Nu va fie frica

Participand recent la o discutie din cadrul AdBreak, am fost foarte surprins sa vad ca toata lumea (vorbitorii si audienta) se teme de viitorul industriei de publicitate din Romania, o data cu aderarea acestei tari la Uniunea Europeana. O pagina alba este tot o pagina alba, oriunde in lume. Ideile de calitate pot fi create oriunde si astfel, nu e nici un motiv pentru care Bucurestiul nu ar putea fi un adevarat centru al publicitatii din Noua Europa.

Indiferent de tara in care lucreaza cineva, sau pentru ce agentie de publicitate, in cele din urma, rezultatul a fost creat de o echipa de creatie ce lucreaza intr-un birou mic, pe undeva. Acesta poate fi amplasat oriunde, si de ce nu in Romania? Nu va fie teama de schimbare. Schimbarea e buna, iar competitia, indiferent de sursa, nu va face decat sa imbunatateasca munca tuturor. Cu cat oamenii sunt mai expusi la idei prin intermediul calatoriilor, al internetului si al filmelor, cu atat le va fi mai usor sa depaseasca barierele imaginatiei. De 6 luni de cand am venit la Bucuresti, am vazut o gramada de idei bune, dar si foarte multe idei proaste. Dar daca mergi in Statele Unite, de exemplu, si acolo vei fi inconjurat de reclame proaste. Nu tot ce se face in afara va castiga la Cannes premiul cel mare.

Cred ca oamenii de aici sufera de mania subaprecierii propriilor lucrari, dar acest lucru se poate schimba. Numai sa nu va lasati prada "ghost-urilor" - lucrarilor de festival. Este foarte usor sa faci o reclama buna fara sa ai un client sau un scop, dar nu asta este publicitatea. Noi, ca oameni de publicitate, nu existam decat ca sa vindem brandurile clientilor nostri; iar partea cea mai grea este sa-ti vinzi ideea creativa. Rasplata vine atunci cand iti vezi ideea transpusa in executie, iar astfel se creeaza increderea dintre client si agentie.

Daca extragi acest lucru din ecuatie, atunci nu mai putem vorbi despre publicitate. As putea vedea rostul unei astfel de "relatii" cu scopul de a capata recunoastere, insa nu cred ca ar aduce beneficii cuiva. Industria publicitatii este una minunata. Lucrez in ea de 28 de ani si inca este proaspata. Dar oameni buni, nu mai acuzati clientii de fiecare data cand ideea va este refuzata. Reveniti-va si re-apucati-va de munca pana cand rezultatul final este cat se poate de perfect!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related