Strategie de marketing, tehnica care vizeaza construirea unei imagini de marca fiecarui produs/serviciu din portofoliul firmei, prin atribuirea unor trasaturi distinctive favorabile, menite sa le faca usor de identificat si de diferentiat fata de marcile concurente. Atuurile marcii, avantajele oferite cumparatorului (spre exemplu, calitate, confort, satisfactie, economie etc) trebuie evidentiate si semnalizate eficient pieteitinta; imaginea distinctiva a marcii devine astfel, pe de o parte, mai usor de recunoscut si de retinut (se va intipari in mintea cumparatorilor), iar pe de alta parte, mai usor de diferentiat (pentru a nu fi confundata) de oferta concurentei. Pozitionarea stabilita la lansare poate ramane neschimbata pe durata ciclului de viata a marcii, in timp ce, pentru a corecta la un moment dat perceptia nefavorabila a clientelei fata de un produs/serviciu din portofoliu sau pentru a imbunatati imaginea de marca si (re)numele companiei, se procedeaza la repozitionare. Insemnatatea alegerii voluntare a unei pozitionari (identitati) adecvate pentru un produs - pozitie care trebuie sa fie compatibila cu segmentul de piata vizat - rezulta din faptul ca, daca nu este stabilita, de la bun inceput, marca va trebui sa suporte pozitionarea spontana a pietei. In conditiile unei oferte abundente si diversificate, consumatorul asociaza mental fiecarui produs de pe piata, o "eticheta" proprie, care poate fi nefavorabila (cazul produselor pozitionate confuz, indoielnic sau subpozitionate, cand cumparatorii au doar o idee vaga despre marca respectiva). Pozitionarea unei marci de produs sau unei companii pe o piata poate fi ilustrata cu ajutorul hartii de pozitionare a marcii (engl. - brand map, mapping). V. harta perceptiilor. Fiecare companie trebuie sa-si elaboreze o strategie precisa de pozitionare, simpla dar originala, care sa raspunda asteptarilor consumatorilor (sa permita aprecierea exacta a pozitiei firmei in raport cu concurenta). Pozitionare a pretului: strategie constand in decizia stabilirii nivelului pretului produselor firmei in raport cu concurenta (preturi mai joase, pentru a stimula cererea sau preturi mai ridicate, pentru a beneficia de o cerere aflata in crestere, pentru a urmari reactiile concurentilor sau pentru a se asigura ca produsul dispune de argumente solide, care sa permita mentinerea clientelei).











![[Case Study] Brandfusion - Youbio, un brand de produse alimentare bio bun cu tine](https://media.iqads.ro/2023/11/1-cover-410.jpg)


![[Case Study] Brandfusion - Premio Gusto, un nou brand de mezeluri de nișă, cu savoare autentic italiană](https://media.iqads.ro/2023/02/110-cover-410.jpg)
![[Case Study] Brandfusion - Adams, o transformare curajoasă după 15 ani pe piața suplimentelor alimentare](https://media.iqads.ro/2023/01/adams-cover-cover-410.jpg)
![[La shopping cu creativii] Valentina Arseni: Mult timp nu mi-am putut imagina viata fara cafeaua de dimineata sau fara anumite produse, insa viata mi-a demonstrat ca nimic nu este indispensabil si ca mereu exista alternative](https://media.iqads.ro/2022/12/fotojet4-cover-410.jpg)
![[Case Study] Brandfusion - Agricola. BRAVITO!, un nou brand de produse alimentare pentru copii](https://media.iqads.ro/2022/10/110-cover-410.jpg)



![[Case Study] Brandfusion - Benefito Mobile, lansarea unui brand de telecomunicații „Surprinzător de diferit”](https://media.iqads.ro/2022/02/110-cover-410.jpg)

![[Case Study] Despre cum ajungi să lucrezi cu „unicorni” și creativi din celălalt capăt al pământului cu Cuneyt Büyükbezci, Board Member Heraldist](https://media.iqads.ro/2021/07/01coveriqads-2-01-cover-410.jpg)

![[Branding Trends] Andreea Florea: Văd tot mai des branduri care încearcă să călărească acest val naționalist, aproape de fiecare dată într-un mod lipsit de grație sau subtilitate](https://media.iqads.ro/2021/03/brandtailors-andreea-florea-2021-cover-410.jpg)
![[Marcom 2021] Georgiana Dragomir: Digital transformation nu mai este acum un nice-to-have, e o necesitate.](https://media.iqads.ro/2021/04/dsc5164-cover-410.jpg)

![[Branding Trends] Horia și Costin Oane: Brandurile au nevoie de dragoste. Brandurile care sunt iubite cel mai mult vor supraviețui acestei crize](https://media.iqads.ro/2021/03/costin-horia-oane-fondatori-agentie-brohouse1-cover-410.jpg)











