Pentru Cora Diaconescu, Managing Partner Bad Habits Agency, ChatGPT este un companion zilnic și un partener de brainstorming de încredere. Cu ajutorul AI a generat idei de rețete, și-a organizat finanțele, a sintetizat de informații. Este cel mai sârguincios exec pe care l-a avut vre-odata. Când vine vorba de creativitate, însă, mai are de învățat.
"Cred că AI-ul poate fi folosit extrem de bine de către seniorii din agenție, însă cred că celor care sunt la început de drum le-ar face mai mult rău decât bine deoarece ar sări etapele esențiale formării lor profesionale corecte", spune Cora.
Cum au fost primele experimente cu AI, ce a descoperit despre inteligența artificială până acum, în ce fel sunt folosite platformele AI în agenție, povestește Cora Diaconescu în rândurile de mai jos:
Când ai început să testezi AI
Eu sunt o persoană care se plictisește repede și sunt extrem de curioasă în legătură cu tot ceea ce apare nou. Am testat AI-ul de cum a apărut ChatGPT. Am auzit zvonuri că e ceva wow, și da, după ce m-am conversat cu el de câteva ori m-a convins și pe mine că hype-ul chiar era justificat. Apoi am descoperit MidJourney, puțin mai greu de accesat, dar absolut fabulos. Mi-a aduc aminte că nu imi venea efectiv să cred ce imagini genera și cât de repede. Vizual, rezultatele erau incredibile. Atunci am înțeles că nu mai vorbim de un simplu instrument, ci de o schimbare profundă în modul în care creăm conținut.
Prima impresie, a fost mai degrabă un prim gând, valid și astăzi: „OMG, gata, trecem într-o nouă eră a content creation-ului. Schimbăm complet paradigma organizării într-o agenție de creație. Adapt or be obsolete.”
Cum a evoluat relația ta cu AI
Am început să-l explorez pas cu pas, la început mai „stângaci”, habar nu aveam să scriu un prompt corect, ca să nu mai zic să programez un GPT. Apoi încetul cu încetul, am citit, m-am documentat, am trecut prin serii de trial and error în relația cu Chatty, ca într-un final să ne găsim echilibrul în care lucrăm și astăzi.
După o perioadă de experimentare, am ajuns să îl văd ca pe un coleg care poate livra rapid, dar care are nevoie de un brief clar și direcții precise. Am generat idei de rețete cu ce aveam prin frigider, mi-am organizat finanțele lunare, am planificat activități cu copiii, liste de bagaje, idei de cadouri, tratamente, sintetizare de informații pentru infografice – practic, orice task mai mic sau mai mare. Acum, e un fel de sidekick: mereu prezent, mereu util, always eager to help out.
Ce instrumente folosești
ChatGPT este un companion zilnic, un brainstorming partner de încredere, iar MidJourney e o sursă constantă de inspirație vizuală. Am testat și alte platforme, dar nu toate au reușit să țină pasul cu așteptările mele în ceea ce privește calitatea output-ului și ușurința în utilizare.
Utilizarea AI în agenție
Momentan, regula de aur este să ne asigurăm că tot ce iese din AI este reverificat, adaptat și conturat pe baza unei idei originale, generate de echipa de creație. AI-ul este un sintetizator de informație excelent, însă mai are încă de învățat pe partea de creație.
AI-ul este extrem de versatil la noi în agenție, dar nu cred că îl folosim diferit față de alte agenții. De exemplu, ne ajută la generarea rapidă de content text bazat pe brief-uri scrise de copywriteri. Sau ne ajută să corectăm textele venite din creație. În plus, ne ajută mult și cu structurarea informației în tabele, sau organizare de timelines pentru proiecte. Iar la nivel vizual, ne folosim de MidJourney dacă avem nevoie de moodboards, sau de elemente pe care poate nu le putem găsi pe Shutterstock sau pe iStock.
Noi încurajăm folosirea AI-ului de către toată lumea din agenție, folosit corect și de către cineva care are experiența profesională necesară ca să îl ghideze profesionist, devin un instrument de eficientizare și generare, în timpi record, de materiale de foarte bună calitate. Trebuie doar ca cel care îl briefuiește și care îi dă feedback să-și știe foarte bine job-ul. Cred că AI-ul poate fi folosit extrem de bine de către seniorii din agenție, însă cred că celor care sunt la început de drum le-ar face mai mult rău decât bine deoarece ar sări etapele esențiale formării lor profesionale corecte.
Cursuri, întâlniri, discuții pe tema AI
Da, am urmat mai multe cursuri online pentru a învăța să folosim AI-ul cât mai bine, exact pentru nevoile noastre din agenție.
Beneficii
Rapiditatea și disponibilitatea 24/7. AI-ul accelerează procesele acolo unde este nevoie de volum, dar păstrează totuși calitatea atunci când este ghidat corect. Plus, ajută mult la structurarea task-urilor mai complexe și la sintetizarea de informații.
Dezavantaje
AI-ul este extrem de muncitor, însă este un executant. Dacă nu știi să-l ghidezi corect, output-ul poate fi dezamăgitor. Dacă nu îi dai direcții clare, livrările pot fi superficiale, generice sau lipsite de context. Nu înlocuiește creativitatea umană, ci doar o completează. În plus, fără o validare atentă, riscul de a obține conținut care nu se aliniază cu brandul sau cu strategia este real.
Cum a schimbat AI munca
Este un game changer atunci când e folosit corect. Cu cât va trece mai mult timp cu atât va deveni mai capabil să suplinească multe dintre rolurile dintr-o agenție. It is what it is și trebuie să ne pregătim pentru când se va întâmpla asta. A schimbat viteza cu care lucrăm și a redefinit modul în care abordăm anumite task-uri. AI-ul ne permite să optimizăm părți din procesul de creație, lăsând mai mult spațiu pentru dezvoltarea ideilor originale.
Ce schimbări ai observat în dezvoltarea AI-ului
De la lună la lună, AI-ul devine tot mai sofisticat, iar concurența între platforme este din ce în ce mai acerbă. Fiecare update aduce îmbunătățiri semnificative, ceea ce face ca ritmul de evoluție să fie amețitor.
Probleme des întâlnite
Cea mai mare provocare este traficul mare, care poate încetini procesarea solicitărilor, dar acest aspect depinde și de versiunea utilizată. Cele pe bază de abonament plătit funcționează mult mai fluid. Pe termen lung, creșterea numărului de utilizatori și cerințele energetice tot mai mari ale acestor platforme ar putea deveni o problemă logistică și de cost.
Influența AI pe viitor
AI-ul în domeniul comunicării va genera un volum masiv de materiale, însă rămâne de văzut dacă aceste materiale vor conține și acea doză esențială de originalitate. În acest moment se ridică problema drepturilor de autor de către artiști din întreaga lume. AI-ul nu este capabil să genereze el ceva original, însă este extrem de capabil să copieze stiluri și să le învețe - trebuie doar să îi ceri în prompt: să îți genereze o imagine în stilul fotografic al lui Platon, sau să îți scrie un script monolog în stilul lui Martin Luther King, sau chiar să îți recreeze decorul unei camere inspirându-se din stilul lui Karim Rashid. Aceste materiale create “în stilul lui…” ridică probleme serioase pentru artiștii din întreaga lume, acum rămâne de văzut în ce măsură poate fi controlat fenomenul.
Dacă AI-ul ar fi un coleg: cum l-ai descrie?
Cel mai sârguincios exec pe care l-am avut vre-odata.
Ce evaluare de final de an ar primi
O să dau evaluări doar pentru ChatGPT și MidJourney, restul sunt încă colaboratori punctuali, nu i-am angajat :))
Pentru ChatGPT – Din momentul în care ai primit mărirea de abonament din partea agenției, chiar te-ai ridicat peste așteptări. Mai ai însă de lucrat un pic la a citi mai bine brieful și la reducerea tendinței de a răspunde în liste interminabile. În plus, ne-am dori să ne iei în serios de la prima cerință și să nu începi întâi cu a spune că nu poți sau nu știi, pentru ca mai apoi după ce îți explicăm că este vital pentru agenție să știi să ne arați de fapt că poți livra ce ți s-a cerut.
Pentru MidJourney – Ai evoluat foarte mult din punct de vedere creativ în ultimul an, mai ai însă de lucrat la partea de înțeles și aplicat feedback. Ah și sper ca în 2025 să înveți să numeri degetele de la o mână și să desenezi dinți, mai în stilul stomatologilor de top.
























