Cum resimte industria de publicitate criza economica din SUA

Colapsul a trei mari institutii financiare americane, in septembrie 2008, a agravat criza economica din SUA, declansata anterior de caderea pietei creditelor si a pietei imobiliare. Specialistii nu au intarziat sa aprecieze in ce masura efectele falimentului Lehman Brothers, preluarii Merrill Lynch de catre Bank of America si restructurarilor AIG (American International Group) pot fi resimtite si in industria de publicitate.

Efectele pe termen scurt ale crizei nu sunt de natura sa afecteze nivelul global al investitiilor in publicitate. Insitutiile financiare nu aloca procente mari publicitatii traditionale, directionand mai multe fonduri in sponsorizari. Donna Speciale, actionar Publicis MediaVest USA, considera ca frictiunile de pe Wall-Street pot afecta sensibil alte activitati de marketing, in special competitiile sportive si evenimentele sponsorizate. Intr-un comunicat de presa al Zenith Optimedia, previziunile pentru anii 2009 si 2010 marcheaza diminuarea bugetelor de publicitate doar in anumite zone geografice: America de Nord, Europa de Vest si Japonia, in timp ce in economiile aflate in curs de dezvoltare se inregistreaza o situatie inversa; in zona Asia-Pacific, Europa Centrala si de Est, America Latina si Orientul Mijlociu se preconizeaza o majorare a costurilor de promovare, context in care s-ar echilibra balanta si per ansamblu industria de publicitate nu ar avea foarte mult de suferit.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Zenith

Zenith este The ROI Agency. Printr-o combinatie unica de date, tehnologie si specialisti in domeniu, facem fata chiar si celor mai complexe provocari si contribuim activ la cresterea business-urilor clientilor... vezi detalii »

Pozitii

Sectiune


Comentarii

Geo Stefanescu
acum 15 ani
Iata ca americanii se indreapta spre Europa de Est, adica spre pietele in curs de dezvoltare, mai putin afectate de criza mondiala. Spre exemplu, se vorbeste despre o preluare a 49% din ARBOevents de catre americanul Kristiano Tabasco, un guru al advertising-ului de peste ocean. Interesant fenomenul acesta al migrarii know-how-ului spre est. Poate stiti voi mai multe despre subiect.


Branded


Related