurile sunt explicate un pic mai limpede. Contextualizarea asta e foarte importantă.

 

Nu doar pentru că e necesar să știm ce pune la cale una dintre cele mai mari companii ale lumii, ci și pentru că altfel n-am înțelege toate glumele de care abundă feed-urile noastre. Iar la capitolul meme, Internetul nu a dezamăgit niciodată.

Începem lejer, cu o observație foarte bună despre semnificația multiplă pe care ar putea să o capete cuvântul Meta și un doliu pentru tot ce însemna el înainte de asta:

 

Un inventar al termenilor greoi din discursul despre care vă povesteam poate fi găsit în postarea de mai jos. Și iarăși apare motivul Metaversului, de data asta cu potențial poetic

 

E totuși interesant cum Facebook, acest spațiu al nesiguranței, anxietății și comparației a ales să se reinventeze promovând o imagine idealizată despre misiunea lui. Un metavers virtual, unde orice vis poate deveni realitate. Până vedem cum se concretizează asta, mai important ar fi de adus în discuție soluții pentru modul în care platformele astea au un impact nociv asupra sănătății noastre psihice și emoționale. Dar o imagine spune mai mult decât lasă cuvintele să se înțeleagă:

 

Tot legat de mental health, schimbarea de nume pare să aducă totuși o contribuție. Aceea că ne va fi mult mai ușor să diagnosticăm dependența de social media:

 

La postarea asta a lui Radu Calin, zicea cineva foarte bine că toate cuvintele care încep cu M se simt amenințate. As they should!

 

Iar mă-ta nu avea cum să scape:

 

Dacă numele a fost sursa unui izvor nesecat de glume, logo-ul e chiar problematic. Trecem peste toate comparațiile dintre el și forma unui pretzel și ne oprim asupra acestei postări. Asemănarea nu poate fi negată, iar oportunitatea vizibilității adusă odată cu ea nu i-a scăpat grupului Migraine.

 

Încheiem cu ceva frumos, autohton, care just hits home. Un pic din umorul acela simplu de care dăm dovadă când vreun prieten își schimbă poza de profil după mult timp:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related