Cele mai bune momente AdCouture au putut fi revazute luni, pe The Money Channel

Se spune ca toamna se numara bobocii, dar in decembrie facem adevaratul bilant, ca de sfarsit de an. De aceea, editia AdCouture din 22 decembrie a oferit o restrospectiva a celor mai bune momente din cele 13 editii ale emisiunii.

Si pentru ca suntem in sezonul stralucirii, glam-ul festivalurilor e in ton. La Hot Spot au vorbit Razvan Capanescu (Creative Director, Publicis Romania) si Corina Bernschutz (Director de Inovatie, Starcom), care au jurizat categoriiile de publicitate traditionala, respectiv media ale acestei editii Eurobest. Ei au povestit care sunt etapele jurizarii si cat efort si concentrare presupune actul de a decide cine este castigatorul, pentru ca pana la urma, cand jurizezi 2000 de lucrari, cum a fost cazul lui Razvan Capanescu, ajungi sa fii nevoit sa acorzi doar 1-3 minute pentru fiecare. Iata de ce este foarte important sa te mobilizezi, sa te concentrezi pentru a evita "judecata superficiala", dupa cum a dezvaluit Capa.

Provocati de Serban Ciusca sa ofere un clasament al festivalurilor, cei doi invitati au vorbit de importanta Golden Drum-ului pentru Romania, intrucat in ultimii patru ani, Romania este natiunea cea mai premiata la Portoroz. Cu toate acestea, Cannes ramane indiscutabil "evenimentul planetar", dupa cum a punctat Razvan Capanescu. La nivelul batranului continent, Eurobest-ul aduce un juriu format din practicanti, in schimb, Epica Awards ofera jurnalistilor posibilitatea de a cantari lucrarile inscrise in concurs. Dar cel mai ravnit ramane "Black Pencil", trofeul D&AD, premiu acordat in cadrul "celui mai critic si mai intransigent festival", a mai adaugat Razvan Capanescu.

La rubrica Insider, tot in ton cu Sarbatorile si cu bucuria de a darui, Serban Ciusca l-a avut drept invitat pe Tedy Necula, un tanar ambitios care ne-a dezvaluit cateva tips & tricks despre cum se fac campaniile sociale, mai ales pe TV, subliniind faptul ca acest demers este "putin diferit fata de a vinde sapun, Dero si alte produse", chiar daca unii realizatori de astfel de campanii se complac in a ramane la nivelul comercial, lipsit de emotie.

Know-how-ul acumulat prin voluntariatul in ONG-uri il ajuta sa vorbeasca despre campaniile sociale, despre publicul tinta care trebuie avut in vedere si despre unghiul de abordare al unui astfel de proiect, iata de ce trebuie sa-l credem atunci cand aduce in discutie erori frecvente care apar in proiectele de CSR. Marea greseala care se face in Romania cand vine vorba de campanii sociale este faptul ca nu se tine cont de targetul campaniei, mai spune el. La noi se merge mai mult pe ideea de a soca si a speria publicul tinta. Aceasta abordarea este gresita din punctul lui de vedere, pentru ca "dupa atatia ani de comunism ne-am saturat sa vedem ce e rau, publicul nu mai suporta aceleasi stiri morbide, si daca mai vin in calupul publicitar si cu un spot care sa te sperie, vei fi tentat sa schimbi canalul."

Vorbind despre proiectele sale, Tedy a adus in discutie cel mai drag proiect al sau: campania pentru Fundatia Decenium, prin care au fost stranse fonduri spre a fi investite in potentialul tinerilor cu handicap. El insusi avand anumite dizabilitati de vorbire, a reusit sa intelega mai bine nevoile targetului, stiind din proprie experienta ca "un tanar cu handicap are mai multe nevoi, mai ales cand doreste sa se integreze pe piata muncii". In prezent, lucreaza la Campania "29 Februarie - O zi rara pentru boli rare" si o face cu entuziasmul si ambitia specifice unui tanar care s-a confruntat el insusi cu problemele unei afectiuni mai putin obisnuite.

Urmatorul Insider, Andrei Bortun (Director General Millenium Communications), a vorbit despre festivaluri de publicitate, dar din perspectiva organizatorului, si nu din cea a juratului, cum s-a intramplat in prima parte a emisiunii. El a povestit despre AdPrint, Internetics, EFFIE si, mai nou, Ad'Or - festivalurile pe care agentia sa le organizeaza. Andrei a dezvaluit ca AdPrint-ul are cel mai mare potential de a genera profit, sustinandu-si afirmatia si cu cifre concrete, mai exact, cifra de afaceri a editiei de anul trecut: 300.000 de euro. Jurizarea AdPrint-ului reunind membrii de inalta clasa face din acest capitol unul dintre atuu-urile festivalului, a mai adagaut el.

Dar poate cel mai interesant amanunt dezvaluit a fost cel legat de confirmarea unui zvon, cum ca ar fi foarte probabila o relocare a festivalului de la Brasov la Bucuresti, pentru editia din 2009, avand in vedere bugetele de criza ale agentiilor care ar putea sa nu-si permita costurile deplasarii. Andrei Bortun a mai dat detalii si despre cateva schimbari pe care le vom vedea in toamna, la Ad'Or: mai multe sectiuni de concurs (media, online, evenimente speciale vor fi noi categorii de concurs), jurizare la standarele AdPrint si diferentiere campanii low budget si high budget. Astfel, vor fi eliminate dilemele cu privire la "ce a fost ghost si ce nu", a punctat el. In plus, cei ce vor participa numai la categoria low budget nu prea vor avea sanse la tilul de Agentia Anului. Aceasta intrucat titlul de Agentia Anului "presupune talent foarte mult dar si foarte mult business in spate, premiul nu e Cea mai creativa agentie a anului, ci Agentia Anului, deci este nevoie si de o componenta importanta de business", a explicat el.

AdCouture este prima emisiune de informatie si analiza, care trateaza subiecte legate de piata de media&advertising din perspectiva business-ului. Structurata pe trei rubrici "Adnews", "Hot Spot" si "Insider", AdCouture prezinta cele mai noi si mai importante stiri care influenteaza industria de media, marketing si publicitate, analizeaza cele mai fierbinti subiecte ale saptamanii si ii aduce in fata telespectatorilor The Money Channel pe cei mai importanti oameni ai industriei.

Emisiunea este prezentata de Serban Ciusca si realizata in co-productie de The Money Channel si IQads. AdCouture se difuzeaza in fiecare luni, incepand cu ora 23:00 si este reluata sambata si duminica, la ora 11:00 si 21:00. Emisiunile AdCouture pot fi urmarite si pe www.tmctv.ro si www.iqads.ro, sectiunea IQadsTv.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related