Altar cu glumițe, flori și clișee pentru Ea

Să vorbim de 8 martie, ziua care oferă cel mai mare potențial pentru gafe, în fiecare an. Din partea bărbaților, care  se pot trezi oricând de partea greșită a umorului, sau a brandurilor, care încearcă, se străduiesc, vor, și totuși nu ajung acolo unde ar trebui.

Bineînțeles, se va găsi cineva să trezească din moartea stereotipiei gluma aia cu femeile sunt complicate și de aia nu reușește nimeni să le mulțumească. Și, dacă nu merge aia, vor încerca altele. Sau niște flori. Problema e că printre glumițe și alinturi diverse, bărbații și unele femei uită de ce ne aflăm aici. 

Pentru a nu uita, avem grevă în afară. Și niște spoturi serioase, care pot fi acuzate de clișee, dar, din păcate, rămân necesare. (Tocmai am văzut un AȘA NU zilele trecute).

În România, cea mai mare parte a conversației este ocupată de flori și cadouri, de o Ea inefabilă, dar mai ales inexistentă, căreia i se ridică altar din clișee o dată pe an.

Feminism România le reamintește tuturor prin campania #multumescpentruflori care este sensul acestei zile: nu bomboane (și bombăneli alături de ele), ci drepturi:

O floare nu înseamnă un pas în plus spre egalitatea de gen.

Reacțiile la această campanie le rezumează Vera Ion:

Cu ocazia zilei de 8 martie, Feminism Romania a primit vreo 500 de mesaje cu injuraturi si intrebari despre cand se apuca de spalat vase.

Inseamna ca a atins un nerv aceasta campanie, bravo! Pentru toti cei ingrijorati, vasele se spala cu un pic de detergent si apa deasupra chiuvetei. Cam asta e tot ce tre sa faci.

Apropo de flori, MAPN vine cu trandafiri:

Iar colegii de la SRI le completează cu glume:

Și un comentariu:

Și acum, spre branduri să privim și să nu roșim. Avon a lansat o campanie în care Antonia cere timp pentru femei. Tot la capitolul cosmetice, pe Marte se întâmpla asta: Nivea le trimitea locuitorilor un kit de urgență pentru 8 martie.

În partea mesajelor serioase, Vodafone a lansat serviciul acesta, pentru femeile care vor să se întoarcă la muncă.

Autovit le oferă doamnelor un calendar:

Penny face o glumiță:

Sun Plaza încearcă puțină emoție cu povești adevărate:

Și câteva mesaje de pe Facebook.

Bogdan Naumovici postează asta:

Andrei Crăciun merge la esența din sufletul poporului:

"Mânca-le-as pizda lor de fete, ca ne face oameni"

Florareasa din Mahalaua Teilor, la un alt 8 martie, aprox. 2012.

 Dan Lungu face o călătorie în timp:

În timpul acesta, pe aceeași planetă, se întâmpla asta:

Benetton și Creativeland Asia:

Droga5, pentru One:

MullenLowe Londra și Inspiring Girls International:

 

Încheiem cu un scurt istoric științifico-femeiesc, de la I Fucking Love Science:



MullenLowe

In Romania, Lowe este de 23 de ani una dintre cele mai mari agentii de publicitate, autoarea unor campanii memorabile, iar la nivel global, Nazis against Nazis este cea mai recenta dintre campaniile care au plasat... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related