Caramel! Biscuit! Ciocolataaa!

ArgueAds: Ana Militaru vs. Florin Dumitrescu

Ana: Stii clubul tuturor obsedatilor de caramel, biscuit si ciocolata? Norocul lor ca s-a inventat Twix. Acum sunt niste oameni fericiti. The end.

Florin: Iata un bun motiv pentru un spot TV! Era si timpul! Eram satui sa tot vedem variatiuni pe tema gestului aceluia ca de foarfeca pe care si-l transmit colegii, prietenii, indragostitii... urmat invariabil de hahaiala de coniventa. Dupa ani de zile de spoturi de lifestyle, trebuia schimbat macazul pe o campanie centrata pe produs. Dar ar fi fost plicticos sa vezi numai beauty-shoturi cu biscuiti imbalsamati de caramel, dansand printre suvoaie de ciocolata. Si atunci niste oameni acolo, undeva, si-au spus: ce-ar fi sa facem niste personificari ale celor trei ingrediente?

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune


Comentarii

Cristian Scurtu
acum 15 ani
foarte tare spotul. funny as hell. respect:)
paul bertreanu
acum 15 ani
aha aici vad ca e dezbaterea

e unul din cel mai proaste clipuri facute. parca se adreseaza oamenilor cu dizabilitati generale. parca consumatorul e intr-un dialog model "eu tarzan tu jane" cu produsul. pe bune ma mir cum reusesc unii sa ajunga "producatori" de publicitate.

copilul meu a amutit nici caramel nu mai zice.

stiti cand un clip publicitar e bun? cand ti se opreste mecanismul anti reclama sa apesi butonul next de la telecomanda.

sorin cristian rosioru
acum 15 ani
Am consumat cu placere Twix si inaintea spotului si o sa fac acelasi lucru in continuare. Daca as fii preferat un produs concurent, spotul asta nu m-ar fii convins sa trec la Twix. Cam atat in calitate de consumator al produsului. In calitate de consumator IQads, ma intreb daca Ana Militaru gandeste exact ceea ce scrie aici, sau replicile ei sunt "calculate" in asa fel incat sa-i ridice mereu mingea la fileu d-lui Florin Dumitrescu (pe care il respect sincer). Un raspuns la aceasta intrebare (raspuns din partea Anei) m-ar ajuta sa-mi fac o parere despre calitatea articolelor ei si sa decid daca merita sa-i mai consum produsele... Multumesc anticipat!
vladoiu sorin
acum 15 ani
Salut,

Spotul cu Twix ..cu cele 3 entitati..a fost cumva facut in foarte mare graba?sau ..e 2 deep pt ..consumatorii din noi ?Imi pare ca va critic munca, dar este fara nici un sens, farmec sau appeal catre consumator.Cum va asteptati sa atrageti consumatorii catre acest produs daca nici macar spotul nu place ?

Anyways, daca consideri ca v-am neindreptatit astept un reply pe [email protected]

Vlad Bercean
acum 15 ani
In clubul obsedatilor de ingrediente sunt doar astia 3 din reclama. De ce striga asa din senin "caramel", "biscuit" etc. ? Au Sindromul Tourette? Atunci nu Twix e solutia.

Toata chestia mi se pare fortata. Eu oricum sunt mai greu de convins, pana si spotul cu "halatul, cat e halatul" (foarte slab si ala dupa parerea mea) e mai bun decat cel pentru Twix pentru ca e memorabil, iar cel cu cei trei ciudati nu e. Sunt ciudati si atat. Asta e publicul lor tinta? In semn de protest nu o sa mai mananc Twix pana la sfarsitul anului.

Constantinescu Narcisa
acum 15 ani
Mi se pare ca e vorba de un altfel de reclama...lumea o percepe putin cam isterica ce-i drept cand incep toti sa tipe "caramel!" si apoi "biscuit", "ciocolata" dar astfel impactul e mai mare asupra consumatorului...asa se doreste ca impactul sa fie mai agresiv asupra consumatorului. Dupa parerea mea, se doreste o reclama agresiva, mi se pare ca devine mult prea isterica pentru un simplu auditor care nu vrea sa auda atatea sunete...ascutite...

Pacat...ca Twix-ul e bun ca si ciocolata...

Razvan Grigorescu
acum 15 ani
E un spot penibil! Aia 3 "prieteni" joaca foarte prost. E un spot gen Mitsubishi... cafea? ceai? :)

Nu-mi vine sa cred ca unii clienti dau banii pe porcarii d-astea...

Ana Militaru
acum 15 ani
nu numai eu, dar si toate comentariile de aici, care observi ca sunt argumente in plus pentru teza mea, sunt gandite ca sa-i ridice mingea la plasa lui Florin. De fapt, si spotul tot pentru asta a fost facut. Ca sa aiba Florin ce comenta.

florin dumitrescu
acum 15 ani
@kempes, ana: ba chiar "ca sa aiba florin ce mesteca"... ceea ce include si motivul pt. care se comercializeaza twix.

@nipple: sa inteleg ca scrii in numele unui colectiv? sau esti vreo majestate, de scrii cu noi? iar nou ani te adresezi ca unuia singur! poate ca da, formam o simbioza, apropo de spot: ana crirtica, iar eu laud... reclamele, nu produsele. ia mai bine da tu un reply la mars romania! (nu la tbwa, ca nu acolo e decizia finala)

@vladx: lol... daca ar fi avut tourette ar fi strigat: cacao! rahat! oua! (si ar fi fost reclama la "prajitura casei") altminteri, vad ca, la atita nebunie, tu ai hotarit sa ripostezi cu calm si cumpatare. bravo!

@narcissa: deci... nu cumva aveau o oaresce problema de marketing? congrats: tu ai fost cel mai aproape de abordarea corecta, dar... tot te-a luat verdictul pe dinainte! copii, incercati sa faceti observatii, constatari, nu va grabiti cu judecatile. e ceea ce incercam sa va deprindem ana si cu mine.

@mastercons: cred ca era la un fiat (panda parca... sau ce au ei 4x4), care nu era nici masina de oras, nici de teren... nici ceai, nici cafea... o adaptare inabila (ca sa nu zic mai rau) din italiana. totusi, nu ar fi putut zice, neaos romaneste, "nci cal, nici magar"... ei bine, clientii DAU bani pe "porcarii d-astea", dar, daca te grabesti sa refuzi si sa negi, nu ai sanse sa afli de ce.

adrian lupu
acum 15 ani
Cred ca discutiile evita fondul problemei. E clar - pentru unii - ca e vorba de opozitia din dezordinile afazice. Polarizarea dintre selectia metaforica si cea metonimica e inevitabila in acest caz. Distinctiile binare raman.
florin dumitrescu
acum 15 ani
jakobson rules forever! (dar cui sa-i spui toate astea, vorba ceea de la cava d'oro...) ca in alte reclame tari, si aici se compacteaza metafora cu metonimia, de data asta in definirea personajelor: ele sint deopotriva si consumatori compulsivi, cum zice ana (deci metonimici), si intruchipari, cum zic eu (deci metaforici). am lasat interpretarea "aperta": e tot ce putem face mai digestiv pt. majoritatea cititorilor, care vezi ca de abia se chinuie cu abc-ul...
sorin cristian rosioru
acum 15 ani
"nu numai eu, dar si toate comentariile de aici, care observi ca sunt argumente in plus pentru teza mea, sunt gandite ca sa-i ridice mingea la plasa lui Florin. De fapt, si spotul tot pentru asta a fost facut. Ca sa aiba Florin ce comenta." Superficialitate cat cuprinde: gramatica (acordul subiectului cu predicatul) praf, logica- la fel... Din comentariul tau inteleg ca: tu ai fost "gandita" de cineva care voia sa-i ridice mingea la "plasa" (Obs: chiar daca e o plasa, expresia are sens folosind fileu) lui Florin (?!); ai ratat comentariul utilizatorului shortafella, care nu prea pare sa-ti sustina minunata "teza". O singura exceptie este suficienta sa-ti darame pledoaria cu "toate comentariile de aici..." . Apoi, eu nu imi faceam griji ca nu are Florin ce comenta, ci ca nu are cu cine. Nu imi plac ironiile, asa ca o sa-ti spun clar: cu cat iti mestec mai mult afirmatiile, cu atat mi-e mai greu sa le inghit! Nici mie nu-mi place spotul, dar imi displace mai mult felul in care l-ai comentat tu. Mai bine te opreai dupa "The end." Asa o luam ca pe o axioma, si nu mai erai nici tu nevoita sa bati campii vorbind despre concursul lansat pe un site, cand subiectul dezbaterii era spotul tv.
Ana Militaru
acum 15 ani
zici ca nu iti plac ironiile? PLASA. fix despre asta e vorba aici. peste tot. nici nu ma mir ca nu pricepi nimic. intoarce-te la Romania Libera. o sa-ti dea mai putine dureri de cap.
sorin cristian rosioru
acum 15 ani
Iti multumesc pentru ca ai binevoit a-mi ajuta slaba intelegere. Ce nu intelegi tu e ca nu toti sunt in masura sa fie ironici fara sa cada in ridicol. Sunt unii care au dreptul sa fie ironici (vezi Florin) si altii care au lipsuri si ar trebui sa incerce altceva (vezi o oglinda). Pretentiile sunt mai mari de la cineva care scrie un articol decat de la unul care lasa commenturi de plictiseala. Eu ti-am raspuns la obiect, direct pe textul tau. Tu ai ajuns la concluzia ca eu am scris la Romania Libera si ca ma doare capul :)) (copy-paste, te rog). Si ai impresia ca daca imi spui mie ca nu inteleg nimic, te-ai scos... Rusinica!
adrian lupu
acum 15 ani
In centrul relativismului - ciudat vs. MAI ciudat - intrevezi iata ca daca nu exista societate fara toleranta (v. societatea "ciudata"), nu exista toleranta fara incredere.

Astfel, capcana celor trei e ca nu poti fi "ciudat" fara sa "fii nebun" sa intelegi ce e ciudat...

Aici ai trisat un pic pentru ca invoci un principiu, nu al culturii ci al stabilitatii simbolurilor ei, anume in diversitate.

Ideile aste sunt prea vechi - incat nu doar Erasm, Cervantes si "mai recent" Foucault si-au dat cu sepcile de pamant incercand sa clarifice ceva din atractia pe care o exercita asupra noastra.

florin dumitrescu
acum 15 ani
daca tot scobesti la subtilitati, prinde-o bine pe asta:

da, mitul nebunului e stravechi, de la tapul ispasitor incoace. discutia dsp "adevarata nebunie" este insa recenta, "moderna", de la renastere incoace.

publicitatea este (dintr-un anumit pdv, permite-mi sa nu-l detaliez acum) o institutie carnavaleasca, iarmaroceasca, deci fondata de nebuni (ca sa nu zic nebuneasca).

asta e una din rarele dati cind un atare discurs "mitologic" prilejuieste dezvoltari "ideologice".

@kempes: exista o tensiune interesanta intre voi, iepurasior. (mai ca devin gelos...) ana isi asuma rolul de "ingenua": citeste te rog spotlightul "de ce scriem noi...", acolo ai toate rasp. (apropo: si mie imi mai scapa dezacorduri. stii cine mi le corecteaza? ana!)

sorin cristian rosioru
acum 15 ani
Florin, iti spun ceva, dar ramane intre noi: si eu mai fac dezacorduri, dar ea nu are dovadaÂ… Tocmai pentru ca si-a asumat rolul de ingenua, ar trebui sa fie un pic mai moderata. Oricum, incepe sa-mi fie simpatica pentru ca nu a incercat sa se scuze dupa rautatile mele. Asa ca probabil o sa imi cer iertare mai tarziu, dar parca imi vine sa o mai necajesc un pic inainte... :))
Ana Militaru
acum 15 ani
intoarce-te la Romania Libera = citeste Romania Libera, ca acolo nu sunt ironii. vad ca ai probleme cu draciile astea. of, o sa fie bine, intr-o zi, dictionarul nu va mai fi singura ta sursa de distractie (si acum sa explic gluma: pentru ca tu pricepi doar daca dupa fiecare cuvant exista "= explicatie"). Ai inteles acum sau ti-ar fi mai usor daca am comunica prin semne? Sa fac un filmulet si sa-l pun pe site? Desenez frumos.
sorin cristian rosioru
acum 15 ani
Iar bati campii! Nu e treaba mea ca stii tu sa desenezi, sa canti, sa dansezi, sa gatesti, sa speli rufe, sa le calci etc., atata timp cat eu nu imi doresc sa beneficiez de aceste calitati ale tale... Eu vreau sa citesc articole bune pe acest site, sa nu mai intalnesc scriitori de articole mediocre (care nu vor sa evolueze), si care "arunca pietre, fluturand otrepe"... Ca scriitoare ce te gasesti (dar nu te regasesti), ar fi bine sa nu mai ironizezi si dictionarele, ca nu da bine.

Sfaturi: 1.Pune-ti scrisul la punct inainte sa te apuci de regizat filme! 2.Nu mai lasa talentul la desen sa se manifeste in scrierea textelor pe care le publici aici, ca d'asta iti ies mai mult caricaturi.

Ana Militaru
acum 15 ani
probleme cu logica? nu raspunde. stim deja.
sorin cristian rosioru
acum 15 ani
Ok, nu raspund!
dana savuica
acum 15 ani
poate va intrebati de ce o s-o vedeti scriind la fel si peste 10 ani - pt ca ne spala creierii asa de bine, incat revenim cu comentarii. no trafic, no cry, i'm out
Eduard Gherasim
acum 15 ani

1) Sindromul Tourette nu se manifesta doar prin cuvinte obscene aruncate semi-involuntar. Se manifesta prin diferite ticuri verbale si fizice declansate de o stare emotionala... asa ca pentru raspunsul tau plin de grandoare, legat de "prajitura casei" pot sa spun ca te-ai umplut de CACAO.

2)Asta e un bun exemplu de companie care merge pe filozofia "Unconventional, original, new" si in criza de idei o impinge in absurd, sau in CACAO. Chiar crezi ca stilul asta agasant si retardat de reclama o s vanda produsul? Da, poate va face cunoscut produsul, uite ca toti l-am remarcat, dar acum uram produsul NU... E ok sa faci putin umor pe seama consumatorului (gen Cava D'or) sa legi o complicitate intre publicul tinta si produs (Bergenbier), sa prezinti consumatorul cu ticurile, mici lucruri care il fac special si prin care se poate identifica (mic ticalos, dar simpatic totusiÂ… SIMPATIC TOTUSIÂ… astia sunt pur si simplu enervanti si nebuniÂ… nu au nevoie de Twix, au nevoie de psihiatru)Â…. Nu ma intereseaza legaturile metaforice, sunt de 2 lei in contextul in care reclama e atat de prost executata, extraordinary de prost executataÂ… si apropos la sfarsit, cand alearga, nu inteleg eu, care e faza? Banui ca toti vor sa ii bata? Atunci macar partea finala e reusita.

3) Efectul asupra consumatoruluiÂ… de fiecare data cand ii vad si strigaÂ…. biscuiti, caramel, ciocolata... imi vine sa aruc televizorul pe geam, deobicei schimb canalulÂ… deobicei. Sincer am intrebat multe personae, si majoritatea au spus ca reclama e retardate. Asta poate insemna doar 2 lucruriÂ… fie Twix are un target foarte foarte specific gen FUBORGÂ… fie reclama e total pe langa orice target.

4) Uite asa ma ofticÂ…. Cum frate ajung unii sa lucreze in companii de publicitate, cand scot reclame atat de jalnice... si petru mine nu e loc?:))

melania alexandru
acum 15 ani
Naspa reclama!

Tre' sa recunosc ca ma irita la maxim aceasta reclama realizata numai din ticuri verbale. Mi se pare extrem de 'retard'. Imi place in schimb ultima parta cand acesti 'bolnaviori' sunt alergati, mai mult sau mai putin de...oameni normali care nu mai suporta caramellllllllll-ul!



Branded


Related