Constanța Logo Challenge | Mihai Bârsan: Nu putem avea pretenția că facem brandul Constanței - dar îi facem o haină nouă, pe care vrem să o poarte cu cinste

Constanța Logo Challenge | Mihai Bârsan: Nu putem avea pretenția că facem brandul Constanței - dar îi facem o haină nouă, pe care vrem să o poarte cu cinste

Cultură, savoir-vivre, istorie, culoare, povești, energie, frumusețe. Constanța merită să aibă un logo care să îi definească cât mai bine personalitatea. Acesta este motorul competiției de design Identitatea vizuală a Constanței - Orașul îmbrățișat cu marea. 

Mihai Bârsan, Fondator The ENGINE, parte din juriul Constanța Logo Challenge, speră ca designerii din România să răspundă provocării cu înscrieri inspirate. 

"Dincolo de premiile consistente, este reală (și nu apare prea des) posibilitatea de a crea o identitate vizuală de brand cu un impact real, care să fie cu adevărat implementată într-un oraș cu istorie milenară care primește milioane de vizitatori anual", spune Mihai. 

Dacă te simți inspirat, poți înscrie viziunea ta despre Constanța conturată într-un logo până pe 15 martie. Noi povestim în continuare cu Mihai Bârsan despre ce înseamnă un logo memorabil de oraș, care este menirea acestei competiții de creație și care sunt elementele de care trebuie să țină cont participanții înainte de a se apuca de lucru.  

 

Ce îți vine prima dată în minte când te gândești la Constanța

Orașul cu cea mai lungă istorie din România, acumulează cultură, bună conviețuire și savoir-vivre pentru exploratorii din toate locurile și toate timpurile.

Constanța este capitala Dobrogei și a litoralului, un oraș cosmopolit, cu o structură și o viață absolut unică pentru România.

Faleza, portul, străduțele centrului vechi, monumentele și clădirile sale eclectice te fac să te simți cu un picior în România și un picior în porturile surori din toată lumea elenistică.

Constanța definește una din laturile esențiale ale personalității României: deschiderea. Deschiderea și apetitul de a explora, a povesti și a degusta o lume fermecătoare desprinsă din “Toate pânzele sus”.

 

De ce are nevoie Constanța de un logo

Relația între un brand (mai precis, numele său, cu toate semnificațiile adunate în timp) și logo (mai precis, identitatea vizuală) este aceeași ca relația între o persoană și haina pe care o poartă.

Niciodată nu va conta haina mai mult decât persoana, nici pe departe. În același timp, haina ne ajută să o recunoaștem, să îi atribuim anumite caracteristici, o personalitate distinctă.

Trebuie să respectăm imensitatea de viață, energie, investiție care a rezultat de-a lungul secolelor în brandul Constanța. Nu putem avea pretenția că facem brandul Constanței - dar îi facem o haină nouă, pe care vrem să o poarte cu cinste. 

 

Ce presupune în mod special un logo pentru un oraș

Merg mai departe cu analogia: fiind un logo turistic, este o haină catre trebuie să îmbrace bine doamna Constanța, atunci când se prezintă turiștilor potențiali. Un logo care trebuie să-i pună în valoare “activele”: cazinoul, peninsula, diversitatea multiculturală, marea, dragostea ei de viață. Și să o facă în special primăvara și toamna, acestea fiind anotimpurile în care ea își dorește să strălucească mai mult decât o face în prezent (vara e deja cam prea mult curtată, iarna nu prea o prinde).

 

Ce face un logo să fie unic și memorabil

Unicitatea vine din legătura dintre personalitatea brandului și a creatorului / creatoarei. Trebuie să surprindă ceva absolut adevărat despre Constanța, cum ar fi energia sa feminină, dar în rezonanță cu ceva adevărat din autor / autoare. 

Pentru relevanță în timp, ideea principală este să nu te ghidezi după mode, ci să rămâi centrat pe căutarea adevărului.

 

De ce trebuie să țină cont în mod special designerii care se înscriu în concurs

Logo-urile de destinație finanțate de asociațiile de management de destinație ale României au o longevitate semnificativă (vezi logo-ul Bucureștiului, care a rezistat cu brio schimbării primarilor).

Deci work-ul câștigător va fi văzut, folosit și declinat multă vreme și pe multe materiale, fiind cu adevărat o realizare vizibilă, de care să poți fi mândru.

Alt lucru important de știut: juriul este format din 11 profesioniști care își doresc realmente să se poată mândri la rândul lor cu alegerea făcută.

 

Sfaturi pentru participanți

Să îndrăznească - concursul precedent organizat de același client pentru Mamaia, a fost câștigat de un designer care a îndrăznit mai mult.

Să fie autentici și originali.

Contează foarte mult craft-ul, valoarea estetică.

 

Logo-urile de oraș stârnesc în Romania reacții intense 

Reacții intense au avut logourile plagiate sau foarte asemănătoare cu altele existente deja. Sau când bugetul alocat părea disproporționat față de rezultat.

Avem filtre anti-plagiat, dar adevărul este că nu sunt perfecte. De aceea, dacă observă cineva că vreo înscriere seamănă prea tare cu ceva existent, rugăm frumos să ne spună iar lucrările respective vor fi eliminate.

 

Logo-uri de oraș care ți-au atras atenția

Sunt multe logo-uri frumoase în felul lor, dar la fel cum hainele lui Ozzy Osbourne nu se potrivesc Regelui Charles (deși au aceeași vârstă), e important să vedem orașe care au ceva ce pot împrumuta Constanței. Dintre acestea, cea mai clară influență de-a lungul mileniilor a venit din Constantinopol / Istanbul. Apoi orașe ca Porto, Lisabona sau Napoli pot servi foarte bine ca inspirație. 

 

Un îndemn pentru comunitatea creativă de a participa la competiție

Dincolo de premiile consistente, este reală (și nu apare prea des) posibilitatea de a crea o identitate vizuală de brand cu un impact real, care să fie cu adevărat implementată într-un oraș cu istorie milenară care primește milioane de vizitatori anual.

Iar competiția va fi puternică - așa cum este de obicei în proiectele TheCreator. Te vei întrece cu cei mai buni.

 

Participă și tu la Constanța Logo Challenge. Citește cu atenție brieful, lasă-te inspirat de energia și poveștile orașului, creează un logo care să definească cât mai bine Constanța și înscrie-te în concurs până pe 15 martie.

 

TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related