Stefan Teodorescu: "Promotia este o mica loterie"

Gabriela Terchila (Managing Director Proximity), Stefan Teodorescu (Director de Marketing Fabryo) si Stefan Chiritescu (Head of Planning, Graffiti BBDO) au discutat in cadrul editiei 36 a emisiunii AdCouture, in rubrica "Hot Spot", despre mecanismele promotionale.

In opinia lui Stefan Teodorescu, promotiile sunt ca o loterie pentru ca implica bugete mari si mai multe riscuri: "Promotiile in general tind sa fie scumpe. De multe ori totul atarna de un fir de ata, orice greseala te poate costa: n-ai nimerit mecanismul, n-ai nimerit tonul, te-ai incalecat peste un moment nepotrivit cu o actiune a competitiei". Chiar si cu aceste riscuri, folosit in mod corect, promotia este un instrument potrivit pentru a depasi momentele dificile, adauga Stefan Teodorescu.

"Brandurile premium nu ar trebui sa-si faca promotii foarte des" pentru ca promotiile repetate induc consumatorii in eroare in ceea ce priveste pretul corect al produsului, este de parere Stefan Chiritescu. El adauga ca in alcatuirea unui buget de promotie sunt luate in calcul mai multe variabile: numarul de unitati de produs care trebuie vandute, numarul de locuri de distributie, ciclul de viata al produsului, costurile indirecte.

Si Gabriela Terchila considera ca momentul pentru lansarea unei promotii trebuie ales in functie de ciclul de viata al produsului, dar teoria nu se aplica intotdeauna si in practica.

Discutia poate fi urmarita integral aici.

Despre "Strategii promotionale in perioada de criza" va invita sa discutati pe Dashboard-ul SMARK si Tudor Fulea (Managing Partner TruMedia Research), Elena Serban(Marketing Director, Albalact) si Costin Calugaru (Copywriter, Propaganda).

Emisiunea AdCouture este prezentata de Serban Ciusca si realizata in co-productie de The Money Channel si IQads. AdCouture se difuzeaza in fiecare vineri seara, de la ora 22:00, la The Money Channel si, in reluare, sambata, ora 11:15 si duminica, la ora 11:15 si 01:00.

Emisiunile AdCouture pot fi urmarite si pe www.tmctv.ro si www.iqads.ro, sectiunea Video - AdCouture.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related