[Case Study] Cohn&Jansen JWT - AQUA Carpatica/Valvis Holding - "AQUA Scanner"

Desi, in 2012, AQUA a incercat sa schimbe legea apei pentru introducerea continutului de nitrati pe etichetele tuturor apelor din Romania, autoritatile nu au dat curs initiativei. Astfel ca, si astazi, exista ape pe rafturi care contin peste limita maxima de nitrati recomandata pentru bebelusi si sugari.

Desi legea in Uniunea Europeana permite o limita maxima de nitrati de 50mg/L, medicii din intreaga lume gasesc aceasta cifra mult prea permisiva. Ei considera valoarea mult prea ridicata, fiind un risc in special pentru sugari si copii mici. Recomandarea lor este de maximum 10 mg nitrati la 1 litru de apa.

Cum legea nu obliga brandurile sa treaca concentratia de nitrati pe eticheta, parintii nu au de unde sa stie ce cumpara. Iar, din cauza lipsei de informare, nici nu isi pun problema ca o apa imbuteliata ar putea sa fie altfel decat potrivita. Asa ca AQUA a cautat sa gaseasca o modalitate pentru a face lumina.

 

Obiective

AQUA Carpatica, apa cu cea mai mica concentratie de nitrati in compozitie, a luptat de la inceput pentru educarea si informarea consumatorilor despre beneficiile si importanta apei minerale naturale sanatoase. In 2016 brandul dorea sa-si intareasca pozitia in top 3 ape plate imbuteliate din Romania, ducand mai departe misiunea de a aduce mai multa transparenta si informare corecta a romanilor legat de puritatea apelor.

 

Strategia. Mesajul central

Afla adevarul despre apele din Romania cu aplicatia AQUA Scanner.

 

Executii 

Am inventat un nou tool: AQUA Scanner – o aplicatie care iti spune informatii detaliate despre orice apa de pe raft, indiferent de cele trecute pe eticheta, ce a fost promovata  printr-o campanie TV si o campanie de digital.

Scanand eticheta, consumatorii primesc toata informatia necesara pentru a lua o decizie informata: concentratia de nitrati, dar si alti factori – PH-ul apei, concentratia de sodiu sau a altor minerale. Analiza tuturor apelor de pe piata de la acel moment a fost efectuata de catre un laborator certificat. In plus, aplicatia face compararea apelor foarte usoara.

 

 

 

 

 

Media & canale

Pentru ca subiectul puritatii apelor imbuteliate nu beneficiase de expunere pana in acel moment, dar si pentru ca aveam nevoie ca aplicatia sa ajunga la cat mai multi parinti si oameni interesati de sanatate, am ales canalele cu reach mare, care sa ne ofere o vizibilitate importanta: canale TV nationale si digital, cu focus pe mobile (mediul cu cea mai mare crestere in Romania in 2016).

 

Rezultate

AQUA Scanner a avut peste 150.000 de download-uri cu peste 4.500 de sesiuni intamplandu-se zilnic in timpul campaniei. Am reusit sa generam awareness pe subiectul puritatii apelor imbuteliate, generand un reach organic 1.3 milioane de vizualizari.

 Mai mult decat atat, Asociatia Apelor Minerale a lansat la scurt timp dupa lansarea campaniei AQUA Scanner o campanie de educare despre puritatea apelor imbuteliate, ceea ce a generat o expunere si mai mare pe subiect.

Iar in ceea ce priveste intarirea pozitiei in top 3 categorie, AQUA Carpatica a reusit sa-si depaseasca ambii competitori (Borsec – un brand cu o traditie de peste 200 de ani; si Dorna Izvorul Alb – un brand foarte activ pe targetul de parinti, ca si QUA). In 2016 AQUA Carpatica a ajuns liderul pietei de apa plata imbuteliata, cu cresteri semnificative in vanzari si market share.

 

Echipa

Andrei Cohn, Creative Director
Alex Negoescu, Creative Director
Roxana Cristea, Copywriter
Daniel Moisa, Art Director
Adrian Marciu, Art Director
Diana Caracota, Strategic Planner
Arina Stoenica, Account Director
Oana McGingley, Account Manager
Raluca Diaconu, Digital Project Manager
Ilinca Dumitrescu, Production Manager
Ruxandra Savulescu, Client Service Director
Ionut Necula, Atelieru de Internet
Robert Capraru, Atelieru de Internet 



Campanii

Sectiune



Related