Intrebare de OOH: Ce au in comun Ariel, Coldrex si Mountain Dew?

Dupa cum ati observat probabil, agentiile de media s-au pus pe treaba si au inceput sa mai croseteze cate o executie neconventionala in jurul billboard-urilor pana acum triste, pe care ar fi putut la fel de bine sa scrie "ignora-ma". Stiu ca se depun eforturi mari pentru implementarea ideilor trasnite ale baietilor de la creatie, dar mai stiu si ca, uneori, baietii cu idei crete pornesc la drum cu frana de mana trasa de teama sa nu le vina o idee grozava, dar imposibil de implementat.

Nu e de mirare deci ca in loc sa apreciem eforturile agentiei de media care a facut sa se intample miracolul ca reclama sa devina tridimensionala, ne miram de saracia ideii.

Ariel ProZim7: "Fardul nu se mai fixeaza in tesatura"
Se scurge asa, vedeti, ca in imaginea de mai jos.
Iar gospodinelor li se dilatara pupilele si fura convinse pe loc, nu numai de puterea inegalabila de inalbire, ci si de puterea nemaivazuta de prevenire a petelor viitoare. Pentru ca bucatile acelea de hartie care atarna din panou sunt tot ce aveau ele nevoie sa stie ca sa poata crede ca exista asa ceva.

Coldrex se bea din ceasca!
Daca ati trecut in ultima luna seara pe Magheru, ati vazut probabil panoul cu o jumatate de ceasca atasata din care iese abur, asa cum iese si din ceasca de apa fiarta in care ati pus un plic de Coldrex. Asta in caz ca ati aterizat recent pe planeta si nu cunoasteti, ca alt mesaj nu mai are.

Mountain Dew se infige ca schiul in zapada
Nu simtiti uneori ca ar fi frumos daca ati intelege ce vrea sa spuna o reclama fara sa cititi comunicatul? In cazul executiilor neconventionale din campania de lansare a dozei de Mountain Dew, mi-e teama ca e vorba din nou doar de modelul clasic de OOH: reminder al declinarilor din print si de la tv. La prima vedere a nametilor rasariti peste noapte pe coloanele de la metrou, cu schiurile/snowboardul si doza de Mountain Dew infipte intr-insii, pare sa fie vorba doar de o amintire a filosofiei brandului ( "pune-te in cap in modul cel mai dureros cu putinta").

Dar daca ati fi vazut inainte, in vreo revista, macheta de promovare a turneului de snowboard "Try to Fly", v-ati fi gandit probabil ca schiurile infipte in nametii fixati pe coloana arata ca cineva a fost aruncat din viteza pana acolo sus, ceea ce ar fi echivalat cu o invitatie cat se poate de serioasa la turneul "Incearca sa zbori si tu la fel". Daca va mai aduceati aminte si spotul tv, in care un baiat se da cu placa pe sinele de metrou pana cand se impiedica de ceva si se da peste cap, fortand cartonul de final sa intre brusc si sa invite telespectatorii sa nu faca asta acasa ("Don't Dew this at home"), v-ati fi imaginat ca executiile neconventionale sunt consecintele filmarii spotului (locul unde a aterizat nebunul care se dadea pe sine, de exemplu). Daca nu ar fi existat celelalte declinari, insa, mesajul (pe care ne dam seama din comunicat ca ar vrea sa-l transmita executiile de la metrou) n-ar fi fost acelasi.

Iar ce au in comun cele 3 executii neconventionale de mai sus e ca nu s-au calificat la rubrica recent lansata ADfel, unde vom incerca sa aducem doar exemple de campanii neconventionale cu adevarat impresionante si care sa fie inteligibile fara comunicat, dictionar sau ghid turistic din partea agentiei. Asa cum festivalul ADfel incurajeaza publicitatea neconventionala cu adevarat grozava, asa vom pastra pentru rubrica ADfel doar campaniile care au si mesaj, nu doar munca de implementare in spate. Pana ajungeti acolo, sejur placut la Ad&The City, rubrica de OOH, unde comentam toata publicitatea alaturi de care trebuie sa supravietuim in acelasi oras si asta pentru ca dam nas in nas cu ea zi de zi. Si acum, tema pentru acasa: cum ar fi viata intr-o lume in care toata publicitatea ar fi ADfel?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar


Comentarii

Ionut Bondoc
acum 15 ani
Reclama celor de la Ariel este super nisata :) numai pentru femei, eu am crezut initial ca acolo sa afla un graffiti. La fel si problema cand te intreaba prietena:"Mi s-a intins rimelul?" eu:"Nu draga mea, e totul bine" :) Asa si cu reclama.
ileana cosanzeana
acum 15 ani
ok, poate ca executiile nu sunt exceptionale, dar care e treaba cu na-na-ul la fundulet din ultimul paragraf? mi-a adus aminte fix de orele in care invatatoarea te batea cu linia la palma daca nu aveai caietul liniat :)
Denisa Albu
acum 15 ani
OOH-ul cu ariel este cel mai bun dintre cele 3 pentru ca targeteaza direct problema pe care multe fete care se machiaza o au. drept urmare, atunci cand ti se pateaza haina de fard, folosesti ariel :)

OOh-ul cu Dew este cel mai traznit, pe cand cel cu coldrex este simplu si previzibil...

ileana cosanzeana
acum 15 ani
OOH-ul Coldrex comunica modul de administrare - diferit - al unui medicament. In ideea ca atunci cand esti racit, poate e mai placut sa bei o cana cu ceva fierbinte decat sa inghiti o pastila. Nu e ceva spectaculos, asa e, dar nici sticla de Coca-Cola care curge in pahar la Romana nu cred ca spune prea multe la nivel de idee.

Snowboard-ul Mountain Dew are sens, intr-adevar, numai daca stii restul campaniei, dar nici nu cred ca a fost intentia cuiva sa-l faca inteligibil pentru pensionari si mame de familie. Target-ul cred ca a inteles exact ce trebuia.

Ariel mi se pare chiar foarte ok si bine nisat. Iar comentariul despre gospodine (btw, targetul lui Ariel e diferit de gospodina lui Bonux) mi se pare mult prea literal. E ca si cum ai spune, fireste, pastrand proportiile, ca o gramada de mingiute colorate care se rostogolesc pe o strada este exact ce o sa ma convinga pe mine sa-mi iau Bravia :)



Branded


Related