Schneider Electric, brand cu peste 25 de ani de prezență în România ce a devenit pionier al automatizării și optimizării consumului de energie electrică, a lansat, alături de agenția de marketing INTERACTIONS, campania de informare și conștientizare “Până când supratensiunea ne va despărți”, prima de acest tip adresată consumatorilor din România.
Campania de loializare se bazează pe conceptul de gamification, implementat cu scopul de a promova soluțiile de protecție la supratensiuni de origine atmosferică (SPD), prin educarea utilizatorilor cu privire la importanța siguranței electrice în propriile locuințe. Odată ce au fost finalizate toate acțiunile din jocul interactiv, utilizatorii vor putea completa un formular de înscriere pentru a participa la o tragere la sorți, unde pot câștiga un kit de premii din partea Schneider Electric.
De unde nevoia de educare pe acest segment?
Supratensiunile de origine atmosferică (pe înțelesul tuturor, fulgerele) pot deteriora sau distruge echipamentele conectate la rețea, inclusiv televizoare, computere, frigidere, mașini de spălat, aer condiționat etc. Cum costurile de înlocuire sau reparație pot fi semnificative, iar garanțiile producătorilor nu acoperă daunele cauzate de supratensiuni, cel mai simplu mod de a proteja aceste echipamente este prin intermediul unui Descărcător de joasă tensiune - un aparat disponibil în toate magazinele de bricolaj, despre care foarte puțini consumatori români cunosc detalii.
Cum a făcut INTERACTIONS informația mai ușor digerabilă pentru consumatori Informațiile despre sistemele de protecție la supratensiuni de origine atmosferică pot părea foarte tehnice la prima vedere și adresate doar specialiștilor din industrie, astfel că agenția de marketing INTERACTIONS a venit cu un concept creativ bazat pe personificarea electrocasnicelor, aducând în atenție cuplurile cele mai cunoscute din casă: televizorul și laptopul, frigiderul și cuptorul cu microunde, mașina de spălat și uscătorul. Elementul de gamification a fost și el inclus, pentru a răsplăti efortul consumatorilor de a se informa.
Campania “Până când supratensiunea ne va despărți” a fost implemetată cu ajutorul echipei INTERACTIONS în doar câteva zile de la confirmarea conceptului propus, aceștia ocupându-se de întregul proces - de la strategie și mecanică până la copywriting, design și implementare tehnică. Campania a fost primită foarte bine de către consumatori, având peste 100 de înscrieri în primele zile de la lansare.
,,În cadrul campaniei noastre 'Până când supratensiunea ne va despărți', am dorit să aducem în prim-plan importanța protecției împotriva supratensiunilor de origine atmosferică. Deși subiectul este unul serios, cu ajutorul agenției noastre de marketing, am reușit să adoptăm o abordare prietenoasă și amuzantă pentru a capta atenția și a educa publicul cu privire la dispozitivele de protecție împotriva supratensiunilor (Surge Protective Device). Este esențial ca fiecare dintre noi să fie conștient de riscurile asociate supratensiunilor și să ia măsuri preventive pentru a-și proteja echipamentele electrice și electronice. Prin educație și conștientizare, putem reduce semnificativ impactul acestor fenomene și putem asigura o mai mare siguranță pentru toți. Interactions a transformat ideile noastre inițiale într-un concept inedit și creativ, care a stârnit interesul publicului. Împreună, am reușit să oferim informații valoroase și să transmitem cunoștințele necesare pentru ca fiecare utilizator care a interacționat cu campania să poată lua decizii informate privind siguranța echipamentelor electrice pe care le deține.’’, Adelina Bunea, Marketing Communications Manager, Schneider Electric.
„Provocarea principală în această campanie a fost să transformăm un subiect tehnic, precum protecția la supratensiuni, într-o poveste captivantă și accesibilă pentru consumatori. Am ales să personificăm electrocasnicele, oferindu-le voci și personalități distincte, astfel încât oamenii să se conecteze emoțional cu ele și să înțeleagă importanța SPD-urilor. În plus, prin gamification, am transformat procesul de învățare într-o experiență interactivă și memorabilă. Rezultatul? O campanie care nu doar educă, ci și angrenează consumatorii într-un mod autentic și relevant.”, Bianca Zidaru, Account Manager, Interactions.
_______________________
Un material de Bianca Zidaru, Account Manager, INTERACTIONS
În portofoliul de clienți INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestlé (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Pluxee, Salterra, Porsche Finance Group, Elefant.ro, Oracle, Niran, K Group, Queisser Pharma, Nordic Group, Transavia (Fragedo) sau Profi.
Agenția are în portofoliu peste 50 de premii creative și nominalizări.
Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ținem cuvântul dat, întotdeauna!"





















