Cum e sa scrii texte pentru Cosmote?

Cum te diferentiezi ca tone of voice intr-o categorie aglomerata cum este telecom-ul?
E ca la filme: in mai toate filmele el se indragosteste de ea dar, cu toate astea, avem drame, thrillere, filme istorice, SF, horror, filme cu spioni sau Avatar. Chiar daca subiectul e asemanator, conteaza felul in care spui povestea: in ce context o duci, pentru cine o spui, daca vorbesti serios sau, din contra, faci o parodie. Cele 3 mari branduri de Telecom prezente la noi au personalitati diferite, fiecare incercand sa emuleze personalitatea publicului tinta, a consumatorului. In functie de personalitatea lui, acest consumator prefera un anume gen de filme, chiar si atunci cand vorbim despre filme de numai 30 de secunde. Deci, daca iti cunosti targetul, nu e greu sa te diferentiezi.

Cat de mult te solicita un copy pentru un client din Telecom?
Pentru ca ciclul de viata al produselor e foarte redus in categoria asta, totul trebuie sa se deruleze pe fast-forward. Deadline-urile mereu foarte stranse te invata ca poti sari anumiti pasi care ti se pareau necesari cand lucrai pentru alte branduri. E un eveniment cand gasesti timp sa faci un storyboard pentru o prezentare. In general n-ai timp de ilustratii colorate si ppt-uri cu muzica in fundal etc. Trebuie sa scrii ceva mai multe scripturi decat pentru un client obisnuit si intr-un timp ceva mai scurt. Daca Seherezada ar fi fost contemporana cu noi, probabil ar fi fost copywriter pe Telecom :) Dar faptul ca la sfarsitul zilei constati multumit ca lucrurile se intampla, spoturile bune se produc si rezultatele se vad, te face sa vezi si partea buna a lui fast-forward. Aici conteaza mult si deschiderea clientului: ma bucur ca printre spoturile pe care le-am facut pentru Cosmote pot sa enumar cateva care au adus ceva fresh in comunicarea pe Telecom din Romania. Pot da ca exemplu spoturile Cosmote - Tamara si Petru sau Cosmote - 6 milioane, care vin si sa ilustreze concret ce am spus inainte despre diferentiere si tone of voice.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related