Mercury360 câștigă Bronze la Cresta Awards pentru “Catalogul de furturi”, o campanie pentru Poliția Română

Mercury360 câștigă Bronze la Cresta Awards pentru “Catalogul de furturi”, o campanie pentru Poliția Română

Campania  de prevenire a furturilor din locuințe prin conștientizarea riscurilor la care se expun cei care postează pe rețelele de socializare imagini cu obiecte de valoare sau căi de acces spre locuințele lor, “Catalogul de furturi”, realizată de Mercury360 pentru Poliția Română, a fost premiată cu Bronze la Cresta Awards 2021.

“Ideea Catalogului de furturi s-a născut chiar la începutul pandemiei, în martie 2020, când toată agenția s-a grupat în think tank-uri și a generat idei specifice noii realități care se contura. Având o tradiție îndelungată de colaborare cu Poliția Română, era natural ca printre observațiile de atunci să apară și una specifică noii realități din social media: fiind lockdown, oamenii postau doar din case, neconștientizând că oferă personajelor ca Luis Calificatu, material consistent de inclus în viitoarele Cataloage de furturi, ba chiar și căi de acces facil în casele lor. Ne-am gândit atunci să oferim publicului experiența directă a pericolului iminent, prin interacțiunea cu acest personaj neaoș, foarte sigur pe el, care lăsa comentarii non-șalante chiar viitoarelor victime și le reposta pozele cu obiecte de valoare, cu prețul deja scris pe ele, ca și cum planul de a le procura urma să fie pus în aplicare cât de curând. Reacțiile publicului au fost vehemente, așa cum era de așteptat, urmând ca prin demascarea personajului să restabilim pacea în lume și să lăsăm pe toată lumea mai bine informată, să-și continue activitatea online într-un mod mai sigur, să aibă grijă ce dau din casă, după ce au văzut cu ochii lor că tot ce e postat e filat”, a declarant Liviu Țurcanu, Creative Director Mercury360.

“Când lucrezi de atâția ani pentru un client, e natural să ai prezente în minte toate problemele și tensiunile sociale care trebuie rezolvate pentru binele nostru, al tuturor. Uneori, te trezești că vii cu observații și insight-uri care de dovedesc a fi foarte sharp, în diverse contexte de viață. O astfel de relație, bazată pe încredere reciprocă și pe receptivitate – a clientului pentru idei noi și a noastră pentru realitatea din teren – duce cel mai adesea la genul acesta de soluții de comunicare neconvențională, în care toată agenția depune energie și contribuie, activând influenceri și făcând lucrurile să se întâmple rapid, pentru că atunci când faci bine, rezultatele se văd și sunt apreciate, în primul rând de public, apoi de client, cât și de juriul de festival, ceea ce ne onorează.”, a declarat Mihaela Bourceanu, Strategy & Client Service Director Mercury360.

Sub deviza „Cele mai bune lucruri în viață nu se cumpără, se iau”, Luis Calificatu a pus la vânzare gadget-uri, bijuterii, chiar și un pătuț de bebeluș și un scaun cu rotile. El a preluat pozele a zeci de utilizatori, printre care și influenceri, le-a blurat fețele și a marcat bunurile pe care le scoate la vânzare din poze, adăugându-le apoi într-un catalog cu obiecte la prețuri foarte tentante, toate „disponibile curând”.

După o perioadă în care publicul și-a arătat revolta față de acest fenoment, a venit și revealingul campaniei: faptul că Luis Calificatu, era, de fapt, poliția sub acoperire, care și-a dorit să ofere informații despre modul de a opera al acestui tip de infractori: sunt atenți la toate detaliile care le pot oferi ponturi – ce obiecte ar putea fura, care sunt căile de acces în apartamente și blocuri, dacă există sau nu echipament de supraveghere, cum arată configurația locuințelor. Doar că, spre deosebire de Luis, ei rămân în umbră iar victimele nu bănuiesc nicio clipă ce li se pregătește.

Au complotat, filat și intrat prin efracție în conversație:

Din partea agenției Mercury360:
Camelia Grad – Group Creative Director, Senior Copywriter
Alexandru Neculae – Senior Art Director
Daniel Buzatu – Graphic Designer, Video Editor
Mădălina Gheorghe – Account Manager
Georgiana Bumbu – Junior Account Executive
Liviu Țurcanu – Creative Director
Mihaela Bourceanu – Client Service Director

Din partea Poliției Române:
Sorin Stănică – Comisar șef de Poliție
Ramona Dabija - Comisar șef de Poliție

Au căzut „victime” lui Luis Calificatu și primesc mulțumirile noastre și: Andrei NiculaeGabriel FereșteanuIonuț BodoneaGeorge BoneaMirela ReteganAndrei RaduDiana DumitrescuAndrei IonescuBogdan PricopeAdrian Dan și Le Squad.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related