Despre frumusete si DEX

Nu neg ca imi place sa rad in calupurile publicitare, cred ca este insa momentul sa admit ca am avut intotdeauna o slabiciune pentru reclamele in care se vorbeste mult dar bine in monologuri care se vor in definitiv participative. De fapt, acum imi dau seama ca - stiindu-ma pe mine- ar fi trebuit sa aduc cateva argumente contra la cursul in care profu' ne-a spus ca imaginea face cat o mie de cuvinte. Dar nu am facut-o si nici acum nu am sa dezbat pe aceasta tema pentru ca m-ar duce departe de subiect. O sa pledez insa pentru vocea din off care m-a facut de foarte multe ori sa acord o mai mare importanta unei reclame. (Exclud aici vocile muieresti care cer tanguitor vreun detergent pentru vase).

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Alex Malaescu
acum 16 ani
subiectul era interesant. trebuia doar sa scrii ceva nou...
Ioana Stoica
acum 16 ani
Ideea lor e buna, doar ca de multe ori punerea in pactica e nenaturala. Ma enerveaza cand vad 3 femei care au grija singure de parul lor intr-un salon de coafura si cand mai le vad si mimica(distrata-mirata) sigur mut canalul.
Camelia B
acum 16 ani
Poate ca cei de la Nivea au prezentat mai filozofic problema, dar sincer vorbind nu e nevoie de prea multa filozofie intr-un ad. Imi place mult mai mult Dove, realitate, oameni ca noi toti.E mult mai realista, nu ca cea de la Nivea nu ar fi, dar parca toti oamenii sunt frumosi, sanatosi minunati dupa un sablon,iar nivea nu te face nici mai frumos si nici mai sanatos.In aceasta lume mai exista si oameni urati/grasi/scunzi/prea inalti etc. Nivea se departeaza de realitate, pe cand Dove nu.
florin dumitrescu
acum 16 ani
ani, poate decenii de-a rindul, au existat 2 competitori MARI: nivea si l'oreal

pozitionarea era clara: era ca un pact de neagresiune, in care fiecare isi trasase teritoriul:

- l'oreal merge pe mesj tipatoare, grandilocvente, cu vedete superbe, cu accent pe FRUMUSETE si cu conotatie de bogatie (pt. ca merit/i/ati)

- nivea merge pe mesaje discrete, curate, cu femei anonime de o frumusete neostentativa (genul nemtoaice sanatoase, de obicei blonde), cu accentul pe INGRIJIRE (celebrul Pflege care apare pe toate ambalajele lor)

toate bune & frumoase pina cind a aparut al 3lea jucator SERIOS: dove, care a crescut indeajuns sa ameninte pozitiile celor 2

pt. ca nu avea ce pierde, dove a iesit cu o comunicare f. declarativa si f. polemica in raport cu majoritatea cosmeticelor "fandosite", cu o pozitionare "cinstita", fatalmente suprapusa "cinstei" nemtesti ale niveei

drept pt. care nivea a simtit un pic ca-i scapa pedalele: bine dar... asta e filozofia noastra (Pflege-le nostru): adevarata frumusete e cea care vine din interior etc.

numai ca noi (nivea, bdf) am fost decenti (intrucit consecventi) si nu am facut atita caz, nu am strigat in gura mare lucruile astea... am fost niste nemti laconici care tac si fac

dar acuma... ce sa facem? vai vai vai... ne fura astia toata frisca de pe tort???

... si au luat hotarirea (pripita, zic eu FD, dar poate ma insel) de a trimite mesaje de img. mai explicite, mai declarative, cu un aer ceva mai contemporan

(inca ceva: dove e mai young... nivea ca brand e un pic cam prafuit, desi prestigios... nivea e cam genul de cadou pt. bunica... mai ales cremele... asta e in definitiv pericolul: publicul tinar, adultii de miine)

((cred ca asta trebuia zis, alina, nu te supara ca ma bag))

claudiu dobrita
acum 16 ani
e ca in timp ce Nivea incearca sa faca (cu ceva nuante care tin de fapt de cat curaj ai sa spui lucrurilor pe nume, mergand pana la capat cu declaratia de sinceritate) ce-a facut Dove, Dove a facut ce-a facut. If you catch my drift.
FLORIAN FIRTULESCU
acum 16 ani
Am sesizat ca Nivea q 10 scoate ridurile doar inainte si dupa reclama la produsul respectiv in timp ce la alte produse Nivea , ridurile sunt mai mult decat evidente , ceea ce nu cumva induce ideea ca asa zisele produse despre care se remarca fff bine in articol se vor a fi prezentate ca accesibile in realitate sunt foarte scumpe si astfel dintr-o " mica greseala " campanii milioane de euro devin inutile .

Cat despre L'Oreal e in deriva totala : azi sunt exclusiviste(cremele) , ca maine sa fie accesibile si economice (vopseaua de par) .

Ma bucur ca a fost deschis subiectul acesta , lucrez oarecum pentru promovarea unor produse care sunt de lux si nu isi fac reclama - stiu suna ciudat .

Cred ca ar fi cazul ca reclamele in domeniul asta sa se alinieze la trendul(!) general: sa vanda rezultatul si nu sa prezinte un simplu utilizator inainte si dupa ci emotia, senzatia, bucuria de a trai .

A devenit un fel de concurs cine are mai multe creme in portofoliu si cine vine cu mai multe concursuri, promotii etc.

Ar fi momentul ca majoritatea ideilor sa se autoimprospateze (sa se continue si sa se dezvolte in cadrul unui proces de regenare)

Au disparut temele romantice din publicitatea romaneasca .

Am foarte multe prietene "pragmatice"/"realiste"/"materialiste"

pe care le invinovatesc tot mai putin > poarta imaginea unor produse cinice : platesti , primesti , castigi .

"Unde ni sunt visatorii ?" o intrebare lansata de Al. Vlahutza .

Corina Bordeianu
acum 16 ani
Nu sunt de acord cu tine. Brandul Nivea intinereste pe zi ce trece. Perceptia asupra brandului nu mai este batranicioasa, dimpotriva.


Branded


Related