Modele de scalare - Jamer Hunt | Editura Publica, 2021

Modele de scalare - Jamer Hunt | Editura Publica, 2021

De la deciziile mărunte care ne paralizează la „big data” care știu totul despre noi, Modele de scalare este un ghid care îndeamnă la gândire și care ne ajută să navigăm prin complexitatea surprinzătoare a unei ere a rețelelor, în care lucrurile care ne determină experiențele nu mai au nici greutate, nici mărime.

Dicționarul definește „scala” drept o scară ale cărei diviziuni reprezintă mărimi raportate corespunzător la lucruri pe care vrem să le măsurăm sau să le comparăm. Folosim acest concept în toate aspectele vieții – este esențial pentru inovație, ne ajută să ne punem în balanță opțiunile și determină felul în care înțelegem impactul acțiunilor noastre.

În această carte, Jamer Hunt analizează complicațiile scalei în era digitală și scoate în evidență un paradox interesant: acum avem la vârful degetelor o lume întreagă de informații, dar, în mod ironic, cu cât mai informați devenim, cu atât mai copleșiți ne simțim. Efectele globale ale alegerilor noastre de zi cu zi (Pungă de plastic sau refolosibilă? Cumpărăm o casă sau închiriem? Ne aprovizionăm de la magazinele mici sau de pe internet?) rămân greu de înțeles, iar găsirea de soluții la probleme naționale și internaționale la scară largă pare inimaginabilă.

Hunt explică legătura intimă dintre provocările acestea și o nouă logică a scalării, oferind cititorilor sfaturi de supraviețuire în secolul XXI. Prin micșorarea la scară a problemelor colosale, putem folosi scalarea pentru a provoca schimbări pozitive și pentru a ne adapta la epoca modernă. Modele de scalare aruncă o punte între cele mai mărunte decizii ale noastre și starea lumii în general; este un ghid fascinant și util despre cum să concepem și să operăm cu mizele enorme care, de multe ori, ne sunt ascunse vederii.

"Modele de scalare pune în același cadru nivelele cu bulă și piticii de grădină; mecanica cuantică și sensurile giratorii; sistemul de operare Linux și cataloagele IKEA; porcii sălbăticiți și planul de acțiune NATO pentru Afghanistan; seturile enorme de date, așa-numitele „big data”, și furnicile minuscule. Scala este dezordonată. Viețile noastre sunt dezordonate. Scala contribuie la dezordinea lor. Pe măsură ce citește, sper măcar ca cititorul să se întâlnească din când în când cu limitele propriei gândiri... precum și cu imposibilitatea totală de a gândi așa ceva."
Jamer Hunt

 

"Cartea aceasta incredibil de pătrunzătoare a fost o revelație care mi-a luat celulele cerebrale la dans. Ce încântare! Poveștile captivante ale lui Jamer Hunt despre puterea scalării au o limpezime și o noutate explozivă, din care oricare dintre noi are de câștigat."
Bruce Nussbaum, mentor-rezident la NEW INC., fost editorialist la Businessweek și Fast Company

 

"Autorul propune tactici prin care oricine poate accepta și stăpâni ambiguitatea și complexitatea. Presărată cu revelații periculoase despre limitele înțelegerii umane, dar plină de încredere în ingeniozitatea și adaptabilitatea omului, cartea lui Hunt este înțeleaptă, antrenantă și inspiră speranță – un dar pentru noi toți, cei angajați în construirea unui prezent și a unui viitor mai bune."
Paola Antonelli, curator senior de arhitectură & design și director de cercetare & dezvoltare la Museum of Modern Art, New York

 

Jamer Hunt este prodecanul Facultății de Inițiative Transdisciplinare de la The New School și fost director fondator al programului masteral de Design Transdisciplinar de la Parsons School of Design. A fost unul dintre fondatorii săptămânii Design Philadelphia, cel mai mare eveniment de acest fel din SUA. Fast Company l-a inclus pe lista „Cei mai creativi oameni”. Își folosește experiența unică pentru a da vieții o nouă perspectivă.

 

Cartea a apărut în România la Editura Publica.

 

Info:

  • Titlul original: NOT TO SCALE: The Small Becomes Large, The Large Becomes Unthinkable, and The Unthinkable Becomes Possible
  • Ediția I 2021, paperback
  • Traducător: Anca Bărbulescu
  • Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
  • 232 pagini
  • ISBN: 978-606-722-435-1
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related