AdBreak 20 - 3 invitati, 48 de spoturi, un singur pariu

Miercuri, 31 ianuarie, a avut loc a 20-a editie AdBreak, un eveniment IQads, prezentat de Orange. Pasionatii de publicitate reuniti in Music Club au fost partasi la discutiile despre topuri in advertising initiate de Mihai Anton, moderatorul evenimentului.

Ca un brand sa poata ajunge in top, conditia sine qua non este ca el sa existe. Stefan Liute, Director de Strategie la Grepfruit, a vorbit despre brandingul romanesc, cu oarecare afectiune: "Unii fac lucruri mai bune, altii mai proaste, iar altii lucruri mediocre. Dar nu va asteptati sa spun ca la noi brandingul se face prost. E domeniul meu si-l apar". Intrebat din public despre manipularea prin publicitate, acesta a replicat: "Adveritsingul nu e un lucru rau sau bun. E un instrument. Cu un cutit poti sa salvezi o viata sau sa iei o viata. El in sine nu e nici rau, nici bun."

Succesul unui brand, in opinia sa, este dat de longevitatea lui, pentru ca astfel demonstreaza ca e bine fundamentat si produce efectele dorite. Respecta brandul Dacia, dar cu detasare apreciaza Carturesti pentru experienta pe care o ofera. In legatura cu munca sa, Stefan Liute a povestit publicului despre brandul de care este el cel mai mandru - Antibiotice - mentionand ca rebrandingul realizat de Grapefruit s-a finalizat cu o crestere a actiunilor la bursa.

Mihai Coliban, freelancer in momentul de fata, a povestit despre experienta pe care a avut-o in juriul de la Golden Drm in 2006. Astfel, desi cu un sistem de jurizare bine pus la punct, am aflat ca sunt greseli si la nivel inalt - membrii juriului obosesc si mai scapa lucrari bune. "Un festival este in linii mari ca o loterie. Trebuie sa ai o lucrare absolut exceptionala ca sa treaca fara discutii", a afirmat Coliban, care considera ca anul trecul la Ad'Or juriul a gresit cand nu a premiat DaKINO pentru cea mai buna campanie.

Pe fondul unor proiectii de aducere aminte a unor clipuri premiate la Cannes in 2003 si 2004, Mihai Coliban si Victor Dobre, aflat in public, au gasit de cuviinta sa mearga inapoi in timp si sa puna pariul: spotul "Don't" pentru The Independent a castigat Grand Prix sau premiul presei la Cannes Lions 1999? Raspunsul il dam noi astazi, conform commercial-archive.com. Spotul a castigat Cannes Lions Grand Prix, iar Mihai Coliban are dreptate.

A 20-a editie AdBreak s-a incheiat cu interventia lui Andrei Bortun, General Manager la Millenum Communications, care a prezentat publicului cum se organizeaza un festival. Aflat "in ajunul" AdPrint-ului, programat peste o saptamana la Brasov, a adus in vedere cele doua aspecte pe care le implica organizarea: evenimentul, pus la punct de divizia de BTL a agentiei, si competitia, care depinde in principal de juriu. "Pentru ca este un festival de print, alegem din lista de profesionisti din afara pe cei care prefera printul in dauna spoturilor de televiziune".

Bortun a declarat ca in acest an numarul de lucrari inscrise este mai mare decat anul trecut, iar pe langa echipele de creatie din strainatate, multe agentii romanesti incep sa isi dispute un loc in top. "Cu doua exceptii notabile, Leo Burnett si Young&Rubicam, in acest an majoritatea agentiilor romanesti se vor bate pentru premiile de la AdPrint".

AdBreak este un eveniment IQads, prezentat de Orange, sustinut de Kiss FM, HotNews.ro si de Grupul de Presa Catavencu, prin Cotidianul si 24-FUN.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Festivaluri

Pozitii

Sectiune



Related