Adrian Botan: Nu cred nici in SMS-spam, nici in valoarea publicitatii de display pe mobil

Buzz cu Adrian Botan (Creative Partner & Chief Regional Intrapreneur, McCann Erickson)

IQads: Spuneai saptamana trecuta la Mobile Advertising Congress ca nu crezi in publicitatea pe mobil, ci doar in marketing pe mobil. De ce crezi ca nu functioneaza mobile advertising-ul?
Adrian Botan: Statisticile din Romania ne arata ca foarte multi dintre cei care fac publicitate pe mobil inteleg prin asta sms care de obicei din pacate inseamna sms-spam (inteleg ca sms-urile reprezinta peste 70% din piata de mobile marketing). Ei bine, eu cred ca mesajele comerciale ne-solicitate, pe model spam, nu fac decat rau atat celor care advertizeaza, cat si consumatorilor. De exemplu, in email-marketing, mediul care este cel mai aproape de sms, exista o eticheta, o curtoazie care presupune sa ceri acordul celor care primesc mesajul, sa livrezi valoare reala si utilitate celor mail-uiti. Exista si legi in tari mai civilizate, cum este CAN-SPAM Act 2003 in USA, care te obliga la cateva lucruri de bun simt printre care si sa introduci optiunea de unsubscribe, de exemplu. Cum dai unsubscribe unui sms nu am aflat pana acum. Si nici daca exista legi in Romania.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune


Comentarii

Otilia Dragnea
acum 14 ani
Cred ca vorbitorul nu cunoaste prea multe despre SMS publicitar si asimileaza intregul tool unei singure idei fixe si anume, spam-ul. Da, se face spam mult in Romania insa se fac si campanii foarte eficiente prin SMS publicitar. Vorbitorul poate nu cunoaste, insa se face si chiar foarte bine si publicitate personalizata prin SMS.

Problema nu este modalitatea si modul haotic in care se face targetarea. (de fapt nu se face).

Ar fi ideal sa existe o autoritate unde sa se poata raporta spam-urile pe mobil. S-avem bafta!

matei brancu
acum 14 ani
daca dl botan nu a aflat pana acum cum se face unsubscribe la sms-ul spam poate ar trebui sa citeasca si niste legi romanesti cu privire la domeniul asta inainte sa se pronunte despre subiect. stiu stiu, nu e la fel de cool sa citesti si sa citezi in romaneste, mai ales chestii plictisitoare ca niste legi. tip: suni la operator, soliciti sa nu iti mai trimita ofertele lor sau ale partenerilor. not rocket science!
Adrian Botan
acum 14 ani
@suntzu: pai tocmai asta e ideea optiunii de unsubscribe. sa nu trebuiasca sa citesti legi sau small print, ci sa o afli din corpul mesajului. la fel cum e la email.

@Otilia_D gandeste-te cat de imbecile sunt mesajele de sarbatori trimise la toata agenda. targetarea "imprastiata" face parte din definitia spam-ului: mesaje nesolicitate, nepersonalizate. tot spam, insa de la prieteni. Da, ar trebui sa existe o autoritate, pana atunci providerul de telefonie mobila ar trebui sa se auto-reguleze si sa ofere deschis optiunea de unsubscribe. Sau sa ofere un incentive.

Totusi cred ca exista modalitati mai profitabile de a face bine marketing mobil si o sa vedeti ca apar tot mai multe aplicatii. cititi aici:http://tiny.cc/xQBA1



Branded


Related