ARTery lansează portalul european online pentru ucrainenii care caută locuri de muncă în domeniul muzicii

ARTery lansează portalul european online pentru ucrainenii care caută locuri de muncă în domeniul muzicii

ARTmania (România), Music Export Ukraine (Ucraina) şi Pohoda Festival (Slovacia) îşi unesc forţele pentru a lansa ARTery, o platformă menită să îi ajute pe creativii ucraineni să îşi găsească locuri de muncă în Europa. ARTery este o mişcare creativă pan-europeană al cărei scop principal este acela de a-i susţine pe artiştii şi profesioniştii din sectoarele creative, care au fost nevoiţi să plece din zone de conflict, să îşi continue vieţile cu demnitate în ţările care îi găzduiesc.

ARTery este o platformă sigură, unde organizatori de evenimente pot prezenta oferte de muncă şi job-uri punctuale. Proiectul a fost lansat oficial la ediţia de anul acesta a International Live Music Conference (ILMC),  în Londra, fiind adus în atenţia întregii industrii globale de muzică live, unde au participat cei mai importanţi lideri ai comunității.

Creativii ucraineni care caută oportunităţi de lucru pot să îşi creeze profilul personal simplu, în doar câţiva paşi şi să aplice la posturile de care ar putea fi interesaţi imediat după finalizarea înscrierii pe platformă.

“Europa se confruntă cu o nouă realitate pe care generaţia noastră nu a mai trăit-o niciodată. Este un moment în care trebuie să ne unim, să fim solidari, să ne susţinem reciproc, în întreaga Europă. ARTery este însăşi transpunerea definiţiei unei artere – un vas sangvin care transportă sânge plin de oxigen din inimă, către toate ţesuturile corpului – în tot ce înseamnă sectorul creativ european, care reprezintă acest corp numit Cultură.”, a spus Codruţa Vulcu, Fondator al Festivalului ARTmania (România).

“Susţinerea europeană pe timp de război a fost imensă şi suntem foarte recunoscători colegilor noştri din lumea muzicii, care au fost printre primii care şi-au oferit ajutorul. Noi, cei de la MEU, am lucrat de-a lungul anilor pentru a-i ajuta pe profesioniştii ucraineni din muzică să se conecteze îndeaproape cu cei de peste hotare, aşadar acest proiect este un pas firesc în timpuri în care oamenii/colegii noştri au cea mai mare nevoie.”, a declarat Alona Dmukhovska (Music Export Ukraine). 

“ARTery este un proiect care a luat fiinţă dintr-un spirit de înalt respect şi prietenie. Sperăm cu tărie că oamenii din scena artistică vor respecta principiile etice ale ARTery şi vor oferi locuri de muncă relevante pentru specialiștii ucraineni, că aceştia vor fi plătiţi cum se cuvine şi că vor fi trataţi cu acelaşi respect şi cu aceeaşi înţelegere ca orice alt membru al echipei. Mai mult decât atât, sper să lucrăm împreună pentru a-i sprijini pe toţi să se întoarcă în ţara natală când războiul se va fi încheiat. Cu toţii ne dorim ca acest lucru să se întâmple cât mai curând.”, a spus Michal Kaščák, fondator Pohoda Festival (Slovacia).

Această colaborare este o iniţiativă în continuă desfăşurare, care se concentrează în primă fază pe industria live, urmând ulterior să aducă împreună artişti ucraineni şi promotori din Europa, dar şi să susţină comunitatea creativă extinsă, care lucrează îndeaproape cu industria muzicală (designeri, ilustratori, manageri de comunicare etc). Nu numai că va ajuta afacerile ucrainene ce ţin de muzică să combată lipsa locurilor de muncă din ţara natală, dar va susţine industria muzicală live din Europa cu profesionişti de cel mai înalt nivel, după doi ani devastatori de pandemie.

ARTery este o iniţiativă independentă, un parteneriat între Festivalul ARTmania (România), Music Export Ukraine (Ucraina) & Pohoda Festival (Slovacia), venită ca o reacţie la situaţia din Ucraina şi Europa. În timp ce războiul din Ucraina distruge vieţile civililor iar pandemia a lăsat industria muzicală europeană cu o lipsă de specialişti în domeniu, ARTery a creat o soluţie pentru toate părţile implicate. Platforma pune la dispoziţie locuri de muncă pentru ucraineni şi oferă forţă de lucru pentru organizatorii din Europa. Pe termen lung, proiectul îşi propune să îi ajute şi pe alţi specialişti, indiferent de locația în care se află.

Scopul principal este de a-i ajuta pe profesioniştii din industria muzicală ucraineană să exploreze noi orizonturi în Europa şi să îi ajute să îşi găsească locuri de muncă până când industria muzicală se recuperează într-o Ucraina cu pace. Acesta este modul nostru de a-i ajuta pe ucraineni nu numai să supraviețuiască, ci să trăiască cu demnitate în alte țări și să continue să lucreze în profesiile în care s-au specializat, în ciuda războiului și a distrugerii cu care se confruntă țara lor.

Pentru început, o parte din oportunitățile de job-uri vor fi furnizate de YOUROPE – The European Festival Association, o reţea internaţională cu 112 festivaluri de muzică şi membri asociaţi, din 26 de ţări europene. Însă, orice altă companie care activează în acest sector sau în industria creativă este încurajată și invitată să-și listeze rolurile disponibile pe platforma artery.community.  Posturile se adresează tututor ucrainenilor care îşi caută un loc de muncă şi au calificările necesare. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related