[Case Study] Despre cum ajungi să lucrezi cu „unicorni” și creativi din celălalt capăt al pământului cu Cuneyt Büyükbezci, Board Member Heraldist

[Case Study] Despre cum ajungi să lucrezi cu „unicorni” și creativi din celălalt capăt al pământului cu Cuneyt Büyükbezci, Board Member Heraldist

Povestea de dragoste între Cuneyt Büyükbezci și Heraldist a început simplu și, ai putea spune, aproape banal: la o cafea. Dar o banală cafea te poate duce departe. În cazul de față, din Palo-Alto, la Cluj.

Cu expertiză în marketing management și product management, Cuneyt Büyükbezci este un tip care se poate mândri cu faptul că trăiește și lucrează cu și printre „unicornii” din San Francisco Bay Area.

San Francisco și Silicon Valley sunt epicentrele antreprenoriatului la nivel global, găzduind 13,5% din toate startup-urile din lume. Iar „unicornii” nu sunt din aceia imaginari, ci din aceia cât se poate de reali care activează în zona tech și care sunt startup-uri evaluate la peste 1 miliard de dolari. Acestea fiind spuse, nu putem să nu ne întrebăm: cum se face că un tip ca el ajunge să lucreze cu o echipă de creativi din partea cealaltă a pământului?

Cei mai neîncrezători i-ar spune noroc, noi îi zicem potrivire. Heraldist este ”The Startup Agency” și așa cum îi spune eticheta, lucrează, fără discriminare, cu startup-uri aflate în faza de seed și până la „unicorni”, indiferent de geografie sau industrie. După discuția lungă despre cum stă treaba cu marketing-ul și advertising-ul în industria tech, Cuneyt a fost impresionat de abordarea celor de la Heraldist, o metodologie, creată de Heraldist, numită Perception Engineering™.

Ca s-o spunem pe scurt și lăsând cuvintele mari la o parte, Perception Engineering™ e un hibrid de software & consultanță, cu care poți să coordonezi un brand într-un mod structurat. Metoda a fost testată pe mai mult de 50 de companii, mai mici sau mai mari, din Romania, Silicon Valley si nordul Europei, printre care și Heal și Ligl, proiecte concepute prin colaborarea Heraldist & Cuneyt. Dar haide să vedem ce ne spune chiar el.

 

Ce este interesant la Heraldist pentru un startup din Silicon Valley? De ce ar lucra cu o agenție din cealaltă parte a lumii?

Heraldist aduce cele mai bune practici din comunicarea pentru afaceri de consum în comunicarea B2C și B2B pentru zona de software. Există o percepție comună, dar greșită, în startup-urile de tehnologie că brandurile de tehnologie ar trebui să fie descriptive tocmai datorită tehnologiei pe care o promovează și astfel, brandurile create nu sunt nici memorabile, nici inspiraționale. 

Heraldist schimbă această paradigmă. Să lucrezi cu agenții din colțuri diferite ale lumii este esențial pentru orice companie care aspiră să fie globală. Acest lucru nu doar că aduce noi idei și perspective, dar ajută la crearea unor branduri care sunt relevante internațional. Procesul permite vizualizarea brandului din exterior către interior și deseori contestă status quo-ul. Este o tensiune constructivă și esențială pentru orice startup care își dorește să ducă lucrurile la următorul nivel. Heraldist colaborează, de asemenea, cu experți în marketing din Silicon Valley pentru a realiza strategia de piață și de produs, ceea ce este foarte util pentru startup-urile care adesea nu au o strategie de marketing.

 

Care sunt lucrurile de care are nevoie un startup de tehnologie din punct de vedere marketing și advertising?

Creșterea cererii este o necesitate generală pentru toate startup-urile, iar apoi crearea awareness-ului și generarea de leaduri calificate. În cazul startup-urilor, în special, este important ca toate acțiunile să creeze un cash-flow pozitiv. 

 

În cazul software-ului Heal, cum a ajutat Heraldist brandul să fie vizibil într-o categorie aglomerată de monitorizare IT?

Categoria este plină atât de jucători care abia intră pe piață, cât și de cei care sunt deja bine stabiliți. Appnomic (n.r. numele inițial al brandului) avea nevoie de un avantaj pentru a fi vizibil în acest context aglomerat, iar rebrandingul a făcut asta. 

Heal a plecat de la o poziționare foarte greu de înțeles “Cognitive Operations for Hybrid Digital Services” și a ajuns la una pe care și potențialii clienți non tech pot să o înțeleagă ”The Self Healing Enterprise Solution”. Ideea fost ancorată în principalul beneficiu al produsului: de a detecta anomalii mici înainte de a deveni probleme mari. Poziționarea a luat viață printr-un rebranding complet de la nume, la slogan și până la o nouă identitate vizuală, mult mai umană și ușor de reținut.

 

“Ligl” este cel de-al doilea startup unde ai ales să lucrezi cu Heraldist; ce a adus nou Heraldist față de alte agenții din Valley?

Procesul creativ pentru companiile de tehnologie este o provocare, iar provocarea este cu atât mai mare când este vorba despre o tehnologie specializată pe sectorul legal, destul de reticent în a încerca idei noi. Heraldist a împins limitele cu o gândire deschisă, din care a rezultat noua identitate Ligl. Un brand identity cool cu un nume scurt și memorabil pentru un startup disruptiv din zona tech-legal. 

Ligl oferă soluții digitale de litigii pentru marile întreprinderi. Heraldist a făcut lumea juridică accesibilă vorbind despre aceasta în termeni umani, asigurându-se însă că transmite complexitatea produsului atât prin limbaj, cât și prin identitatea vizuală. De la poziționare, la nume, rebranding și website, totul însumează universul brandului.

 

Care sunt schimbările pe care o agenție de advertising trebuie să le facă pentru a lucra cu un startup în locul unei corporații? Pot deveni startup-urile corporații și schimba așteptările pe care le au de la o agenție?

Principalul stakeholder dintr-un startup este, de obicei, un fondator cu background tehnologic. Prin urmare, procesul poate fi mai lung din necesitatea de a explica procesul creativ. În cazul corporațiilor, se lucrează cu marketeri cu experiență, care nu au nevoie să învețe bazele marketingului. Cu toate acestea, în cazul corporațiilor, provocarea constă în luarea deciziilor deoarece sunt implicate mai multe părți.

 

Ce așteptări are un CMO sau un fondator de la un specialist în comunicare?

Mesaje clare și concise fără a altera poziționarea. Este foarte ușor să faci greșeli în ceea ce transmiți dacă poziționarea nu este bine conturată și acest lucru poate duce la o comunicare ineficientă.

Cuneyt Büyükbezci este Board Member Heraldist alături de Peter Barta, Will Awdry, Antoneta Galeș și Corina Murafa.

 

Heraldist este “The Startup Agency”. Companie de consultanță în strategie, creație & tehnologie, Heraldist a fost fondată în Cluj, are echipe pe 5 continente, o metodologie dezvoltată în Silicon Valley, și clienți din San Francisco, Boston, Berlin, Oslo, Delhi, Singapore și alte regiuni. În România, Heraldist lucrează cu startup-uri de tehnologie, dar ajută și companii mari să-și regândească strategia, să implementeze metodologia agilă “Perception Engineering” și să creeze soluții inovatoare.

 

Echipe implicate:

Heal: Cuneyt Büyükbezci
Ligl: Cuneyt Büyükbezci
Heraldist: Adrian Docea, Teodora Turcu, Alice Fischer, Andy Daniluc, Adriana Luca, Andra Drăgan, Ștefan-Andrei Pop, Zoran Zeerowski

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related