Identitatea vizuala reprezinta doar o mica parte din puzzle-ul imaginii unui oras, crede Daniela Ioan, Strategy Director Institutul pentru Orase Vizionare, parte din juriul Constanța Logo Challenge. Dar e nevoie de ea: sa conduca firul povestii care ii contureaza identitatea.
"Orice oras are o reputatie si o imagine, fie ca le construieste in mod constient sau nu. Depinde de oras daca alege sa participe in mod activ si asumat la conturarea brandului pe care il promoveaza atat in interior, cat si in exterior", spune Daniela.
Poți înscrie un logo care să reprezinte viziunea ta despre Constanța până pe 15 martie. Cateva sfaturi si inspiratie vin de la Daniela Ioan, cu care vorbim în rândurile următoare despre competiția de creație și identitatea orașului Constanța.
Cum ai descrie Constanța într-o propoziție
Orașul mare de la mare.
Ce îți place cel mai mult aici
Plimbările în zona veche a orașului.
De ce are nevoie Constanța de un logo
Orice oras are o reputatie si o imagine, fie ca le construieste in mod constient sau nu. Depinde de oras daca alege sa participe in mod activ si asumat la conturarea brandului pe care il promoveaza atat in interior, cat si in exterior. Identitatea vizuala reprezinta doar o mica parte din puzzle-ul imaginii unui oras. Cu toate acestea, desi este o componenta minora, prin utilizarea consecventa si inteligenta, devine un element extrem de vizibil, ceea ce ii confera greutate.
Ce speri să vezi în lucrările înscrise
O abordare relevanta si actuala.
Logo-urile de oraș stârnesc în Romania reacții intense
S-a acumulat o frustrare legata de administratie si de modul in care aceasta gestioneaza dezvoltarea oraselor. Cred ca reactiile vor ramane tensionate daca nu va fi prezentata o viziune mai ampla de dezvoltare, in care logo-ul sa fie doar o piesa dintr-un puzzle mai mare, si nu solutia principala.
Cum ar putea influența logo-ul câștigător brandul orașului pe termen lung
O identitate vizuala nu reprezinta un scop in sine; important este cum reusesti sa o integrezi in comunicarea orasului, in toate aspectele acesteia: de la semnalizarea la intrarea in oras, la mobilierul urban si pana la adoptarea ei de catre mediul privat. Este intotdeauna o placere sa vizitezi un oras in care descoperi un fir rosu care-ti spune o poveste coerenta si bine definita.
Un mesaj pentru comunitatea creativă
Am considerat intotdeauna ca designul unui logo este unul dintre cele mai dificile acte creative, dar si unul dintre cele mai inteligente, frumoase si longevive. Le doresc multa claritate si inspiratie!
Participă și tu la Constanța Logo Challenge. Citește cu atenție brieful, lasă-te inspirat de energia și poveștile orașului, creează un logo care să definească cât mai bine Constanța și înscrie-te în concurs până pe 15 martie.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii.