Exploratist, trend-setter la Onboard Amsterdam 2023. Inspirația este un drum cu două sensuri

Exploratist, trend-setter la Onboard Amsterdam 2023. Inspirația este un drum cu două sensuri

Ideile sunt făcute să circule. Iar noi, Exploratist, le punem în circulație și le ieșim în cale, în egală măsură. Astfel, după ce am fost la Cannes, am fost și la Amsterdam – dar nu doar ca să aflăm despre noi tendințe, ci și să lansăm noi tendințe – de data aceasta în onboarding.

Facem asta pentru că știm prea bine că viitorul nu se așteaptă, ci se construiește activ. Motiv pentru care suntem și proactivi în a-l explora, așa cum îi stă bine unei echipe de exploratiști întotdeauna doritori să fie buni parteneri de viitor cu clienții lor.

 

Umanizarea experiențelor pentru angajați în era inteligenței artificiale

Tema evenimentului Onboard Amsterdam din acest an a fost protejarea omenescului în era inteligenței artificiale – o temă de mare actualitate și interes la nivel global. În esență, îndemnul este ca, seduși de performanțele pe care ni le oferă tehnologia, să nu neglijăm calitățile și capacitățile unice pe care numai umanitatea noastră ni le poate oferi pentru a avea o bună calitate a vieții - printre care se numără intuiția, empatia, creativitatea, compasiunea, originalitatea, imperfecțiunea etc. Mesajul este, așadar, să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului: să lăsăm doar eficiența în seama tehnologiei, pentru că fericirea nu poate fi lăsată decât în seama oamenilor.

De aceea este important ca experiențele pentru angajați să fie concentrate pe om și să aibă grijă de ceea ce este omenesc, asigurând starea de bine a oamenilor și oferindu-le un real sentiment de apartenență, cu rol cheie în performanța echipelor și a organizațiilor.

Umanizarea experiențelor pentru angajați devine, așadar, un instrument eficient de employer branding.

 

Tendințe în onboarding discutate la Onboard Amsterdam 2023

Onboarding-ul este un proces. Engagementul, sinergia, integrarea, performanța, conectarea la valorile organizaționale nu mai pot fi asigurate printr-o acțiune punctuală, preponderent administrativă. Este nevoie de crearea unei experiențe ample și holistice, concentrate pe noul angajat.

Oamenii sunt foarte importanți în procesul de onboarding. Majoritatea angajaților confirmă că întâlnirile 1 la 1 cu managerul sunt cea mai importantă componentă a procesului de onboarding. De asemenea, productivitatea acestora crește covârșitor datorită întâlnirilor, cât mai frecvente în primele săptămâni, cu un onboarding buddy care le este desemnat pentru a-i ghida. Iar networkingul – fizic și virtual – îi ajută să dobândească o bună înțelegere a mediului de lucru, ceea ce îi face să-și poată aduce contribuția și să performeze mult mai repede.

Personalizarea experienței de onboarding îl face pe angajat să se simtă văzut, valorizat și bine primit în organizație, asigurând implicarea emoțională și engagementul acestuia în munca sa și făcându-l să se simtă mult mai conectat la compania căreia i s-a alăturat.  

Digitalizarea optimizează semnificativ procesul de onboarding, crescând eficiența și flexibilitatea acestuia și contribuind semnificativ la integrarea și conectarea angajaților, mai ales în mediul de lucru hibrid și în companiile cu filiale multiple. Astfel, procesul de onboarding digitalizat contribuie și la consolidarea culturii organizaționale – aspect atât de important pentru echipe și organizații.

Gamification-ul este cheia unui onboarding eficient și engaging pentru că elementele specifice jocurilor sunt captivante, trezesc curiozitatea, iar învățarea interactivă contribuie la aprofundarea și retenția cunoștințelor. În plus, gamification-ul este un bun instrument de personalizare a experiențelor pentru angajați.

Diversitatea și incluziunea. Integrarea principiilor de diversitate, echitate și incluziune (DEI) în procesul de onboarding contribuie nu numai la dezvoltarea unei culturi organizaționale mai incluzive încă de la început, ci îi și încurajează pe angajați să contribuie cu perspectivele lor diverse și unice, ceea ce stimulează inovația și crește performanța și reziliența organizației.

La Exploratist, credem cu tărie că un proces de onboarding de calitate îl onorează pe angajat inclusiv ca om, nu doar ca resursă umană. De altfel, unul dintre procesele de onboarding pe care le-am dezvoltat pentru unul din clienții noștri îmbină elementele fizice cu cele digitale, fiind, astfel, dinamic și creativ. Construit pe principiul Always Connected!, acesta gravitează în jurul noului angajat și este axat pe crearea și consolidarea constantă a legăturilor angajatului cu compania, cu colegii săi, cu procesele și instrumentele ce îi sunt necesare pentru a performa în cele mai bune condiții. Calitatea procesului nostru de onboarding a fost recunoscută prin nominalizarea pentru premiu tot la Onboarding Amsterdam, în anul 2022, alături de KPMG, NNE, Capgemini.

 

Exploratist, trend-setter la Onboard Amsterdam 2023

În ce alte momente și scopuri, de pe parcursul unui angajat în organizație, mai este eficientă aducerea acestuia la bord? Ce alte tipuri de procese de onboarding mai pot avea un impact major și necesar, cu consecințe directe și durabile asupra îndeplinirii obiectivelor de business?

Aceasta este provocarea pe care a lansat-o Exploratist la Amsterdam. O provocare surprinzătoare pentru mulți, dar gestionarea surprizelor este un bun exercițiu de pregătire pentru viitor, nu-i așa? Prin urmare, noi am lansat această idee cu încredere și curaj.

Pentru a performa, angajații au nevoie să se simtă parteneri activi în acțiunea de construire a viitorului organizației. Noi, Exploratist, ne concentrăm pe crearea de experiențe pentru angajați care să-i conecteze la organizație, să trezească în ei conștiința apartenenței la o echipă puternică și să-i unească în spiritul unui scop comun. Multe dintre aceste experiențe ajung să îndeplinească rolul de aducere a angajaților la bordul a diverse proiecte organizaționale: transformări de business, schimbări de sediu, aplicarea de noi politici organizaționale, adoptarea principiilor de diversitate și incluziune etc.

O astfel de experiență a fost evenimentul dedicat conferinței anuale a HEINEKEN România, „START 2023! powered by EverGreen”, organizat în ianuarie 2023, cu care HEINEKEN România și Exploratist au câștigat premiul Platină la a XIII-a ediție a Eventex Awards, cea mai prestigioasă competiție internațională din domeniul evenimentelor și al marketingului experiențial, și cu care ne-am clasat pe locul 3 la categoria „Best Use of Tech for Internal Communication”, la Employer Branding Awards, România.

Evenimentul i-a adus împreună pe toți cei 1.100 de angajați ai companiei HEINEKEN și a inclus o serie de experiențe interactive și imersive, cu scopul de a le inspira încredere în strategia companiei, de a consolida sentimentul de apartenență la organizație, de a promova o cultură organizațională incluzivă și de a stimula interesul activ și contribuția angajaților la îndeplinirea obiectivelor companiei. Ecranele de 330m2 pe care s-a proiectat conținut video captivant cu vizualizare la 270°, cele 6 activări de brand memorabile, prezența liderilor în mijlocul angajaților, comunicarea interactivă a informațiilor și experiențele imersive - toate au avut un impact emoțional semnificativ, au construit o experiență unică și aduc în continuare beneficii echipei, susținând îndeplinirea cu succes a obiectivelor de afaceri.

„Este important să-i aduci pe toți angajații la bordul strategiei anuale de business, dar acesta este doar un exemplu de situație ce are nevoie de un proces de onboarding bine conceput și implementat. Scopurile și obiectivele de business și de cultură organizațională care pot beneficia în mod esențial de impactul aducerii la bord a tuturor angajaților implicați sunt diverse și numeroase. Experiențele pentru angajați, autentice și concentrate pe oameni, sunt un instrument vital în acest sens - instrument pe care noi, echipa Exploratist, vi-l recomandăm cu încredere și pe care vom continua să-l dezvoltăm, personalizat și cu pasiune, pentru toți clienții noștri și în 2024!”, declară Silviu Andrei Petran, Managing Director, Exploratist.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related