"Supravietuitorii" comemoreaza victimele traficului rutier

Anul trecut, pe soselele din Romania au murit 1893 de oameni. Multi dintre soferi si pasageri inca isi risca viata pentru ca nu poarta centura de siguranta. Peste 30% dintre ei recunosc ca „uita" de centura sau o plaseaza peste spatarul scaunului, in special atunci cand calatoresc in interiorul localitatilor. 

Desi este cunoscut faptul ca portul centurii creste sansele de supravietuire in caz de accident de la 40% la 60%, multi soferi si pasageri prefera sa triseze centura. Din pacate, portul centurii de siguranta peste spatarul scaunului auto a devenit o practica comuna, atat in randul soferilor, cat si al pasagerilor.

In cadrul Campaniei Nationale „Alege Viata”, Politia Romana a lansat pe 7 iulie 2016 proiectul „Trisezi centura, pacalesti viata", organizand expozitia „Supravietuitorii", o expozitie inedita in care au fost prezentate publicului scaune auto „protejate" cu centura de siguranta de catre soferi sau pasageri care au decedat in urma unor accidente rutiere.

Campania a plecat de la o observatie simpla: soferilor si pasagerilor le este mai usor sa opreasca avertismentul sonor care semnalizeaza nepurtarea centurii, cupland centura „peste scaun”, prin fata sau spatele acestuia, ori prin folosirea unor dispozitive „false”.

In acest fel, ei cedeaza sansele de supravietuire scaunului, acesta ajungand de multe ori, printr-o ironie a sortii, sa fie singurul „supravietuitor" al accidentului. 

Fiecare scaun auto expus in cadrul Expozitiei „Supravietuitorii" a spus literalmente povestea supravietuirii sale: o poveste tragica pentru sofer sau pasager, inspirata dintr-un fapt real.

Scaunele auto au calatorit prin marile orase ale tarii, iar povestile lor pot fi inca ascultate sau citite pe site-ul supravietuitori.ro sau pe pagina de socializare.

 

"Ne-am gandit sa organizam, sub egida „Supravietuitorii', prima expozitie in care exponatele sunt scaune auto protejate cu centura de siguranta de catre conducatorii auto sau de catre pasageri, scaune care provin din accidente auto reale. Au fost identificate scaunele care provin din accidentele rutiere soldate cu persoane decedate, le-am extras din epavele masinilor si le-am expus impreuna cu dramatica poveste a accidentului. Desi, la o prima vedere pare un lucru simplu, chiar a fost un proces destul de traumatizant sa le luam de acolo, sa identificam povestile si sa le expunem publicului", a declarat Liviu Turcanu (director de creatie al Agentiei Mercury360 Communications).

 

Ideea unei astfel de expozitii a fost de un real succes. Aproape toate posturile radio si TV au prezentat „ineditul" si „unicitatea" acestei actiuni in principalele emisiuni de stiri. Doar in prima zi a campaniei, filmul de lansare a obtinut 91.000 de vizualizari si 1676 de shares pe retelele sociale. Tot in primele 24 de ore, site-ul campaniei a obtinut peste 30.000 de vizitatori unici. 

Dupa lansare, campania a devenit una dintre cele mai vizibile din Romania in perioada iulie – septembrie 2016. Datorita expunerii mediatice, mesajul campaniei a atins peste 9,8 milioane de oameni.

Potrivit datelor furnizate de Politia Romana, numarul ranitilor grav din accidente rutiere a scazut in acest an cu 16,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Case study:

 

Dupa finalizarea turneului national, scaunele auto "supravietuitoare" au ajuns la Muzeul Politiei Romane din Targoviste.

Zilele ce urmeaza, Expozitia Supravietuitorii va fi adusa din nou in atentia publicului larg, de data aceasta cu ocazia unui eveniment special: „20 noiembrie - Ziua Mondiala de Comemorare a Victimelor Accidentelor din Traficul Rutier”.

"Scaunele supravietuitoare" vor fi expuse la Centrul Cultural Reduta din Brasov in data de 20 noiembrie, iar Politia Romana va desfasura mai multe activitati pentru promovarea sigurantei rutiere atat la nivel local, cat si la nivel national. 

Politia Romana a identificat scaunele „supravietuitoare”, iar specialistii companiei WIND94 – care ofera solutii integrate de productie publicitara, au extras cu multa grija si atentie aceste scaune din epava fiecarei masini, apoi le-au montat pe cate un soclu special conceput de ei, alaturi de o placuta pe care se afla scrisa povestea fiecarui „supravietuitor”.

Politia Romana, alaturi de Mercury360, le multumeste tuturor partenerilor care au adus la viata campania "Supravietuitorii" - "Trisezi centura, pacalesti viata".

 

Echipele participante:

Din partea Mercury360 au participat la dezvoltarea campaniei: Liviu Turcanu (Creative Director), Toni Bunaiasu (Group Creative Director), Raul Ciceu (Art Director), Silviana Cosma (Art Director), Luca Costea (Copywriter), Liviu Tanase (DTP), Loredana Ionescu (Account Executive), Denisa Boeru (Account Manager), Andreea Mangu (Production Manager), Mihai Prusan (Production Executive), Sonia Ardelean (Digital Copywriter), Viorela Delcea (Digital Account Manager).

Din partea Politiei Romane au participat la implementarea campaniei: Ramona Dabija, George Grigore, Bogdan Oproiu, Elena Stanciu, sub coordonarea directorului Directiei Rutiere, comisar sef de politie Florentin Bracea.



Companii

Campanii

Sectiune

Dictionar



Related