Brandurile care s-au promovat în timpul ”loviturii de stat” de aseară la RTV și Antena 3

 ”Lovitura de stat a fost dată chiar de stat”. Cea mai bună glumă de ieri, de pe Facebook: pentru ca reunește două realități. Aceea din stradă și cealaltă, care se vede la unele televiziuni de știri. Doua Românii.

Ieri, la 12 noaptea, 15.000 de oameni în București și alte câteva mii în țară protestau față de acțiunile Guvernului de a adopta ordonanțele de urgență în mijlocul nopții și de a le publica, tot atunci, în Monitorul Oficial. 

Oamenii protestează chiar acum, în fața Guvernului, începând să se adune de la ora 9.00 dimineața. 

La Romania TV și Antena 3, însă, realitatea este, încă o dată, alta. Lovitură de stat, asediul Guvernului, violențe.

Vă prezentăm mai jos cum au fost redate evenimentele. Și lista brandurilor care s-au promovat în pauzele publicitare ale acestor televiziuni, susținând financiar emisiunile care difuzeaza acest tip de mesaje.

  

România TV

Romania TV a continuat să prezinte protestele în scenariul unei lovituri de stat, spunând că oamenii sunt organizați și plătiți să fie în stradă, insistând pe ideea de violență.

Guvernul este sub asediu, au aflat oamenii care se uitau la acest post de știri.

“În țară sunt agenți de acțiune în țară care pot întoarce lucrurile într-o direcție periculoasă”, spune un invitat, potrivit Paginademedia.ro, care a scris ieri noapte ce se întâmpla la cele două televiziuni.

RTV titreaza "protestatarii lovesc jandarmii, incidente violente", potrivit HotNews.

Sursa capturilor: Paginademedia

 

Ca de obicei, "continutul" difuzat a fost monetizat (si) prin vanzarea de audiente catre companii.

Brandurile care s-au promovat in pauzele publicitare ale emisiunilor Romania TV: 

 

 

Antena 3

"Uite, sunt niste fotbalisti acolo, sunt galeriile; mai sunt si oamenii lui Nicusor Dan, tehnocratii", a declarat Mugur Ciuvică la acest post TV, potrivit HotNews.

Mihai Gadea: "Este evident ca ceea ce au facut in aceasta seara niste personaje care sunt suspectate a fi ofiteri acoperiti in presa, incitand pur si simplu, spunand despre anumiti lideri politici ca sunt jigodii si dand adresele de acasa pentru a se merge acolo si pentru, cine stie, se poate intampla orice, poate chiar sa fie linsati respectivii. Cred ca acest lucru n-are cum sa anunte ceva bun. Am vazut oameni foarte surescitati, am vazut oameni foarte violenti..."

"Protestele vor bloca țara". “E ca la mineriade, când se indicau ținte”, a spus Adrian Ursu, potrivit Paginademedia.

 

Reacția președintelui Iohannis, o postare pe Facebook în care spunea că

“E o zi de doliu pentru statul de drept”, a fost transformata de cei invitati la Antena 3 drept o incitare la un război între români.

 

Si in cazul Antenei 3, "continutul" difuzat a fost monetizat (si) prin vanzarea de audiente catre companii.

Brandurile care s-au promovat in pauzele publicitare ale emsiunilor Antena 3: 

 

Lista celor 78 de branduri

  1. ALEVIA
  2. ALMETTE
  3. ALTEX
  4. ANGHIROL
  5. ANTINEVRALGIC
  6. APIVITA - FACE CARE
  7. ARTROCALM
  8. AUTO SCHUNN
  9. BELVITA
  10. BERES DROPS
  11. BETANO.COM
  12. BIXTONIM
  13. CAFFETIN - ANALGEZICE
  14. CIF
  15. CITROEN
  16. COLDREX (OMEGA PHARMA)
  17. CYMBIO
  18. DELIKAT
  19. DICARBOCALM
  20. DRI BUDDI
  21. EDITURA ORIZONTURI
  22. ESSENTIALE
  23. EUBIOTIC
  24. FARINGO HOT DRINK
  25. FARINGOSEPT
  26. FERRERO ROCHER
  27. FITMAXX 5
  28. FLUEND
  29. FORD
  30. FORTIFIKAT
  31. FOX - MEZELURI
  32. GOTHAER ASIGURARI REASIGURARI
  33. HERVIS SPORTS
  34. HEXORALETTEN N
  35. IBALGIN JUNIOR
  36. JOHNSON'S BABY SHAMPOO
  37. KEBENE PLUS
  38. KINDER
  39. KORILL
  40. LIBRA INTERNET BANK - DEPOZITE
  41. LISTERINE
  42. MALTA TRAVEL
  43. MATACHE MACELARU'
  44. MILKA BISCUITS
  45. NEGRO 2000
  46. NEMOEXPRESS
  47. NEUMARKT
  48. NOROC
  49. OLYNTH
  50. OMO - GAMA
  51. OMV - DIESEL
  52. ORHIDEEA GARDENS
  53. OSCILLOCOCCINUM
  54. PARALELA 45
  55. POKERSTARS
  56. PROSTAMOL UNO
  57. PROSTENAL PERFECT
  58. PROVIDENT
  59. RAFFAELLO
  60. RYANAIR
  61. S-LINE SISTEM
  62. SANYTOL
  63. SCANDIA SIBIU
  64. SELGROS
  65. SPEED TAXI
  66. STODAL
  67. SUAVINEX
  68. TENSOVAL
  69. THERAFLU
  70. TIMISOREANA
  71. TRIFERMENT
  72. UNIBET
  73. V-TAC - BECURI
  74. VEL PITAR
  75. VITARID-R
  76. VIVA CREDIT
  77. VOLTAREN
  78. WINMASTERS 

 

  • Amintim că, chiar după primul protest, din 22 ianuarie, a apărut un apel care cere brandurilor sa nu mai sustina, prin bugetele media, televiziunile care se abat de la normele jurnalistice. 
  • Oamenii din industrie au dezbătut aici.  
  • Iar companiile care au difuzat spoturi in zilele anterioare sunt aici.

 

Serban Alexandrescu:

Trebuie sa ne raportam diferit la o lume diferita si sa ne schimbam in consecinta comportamentul la nivel social si profesional

 

Robert Tiderle:

Discutiile cu clientii sunt la fel de clare.

-              “Vad ca nu ati pus in plan nici Antena 3 nici RTV? De ce? Nu sunt buni?”

-              “Nu. Nu sunt buni.”

 

Codin Caradimu:

 Niciun brand sanatos nu poate sa ramana mut (si cu reclama pe posturi TV care mint ca sa isi apere stapanii) in fata celor putini, dar care consuma constient si mai mult

-------
Acest articol face parte din seria editoriala "Etica in publicitate"


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Related