Un Ad'Or international sau cam asa ceva

Un festival de publicitate este prilej de discutii si controverse in orice parte a lumii, se pare. Nu conteaza ca se tine in State, in Franta sau in Africa de Sud. Ca sa nu mai vorbim despre Romania. E drept, sa contesti decizia juriului e la moda, sau e ca-n fotbal, cum ar spune altii, trebuie sa tragi cu dintii de premiile pe care crezi ca le meriti. Sau e vorba pur si simplu de eliberarea unor frustrari care nu-ti dau pace pana nu vezi si capra vecinului decedata. Desigur, putem discuta si despre neglijenta in serviciu a unor membri ai juriului, insa, per total ratiunea de a fi a unui festival trebuie sa justifice obiectivul setat la inceput: aprecierea si recunoasterea unor campanii valoroase din punct de vedere creativ sau ca rezultate financiare.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

GMP Advertising

GMP Advertising este una dintre cele mai premiate agenții independente din România pentru eficiență și creativitate. Este singura agenție românească deținătoare a două trofee Agenția Independentă a Anului... vezi detalii »

Festivaluri

Pozitii

Sectiune


Comentarii

smoke alot
acum 10 ani

Draga jurnalistuleÂ… discutii dupa Cannes Lions exista in fiecare an, asa cum e si firesc. Acum doi ani, grand prix-ul Lego de la print a fost de asemenea discutat pentru ca era pur si simplu un cadru al unui spot Lego numit Skipper facut acum ceva ani, in 2002 BMW "The Hire" a fost respinsa din festival pentru ca nu se incadra in nici o sectiune pentru ca in 2003 sa se infiinteze Titanium special pentru acea campanie, si asa mai departe. De la discutii de tipul asta si pana la a compara cazurile astea cu situatia in care o agentie romaneasca isi asuma un grand prix la un festival romanesc cu o campanie TV in care ea a facut un spot din 4, e cale lunga. De la a compara un festival de creatie care da grand premii pentru adidas, hbo, microsoft, nike, etc cu unul romanesc care da premii pentru campanii comandate de chioscul de tigari de pe mihai bravu, e din nou cale lunga. Dar probabil ca reperul pentru titluri, documentare si scriitura e Libertatea, Click si Cancan.

Poti scoate jurnalistul de la Ad'Or, dar mai greu scoti Ad'Or-ul din jurnalistÂ…

smoke alot
acum 10 ani
prima parte.

InteresantÂ… nu am citit pe creativity-online, pe adage, campaign (ala original) sau in alta parte vreun verdict de genul "credibilitatea festivalului de la cannes se clatina" sau comparatii intre el si un anume festival obscur din Bulgaria sau poate Romania, nu e sigurÂ…

Va sa zica iti sustii titlul cu 4 cazuri. 4 cazuri din cateva sute cate sunt premiate la cannes. pe cel cu sexualitatea juvenila nici nu il discut pt ca e o aberatie pentru orice om normal la cap;

In cazul lui Halo3, totul e despre o oarecare nedumerire a unor oameni din industrie: "ce anume e fantastic la campania asta de merita un grand prix, pe deasupra unul acordat suplimentar?!"

La JC Penney lucrurile sunt cat se poate de clare, saatchi NY a facut o magarie, a incalcat regulile si pe de alta parte cei din juriu au avut o scapare, probabil ca premiul va fi retras.

HBO Voyeur e singurul caz care lanseaza o discutie: in niste timpuri in care implementarea unor campanii presupune eforturi enorme, meritele pentru rezultat trebuie atribuite mai multora, desi raspunsul lui David Lubars e destul de elocvent: daca vreti premii pentru implementare, solicitati organizatorilor o sectiune ca cea de la TV - Palme d'Or, adica premii pentru casele de productie cu cele mai multe TV-uri premiate.

smoke alot
acum 10 ani

mai pe intelesul tau:

am langa bloc un santier si intr-o zi am auzit doi muncitori ciorovaindu-se pentru nu mai stiu ce motiv. odata la televizor i-am vazut pe Liiceanu si pe Pataviecipici purtand de asemenea o discutie in dezacord. Dar sa sti ca asta nu ar trebui sa te faca sa crezi si sa mai spui si altora ca Liiceanu si Pataviecipici nu sunt cu nimic mai breji decat doi zidari...

Mirabela Manea
acum 10 ani
@smokealot Ca la noi sunt premiate campanii pentru chioscuri de tigari nu cred ca e cineva de vina, pur si simplu asta e nivelul publicitatii in Ro..

Nu am facut nicicand o comparatie intre campaniile/ brandurile castigatoare la Cannes si cele premiate la Ad'Or, asa ca nu stiu de unde ai tras tu concluzia cu adidas, hbo, microsoft etc. Eu am scris doar despre controversele iscate la orice festival din lumea asta si am deschis discutia pomenind despre divergentele starnite in cadrul celor doua festivaluri romanesti, mult mai mici decat marele Cannes, e adevarat.

Nu stiu cum nu ai remarcat discutiile despre Cannes-ul de anul asta de pe AdAge si Creativity, au fost cateva articole bune pe tema asta, nu pot sa-ti dau link, din pacate. Altceva vroiam sa-ti mai spun: nu eu am scornit controversele de care vorbesc in articol, ci ele au fost semnalate de oameni autorizati sa faca asta, inclusiv de un client care ar fi putut inchide ochii la premiul castigat pe nedrept => ca si la Cannes se premiaza ghost-uri. Unde am mai auzit asta, oare? Exact, la Ad'Or, micul festival romanesc care se vrea a fi un Cannes local.

Daca vrei, articolul este o incurajare pentru publicitarii romani de a curata partile slabe ale Ad'Or si Effie; chiar daca sunt mici in comparatie cu Cannes, e important ca le avem, atata timp cat rezultatele sunt date pe merit.

Ca sa fie clar, articolul nu compara Cannes si Ad'Or din punctul de vedere al importantei/ lucrarilor si brandurilor inscrise, ar fi fost din start una esuata; singura comparatie intre cele doua festivaluri se regaseste in ultimul paragraf al articolului, unde am enumerat punctele slabe imputate, intamplator sau nu, ambelor festivaluri.

Stefan Pop
acum 10 ani
chiar depsre nimic.

orice festival este controversat. de la cerbul de aur pana la cannes. De ce? pentru ca exista castigatori si exista invinsi.

Comparatiile sau argumentele sunt nerelevante.

Oricum festivalurile de publicitate tin de secolul 20. Au fost utile candva, acum sunt doar politica

Mirabela Manea
acum 10 ani
Festivalurile de publicitate nu s-au inventat ieri, controversele, insa, au aparut de curand in curtea Cannes; sau cel putin s-au inmultitÂ… si nu sunt de acord ca nu sunt relevante, nu trebuie sa faci parte din tabara invinsilor ca sa afirmi ca spotul pentru JC Penney e un ditamai ghost-ul.

Spune-ne tu cum crezi ca poate fi upgradat un festival de publicitate. Sau esti de parere ca ar trebui desfiintate toate?



Related