Scrisoare deschisa: domnului Felix Tataru, Managing Partner GMP

Draga Felix,

Imi pare rau ca in relatia dintre noi a intervenit aceasta controversa legata de premiile Effie. Dar, ca director de creatie, consider ca este responsabilitatea mea fata de oamenii pe care ii indrum sa ma sesizez atunci cand paternitatea unei idei este insusita de altcineva. Am vazut raspunsul tau in presa si cred ca ai reactionat emotional, fara sa ajungi la fondul problemei.

Mi-am dat seama ca totul se reduce la trei intrebari foarte simple, si m-am gandit sa ti le pun direct, pe puncte, ca sa nu mai intervina emotiile asociate firesc unui asemenea subiect:

1. Prima este referitoare la generatorul campaniei Timisoreana si suna cam asa. Este GMP autorul conceptului original si al strategiei Timisoreana? Un simplu da sau nu ar lamuri perfect problema.

2. A doua intrebare se refera la atribuirea meritelor pentru campania respectiva si este si mai simpla: dupa urcarea pe scena si pupaturile de rigoare, cine a luat premiile Effie acasa? Si cine a fost creditat in intreaga presa pentru cele trei premii? GMP sau Lowe?

3. Si a treia intrebare. Timisoreana a inceput sa lucreze cu Lowe in 2005, cand brandul era pe locul 6 in piata. Cand GMP a preluat contul in 2007, marca era deja pe locul 1. Este fair-play ca GMP sa fie creditata ca autor principal al acestui succes? Din nou, un raspuns simplu ar fi de ajuns: da sau nu?

Stiu ca am fost acuzat de frustrare, persecutarea agentiilor mici, de lipsa de fair-play, tulburarea linistii in industrie si chiar de lipsa de patriotism. Dar atentie, draga Felix, aici nu este vorba de victime, emotii, frustrari, agentii mici sau mari, nationale sau multinationale.

Ci pur si simplu despre a cui era ideea de la Timisoreana. Punct.

Astept raspunsul tau simplu si direct de manager al GMP.

Nu retorica de presedinte al IAA.

Cu stima,

Adrian Botan
Deputy Managing Director
Creative Director CEE
McCann Erickson

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

GMP Advertising

GMP Advertising este una dintre cele mai premiate agenții independente din România pentru eficiență și creativitate. Este singura agenție românească deținătoare a două trofee Agenția Independentă a Anului... vezi detalii »

Branduri

Festivaluri

Sectiune

Dictionar


Comentarii

sorin cristian rosioru
acum 10 ani
Dar de ce nu s-au purtat aceste discutii cand s-a aflat ca GMP-ul a inscris in festival campania Timisoreana?!

Si de ce nu au facut contestatii "pierzatorii de drept" ai acestei "nedreptati" (ma refer aici la Lowe)?! Si de ce avem mereu "chichite" in cadrul unor festivaluri ale caror premii conteaza foarte mult in portofoliul agentiilor?! Si de ce ... ...dar mai bine PANA CAND?!

razvan dumitru
acum 10 ani
lowe n-au facut contestatie probabil pentru ca nu intra niciodata intr-un conflict de orgolii si de numaratoare la premii. ceea ce agentiile de "frunte" fac ca la piatza, in fiecare an.

o fi si asta un reper de maturitate la care vom ajunge intr-o zi.

Manuela Voicila
acum 10 ani
as fi curioasa care este reactia Lowe, care de altfel s-a aflat printre membrii juriului. scuza-mi necunoasterea - eu nu fac parte din aceasta industrie, dar ce are de castigat McCann din ceva ce pare ca are de impartit GMP si Lowe...?
radu cristian nicolae
acum 10 ani
ha, ha, ha! ce se mira lumea ca cineva are demnitatea sa apere un principiu si sa vorbeasca despre o nedreptate. Toata lumea se intreaba de ce. Ha, ha, ha! Ca sa va fure calul, d'aia ii ia partea lui Lowe.


Related