[AIdea] Denisa Dumitrescu: AI-ul este deja în faza de take-over. Am trecut de data analytics, am trecut de machine learning, ne aflăm în faza de extindere, către creație, către comunicare și alte ramuri ale industriei

[AIdea] Denisa Dumitrescu: AI-ul este deja în faza de take-over. Am trecut de data analytics, am trecut de machine learning, ne aflăm în faza de extindere, către creație, către comunicare și alte ramuri ale industriei

AI este un coleg bun, observăm asta în fiecare zi. Dispus să ajute cu orice ocazie, pregătit cu idei noi, aflat într-un proces continuu de învățare. Lista beneficiilor este lungă, iar eficiența este prima menționată de Denisa Dumitrescu, Development Director @Tribal Worldwide Romania. Există și dezavantaje, precum o posibilă deconectare în ceea ce privește relația om - AI, sau chiar om - om. Dar este un dezavantaj care ne poate ajuta, pe termen lung, prin înțelegerea mai bună a tool-urilor folosite și prin împărtășirea de informații, crede Denisa. 

"Am încercat să găsesc diverse aplicabilități ale AI-ului, în fiecare domeniu unde l-am considerat necesar, în special la job, iar referitor la viața privată, cred că îl utilizăm cu toții, mai mult sau mai puțin voluntar. Folosit corect, este un ajutor de nădejde, ce poate ușura viața de zi cu zi", spune Denisa. 

Cum a evoluat relația ei cu AI, ce a învățat despre noul coleg și cum influențează inteligența artificială munca în agenție, povestește Denisa Dumitrescu în rândurile de mai jos: 

 

Când ai început să testezi AI

Deși am cochetat la nivel teoretic, încă din timpul facultății sau în perioada corporatistă cu acest concept, testarea propriu-zisă nu am început-o efectiv până când nu am ajuns aici, la Tribal Worldwide.

Primele încercări au fost în cadrul unei campanii pentru un client major, acum câțiva ani buni, unde pozele trimise de utilizatori conțineau elemente sau produse ce erau recunoscute de către AI. Impresiile au fost că AI-ul era, la acel moment, anevoios de implementat, însă reușita campaniei ne-a oferit încredere în viitoarele proiecte.

 

Relația cu AI în prezent

Suntem în relații foarte bune și mi-aș dori să evoluăm cel puțin la fel de rapid și de eficient, precum evoluează acest domeniu. E o relație absolut necesară, iar pe măsură ce rezultatele apar, devine una plăcută, ce progresează în timp.

 

Ce instrumente folosești 

În funcție de nevoia clientului, ne ajustăm tool-urile utilizate. La fel și legat de cuantumul de utilizare - acesta diferă de la proiect la proiect, fiindcă uneori mergem mai mult pe mâna AI-ului, alteori pe indispensabilul „human touch”.

Am încercat să găsesc diverse aplicabilități ale AI-ului, în fiecare domeniu unde l-am considerat necesar, în special la job, iar referitor la viața privată, cred că îl utilizăm cu toții, mai mult sau mai puțin voluntar. Folosit corect, este un ajutor de nădejde, ce poate ușura viața de zi cu zi.

 

Colegii & AI-ul

Desigur că fiecare departament a încercat să implementeze, pe cât posibil, tehnologii și soluții inovatoare, care să eficientizeze munca și să aducă un aport palpabil la bunul mers al agenției. Lucrurile sunt diferite, de la departament la departament, atât în ceea ce privește tool-urile, frecvența sau nevoile pentru care se utilizează.

În principiu, încercăm să fim calibrați și să împărțim knowledge-ul fiecărui proiect reușit, unde s-a utilizat AI-ul. Practicile comune sunt deseori întâlnite, în special într-o agenție atât de mare. Referitor la ghid, aceste documente interne sunt aduse la zi periodic, pentru a putea fi la îndemâna noilor veniți și a colegilor ce urmează să lucreze cu AI-ul.

 

Cursuri, întâlniri, discuții pe tema AI

În departamentul tehnic, desigur, încă din perioada incipientă a acestor tehnologii. Iar celelalte departamente sunt întotdeauna incluse în meeting-urile pe teme de AI, unde prin brainstorming-uri sau sesiuni de show & tell facem o expunere concretă a ceea ce pot face aceste tool-uri și unde am putea să le implementăm.

 

Utilizarea AI în agenție

Fiind una dintre cele mai mari agenții din România, aplicabilitatea AI-ului este una extrem de vastă, iar procesele în care utilizăm acest tip de tehnologie variază, de la campanie la campanie, de la client la client. Suntem într-o fază de expansiune, astfel că mi-ar fi greu să nominalizez doar un anume proiect unde folosim AI-ul, fără să le trec cu vederea pe celelalte.

 

Beneficii

Pe scurt, eficiența în realizarea proiectelor, unde câștigăm timp prețios, plus crearea de  noi direcții, de noi idei. Lucrând împreună cu tehnologii noi, învățăm alături de ele, lucru ce poate fi considerat un avantaj enorm.

 

Dezavantaje

La un anumit nivel, ar putea exista o deconectare în ceea ce privește relația om - AI, sau chiar om - om. Însă acest deficit poate fi depășit ușor, prin înțelegerea mai bună a tool-urilor folosite și prin info sharing. Este un dezavantaj ce poate lucra în favoarea noastră, pe termen lung.

 

Cum a schimbat AI munca

Ca principali jucători din piața de advertising în adoptarea, utilizarea și îmbunătățirea acestor tehnologii ne putem declara mulțumiți de rezultatele obținute. Prin eficientizarea task-urilor, putem folosi timpul câștigat în alte direcții, cum ar fi campaniile pro-bono, sociale sau de awareness, în care ne implicăm an de an.

 

Ce schimbări ai observat în dezvoltarea AI-ului 

Faptul că evoluează extrem de rapid, iar performanța și output-ul sunt direct proporționale cu modul în care progresează. Aceste tool-uri nu doar se îmbunătățesc, ci o fac într-un ritm rapid, în aspecte esențiale.

 

Cât de bine performează

Aici, diferă de la tool la tool, de la departament la departament. Ce pot să îți spun este că munca externalizată către aceste tehnologii este atent monitorizată de specialiști, ce pot aduce un aport important în modul în care utilizarea să devină cât mai eficientă, în viitor și pe termen lung.

 

Probleme des întâlnite

Din punct de vedere tehnic, ori de câte ori ne lovim de un impas, încercăm să descoperim multiple soluții, pentru a imbunătăți tehnologia, nu pentru a renunța la ea. Când găsim un impediment, dezvoltatorii platformei ne spirjină, toată lumea implicată fiind concentrată în aceeași direcție, de adoptare, îmbunătățire și eficientizare.

 

Influența AI pe viitor

AI-ul este deja în faza de take-over. Am trecut de data analytics, am trecut de machine learning, ne aflăm în faza de extindere, către creație, către comunicare, către alte ramuri ale industriei, derivând de la departamentele tehnice către toate celelalte.

 

Dacă AI-ul ar fi un coleg: cum l-ai descrie?

E un coleg excelent. Mereu învață, vine cu idei noi și are același scop precum agenția, să fim cât mai buni și să livrăm campanii și proiecte de calitate.

 

Ce evaluare de final de an ar primi

Cu siguranță una excelentă, de la an la an. Pe măsură ce ne ajutăm reciproc, creștem împreună, devenim mai buni, cu fiecare proiect implementat, cu fiecare campanie realizată cu succes.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related