Generatia Y poate: si job in comunicare, si proiecte creative afterhours

Generatia Y poate: si job in comunicare, si proiecte creative afterhours

E o pasare? E un avion? Nu! E un om de comunicare cu un hobby interesant, care reuseste sa isi imparta timpul intre munca si ceea ce ii place. De fapt, sunt trei astfel de oameni, mai exact trei variante feminine ale lui Clark Kent, reprezentante ale generatiei Y, care isi scot la iveala super-puterile afterhours si despre care merita sa scriem. De fapt, merita chiar un eveniment in care sa discutam pe larg despre pasiunile frumoase ale tinerilor - Romanian Youth Focus 2013, singurul eveniment din Romania dedicat intelegerii profilului tinerilor din aceasta generatie. Pana pe 21-22 octombrie ramanem doar in scris insa.

Ziua lucreaza in comunicare si stau la birou, nu de putine ori tastand mail-uri si documente cu propuneri de strategii. In timpul liber, aceleasi degetele care au tastat sute si sute de caractere de la 9 la 6-7-8-9 creeaza cu imaginatie...altceva. Ramona Barbu, Florentina Dragomiroiu si Corina Bratu sunt cele trei tinere super-eroine, fiecare cu o super-putere super-speciala.

Cuvintele aurite – super putere de PR

Un om care lucreaza in PR trebuie sa isi aleaga foarte bine fiecare cuvintel – vei regasi fraza asta in orice carte despre comunicare ai citi, intr-o forma sau alta. Ramona Barbu, PR Consultant la 2ActivePR , ziua isi alege cuvinte care sa nu dauneze reputatiei organizatiei, care sa nu fie interpretabile si care sa fie cat mai greu de scos din context; in restul timpului, isi alege cuvinte pur si simplu frumoase, pe care le transforma in mici bijuterii.

Cuvinte aurite este proiectul ei, inceput in 2011 de dragul unei prietene. Cautarea cadoului perfect pentru ea a sfarsit in crearea primului cuvant scris de mana din sarmulita – „popular”. Prins de un lantisor, la gatul prietenei cuvantul "popular" a devenit chiar popular printre colegele ei de birou. Atunci, pentru toti si toate care isi doreau o bijuterie scrisa de mana, au luat nastere mai intai cuvinteaurite.ro si mai apoi pagina de Facebook Cuvinte aurite, iar ideea frumoasa de cadou hand made s-a transformat intr-un proiect care creste pe zi ce trece. Explorand imaginatia ei si a celor care vor sa se diferentieze prin scrisul de mana, Ramona creeaza astazi din cuvinte si sarmulita bijuterii, umerase personalizate, accesorii pentru buchete de mireasa sau decoratiuni pentru brad.

“Proiectul asta este coltul meu de liniste. Lucrez Cuvintele dupa program sau in weekend si ma relaxeaza foarte tare. Jobul si proiectul sunt doua lucruri total separate pentru mine. Unul ma tine mereu in priza, celalalt ma echilibreaza. Se completeaza perfect”, spune Ramona despre activitatea ei afterhours.

Poii & Momin sau account-ul care face jonglerii cu petice textile

Florentina Dragomiroiu: ziua este imblanzitoare de conturi digitale la Adliners Communication, iar in timpul liber imblanzeste petice de material si le uneste in creaturi dragalase. Super-puterea ei e plina de culoare si poarta numele de Poii & Momin.

Proiectul a inceput acum doi ani, cand a primit de Craciun ceva ce isi dorise de mult: o masina de cusut, care i-a permis sa isi transforme pasiunea pentru texturi si culori in personaje unul si unul, numai bune de iubit si tinut in brate noaptea. A inceput reparand chestii prin casa si creand lucruri mai micute, precum saculeti pentru sosete. A continuat apoi cu bean bags si maimute pentru copilasi mari si mici.

„Numele Poii&Momin a venit atunci cand m-am hotarat sa dau un nume lucrurilor pe care le fac si am inceput timid, cu un telefon de la o prietena buna care ma anunta ca mi-a facut cadou o pagina de Facebook sa incep sa le postez si sa le arat si lumii mari”, spune Florentina.

Poii & Momin nu inseamna insa numai papusi colorate, desi bucuria e mare cand o mamica cere un maimutoi colorat pentru copii ei, ci e menit si pentru a fi un mod prin care oamenii sa isi personalizeze spatiul in care stau. Mai mult decat atat, proiectul este campia pe care imaginatia Florentinei topaie libera din schita in schita, fara sa fie constransa de forme, culori sau brief-uri de la client.

Si totusi, brief-urile de la serviciu se impaca bine cu brief-urile din laboratorul magic de acasa. "Papusile le fac seara, dupa ce vin de la birou. Lucrez in comunicare, ca Digital Account Manager si cred ca meseria mea se leaga foarte frumos de ideea cu papusile pentru ca sunt expusa catre « un estetic » zi de zi. Sunt tot timpul in cautare de proiecte frumoase, care sa imi placa mie, indiferent ca sunt layouturi de site, poze, case sau materiale cu care mi-ar placea sa lucrez. Caut pe net, caut cand ma plimb pe strazi, sau cand sunt la un concert de muzica clasica".

Poii & Momin nu se opreste aici insa. "Urmatorul proiect din seria Poii&Momin este despre instrumente muzicale. Vreau sa fac niste viori din materiale simple si uni, ca cei mici sa le aiba aproape, jucarie sau pernuta, sa se familiarizeze cu ele. N-ai de unde sa stii de unde se nasc pasiunile. Numa’ sa-mi spuneti si va fac si voua! "

Macramoi -  salvarea atent planificata a mileurilor bunicii 

Misiunea imposibila: sa transformi ceva ce e considerat aproape in unanimitate desuet si care de obicei sta aruncat pe fundul unui dulap, intr-o punga de plastic, in ceva ce nicio fashionista n-ar refuza sa poarte. Desi probabil nu poate escalada cladiri folosindu-se doar de forta bratelor, Corina Bratu, planner la Saatchi&Saatchi, are totusi super-puterea de a  folosi batranul macrameu pentru a crea bijuterii statement. Iar aceasta super putere are si un nume: Macramoi.

Radacinile proiectului au crescut din semintele semanate in timpul orelor de lucru manual din clasa a doua, cand Corina a invatat cum se croseteaza. Pasiunea pentru macrame a crescut o data cu ea, si a reiesit la suprafata sub forma unei promisiuni facute de Corina fata de Corina de a schimba felul in care oamenii percep crosetatul: macrameul nu inseamna doar brose si mileuri, ci poate fi ceva mult mai feminin de atat. Iar pentru cei nostalgici dupa mileurile bunicii care infrumusetau pana si televizorul, stati fara grija: Corina le va salva si pe ele si le va transforma in bijuterii numai bune de asezat la gatul domnisoarelor chic.

Discutia despre generatia lor si despre pasiunile la puterea Y continua la Romanian Youth Focus, parte din seria de evenimente SMARK Know How. Young Leader este Studentbank, powered by Raiffeisen Bank. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru. Evenimentul este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, VICE, Gen90, Hipmag, Catavencii, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine, Money.ro, Money TV si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related