[RoMâine] Sănătatea înseamnă Speranță. Speranța poate însănătoși o țară

[RoMâine] Sănătatea înseamnă Speranță. Speranța poate însănătoși o țară

Sănătatea e cea mai importantă. Așa ne spun urările de bine de la cei dragi, indiferent de ocazie. Așa ne-au arătat ultimii ani, care ne-au încercat la limită. Așa cum știm, de fapt, fără să trebuiască să ne amintească nimeni. Încercăm să avem grijă de sănătatea noastră, suntem conștienți de importanța ei, o luăm de-a gata, uneori, în fuga noastră cotidiană, ne întoarcem la ea când primim semnale de alertă. Sănătatea nu este, însă, o responsabilitate individuală. Ea este un sistem complex și sensibil, care depinde de mulți factori la care nici nu ne gândim.

Sănătatea unui om depinde de sănătatea comunității din care face parte, de resorturile țării în care trăiește, de mediul social și cultural, de valorile comune, de frici și temeri, de frustrări și neputințe, de lipsa unei plase de siguranță. Sănătatea e un ansamblu colectiv, de care trebuie să avem grijă cu toții. Ea pornește de la Grijă, Respect, Încredere, Empatie, Speranță. Sunt pilonii însănătoșirii sociale, pe care MedLife a construit RoMâine, o platformă unde învățăm împreună că sănătatea depinde, în primul rând, de felul în care ne raportăm unii la alții. 

 

Un efort de însănătoșire comună

Ne facem analizele, mergem regulat la controale de rutină, căutăm tratament când corpul ne spune că ceva nu mai funcționează. Încercăm să păstrăm o dietă echilibrată, să găsim timp pentru mișcare, să ne îngrijim de minte și de suflet. În cele mai bune momente ale noastre, știm că toate sunt interconectate și vrem să punem sănătatea pe primul loc. Acesta e scenariul ideal. Chiar și în astfel de scenarii, însă, nu e de ajuns. Un om nu poate fi sănătos într-o societate bolnavă. Sănătatea lui depinde de sănătatea celorlalți, de țara în care trăiește.

RoMâine este viziunea MedLife pentru însănătoșirea României. O țară nu se face bine repede, dar primul pas este să începi să schimbi și să îmbunătățești lucrurile pe care le poți controla. RoMâine este un astfel de început. O școală națională care ne învață să privim altfel sănătatea și unde profesori, medici, sociologi, scriitori, artiști, muzicieni, sportivi, președinți de bănci sau de asociații de locatari, hairstyliști și IT-iști, caută soluții să facă România bine.

De aproape 3 decenii facem România bine în spitalele, clinicile, maternitățile, laboratoarele și farmaciile nostre. Am înțeles că sănătatea noastră morală ca popor e la fel de importantă ca sănătatea fizică a fiecăruia. Putem să facem România bine prin respect, prin empatie, prin speranță, prin grijă, prin încredere. Exersate în fiecare zi, oriunde am fi, de către fiecare dintre noi, împreună, spun cei de la MedLife. 

 

Speranța poate fi antrenată

Sănătatea înseamnă Speranță, înainte de toate. Iar speranța poate fi cultivată și educată, antrenată și dusă mai departe, oferită celorlalți. David Popovici a fost un simbol al speranței în ultimii ani, performanțele lui inspirînd o țară întreagă. El este ambasadorul MedLife pentru RoMâine și ne arată că Speranța înseamnă anduranță și muncă pentru a putea controla schimbările în bine pe care ni le dorim. 

Pentru mine, speranța este încrederea în mine, credința fermă că totul este în controlul meu și că doar de mine depinde ca tot ceea ce îmi doresc să se realizeze. Obiectivul meu este să fiu azi mai bun decât ieri și să ajung cel mai bun din lume în ceea ce fac. Iar pe acest drum, speranța este acel ceva fără de care nu pot evolua.

David a început înotul la recomandarea unui medic ortoped, pentru a-și corecta mici deformații ale coloanei vertebrale. Grija pentru sănătatea sa s-a transformat într-un mod de a face performanță. Cu determinare, antrenament, efort și consecvență, David a cucerit primul său titlu la 10 ani. După o serie de noi recorduri naționale, în 2019, la Festivalul Olimpic al Tineretului European de la Baku a cucerit medalia de aur la 100 m liber și două de argint, la 50 și 200 m liber, devenind cel mai rapid înotător sub 15 ani din istorie în proba de 100 m liber.


Foto: Mine Kasapoglu

A fost momentul în care performanța lui s-a transformat în speranță și inspirație pentru ceilalți. În mai 2021, la Campionatele Europene de la Budapesta, în calificările probei de 100 m liber, a reușit să înoate sub baremul pentru Jocurile Olimpice Tokyo 2020 și și-a asigurat prezența în întrecerile olimpice din capitala niponă.

David Popovici a uimit lumea. Nu doar prin recordurile și medaliile sale, prin stilul său de înot, dar mai ales prin perspectiva asupra sportului și asupra vieții.  

"Sunt un băiat care înoată repede, care are niște antrenori foarte buni, niște părinți foarte buni și niște oameni care mă susțin, geniali. Ar fi o prostie să mă las copleșit de presiune, ba chiar s-o bag în seamă. Toată presiunea care ar putea veni, poate fi numai de la mine, și chiar și așa ar fi o presiune inutilă, pentru că antrenamentul e făcut, munca e depusă, trebuie să fac doar ce știu”, spunea David într-un interviu. 

Să ne antrenăm speranța, să o încurajăm prin tot ce facem. Să punem alături de dorințe pentru o lume mai bună și efortul și mintea, să fim perseverenți în a urma performanța, oricare ar fi domeniul în care muncim, pasiunea pe care o urmăm.

Alături de MedLife, furnizorul național de sănătate al României, cultivăm Speranța printr-o nouă serie editorială. Vorbim cu acei oameni care au arătat că în România se poate să crești autentic, să dezvolți proiecte și businessuri care să aducă încredere în comunitate. Cei care însănătoșesc România, prin munca lor, cu speranță, încredere, empatie, grijă și respect.

Povestim în articolele următoare din seria editoriala "Fabricat în RoMâine" despre cum cresc sănătos afaceri mici și independente în acele arii esențiale care fac România mai bună. Cum crește o școală. Cum crește o librărie. Cum crește o editură mică. Cum crește un teatru. Cum crește un festival. 

Cum cresc spații de publice de întâlnire și conexiune.
Cum crește o comunitate. 
Cum crește Speranța pentru RoMâine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Campanii

Sectiune



Branded


Related