Viitorul evenimentelor văzut prin tehnologia, creativitatea și noile trenduri de la ISE 2025 Barcelona

Viitorul evenimentelor văzut prin tehnologia, creativitatea și noile trenduri de la ISE 2025 Barcelona
Andrei Bașa, Head of Events MullenLowe România

În echipa Mullen, ne place să fim atenți la informații despre cele mai noi soluții și activări tech, multi-channel, multi-senzoriale, online și offline. Deci a venit natural participarea mea la ISE Barcelona, un tech show în care m-am simțit ca într-o fabrică de ciocolată: dincolo de simpla urmărire a noutăților în domeniu, am înțeles direcțiile în care se îndreaptă industria și cum noile inovații vor transforma de fapt modul în care organizăm și trăim diversele proiecte experiențiale.

 

Reducerea risipei și creșterea flexibilității - piloni în noua eră a evenimentelor

Sistemele modulare, precum Octanorm sau Matrix, se află pe podiumul soluțiilor preferate pentru designul standurilor expoziționale. Ele permit o adaptabilitate rapidă la orice tip de spațiu și concept creativ, reducând în același timp risipa de materiale. Într-o lume în care sustenabilitatea stă la baza unei bune dezvoltări, aceste soluții sunt eficiente economic, eco-friendly și integrează perfect tehnologia de ultimă oră.

Costurile logistice optimizate sunt un alt factor semnificativ. Comparativ cu structurile personalizate construite de la zero, avem astăzi acces la sisteme modulare care permit o instalare rapidă, flexibilitate și o economie considerabilă de resurse. Așa redefinim marketingul expozițional și oferim experiențe imersive fără a depăși bugetele.

 

Tehnologia care redefinește evenimentele

Au evoluat enorm tehnologiile de iluminat și sunet, au ajuns să se integreze perfect în momente audio-vizuale captivante. Sistemele de iluminat și video cu motion tracking, sistemele audio adaptive, care urmăresc în timp real mișcările speakerilor/artiștilor sunt inovații care îmbunătățesc experiența participanților și simplifică procesele tehnice (reduc nevoia de ajustări manuale și fac evenimentele mai fluide și interactive).

Ce ajută foarte mult este investiția în software-uri de modelare 3D și realitate augmentată, instrumente care ne permit să creăm simulări realiste ale setup-urilor și să le oferim clienților o imagine clară și detaliată a evenimentului final. Rezultatul? Înțelegerea rapidă și corectă a set-up-ului de eveniment și minimizarea riscurilor, realizarea de ajustări real-time și garanția unei experiențe reale.

 

Traducerea AI schimbă regulile jocului

Am văzut și multe soluții care asigură stabilitatea și performanța sistemului de traducere în timp real bazat pe AI, cu interpretare în peste 50 de limbi. Este un progres care ne promite că vom economisi resurse semnificative în organizarea conferințelor internaționale, de exemplu, iar interacțiunea va deveni mai accesibilă și mai fluidă.

 

Sezonalitatea în industria evenimentelor se redefinește

Ianuarie și februarie devin din ce în ce mai aglomerate în industria evenimentelor, ceea ce este o schimbare importantă fața de ultimii ani. Zona experiential crește acccelerat și devine componentă activă a mixului de marketing pe tot parcursul anului. Și am mai văzut ceva interesant la acest tech show: creșterea rapidă a industriei de evenimente în Orientul Mijlociu, în special în Arabia Saudită, datorită investițiilor mari în infrastructură. Această regiune devine un loc important pentru evenimente și organizatorii trebuie să fie pregătiți pentru cerințele acestei piețe în expansiune.

 

Viitorul este deja aici

Automatizarea, inteligența artificială și interactivitatea sunt instrumente care vor transforma atât modul în care noi organizăm evenimentele, cât și modul în care consumatorii finali interacționează cu brandul nostru. Pe măsură ce tehnologia avansează, va trebui să depășim în permanență benchmark-urile anterioare, să oferim experiențe mai interesante, mai disruptive, iar adaptabilitatea va deveni ingredient important în succes.

Noi în agenție am accelerat mult dezvoltarea diviziei Events & Experiential, atât pe plan local, cât și național, pentru clienți din varii industrii (retail, FMCG, agribusiness, financiar-bancar, medical), iar conectarea la trendurile globale și noile soluții de tech este doar unul dintre planurile pe care suntem activi.

------------
Andrei Bașa, Head of Events MullenLowe România

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Companii

Branduri

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related