Cum au preparat Sergiu si Ioana o pastila de fresh comedy pe zi, timp de o saptamana

Digital Buzz cu Ioana Filip (Senior Copywriter, HyperActive) si Sergiu Floroaia (comediant)

Digital IQads: Cum v-a venit ideea pentru “Fresh comedy”?

Ioana Filip: Ni s-a cerut sa venim cu o campanie de teasing pentru noua platforma de comunicare Tic Tac, “Fresh entertainment” (care nu s-a lansat inca). Spotul lor venit din regiune abordeaza prospetimea intr-un mod haios si, uitandu-ma la valul de stand-up din Romania, la cat de popular e la noi, la faptul ca noua in general, ca natie, ne place sa facem haz de necaz, mi s-a parut firesc sa lansam o platforma de stand-up comedy online, pe conceptul de “fresh comedy” pentru Tic Tac. Si clientul s-a indragostit instant de idee.

Vrem sa mergem mai departe de atat si sa ne implicam activ in recrutarea de noi talente de stand-up comedy pentru Tic Tac. De-aceea l-am recrutat pe Sergiu, care e unul dintre cei mai profi oameni cu care am lucrat si care la randul sau este in cautare de oameni talentati.

Digital IQads: Tu mergi foarte mult la stand-up si de-acolo ti-a venit ideea?

Ioana Filip: Nu pot sa spun ca ma duc foarte mult la stand-up, dar daca te duci la Club 99, care e cel mai cunoscut club de stand-up comedy, in week-end e full.

Digital IQads: Dar de ce nu te-ai gandit, de exemplu, la Teo (ex-Deko)?

Ioana Filip: Honestly, pentru ca il am pe Sergiu pe Facebook si vad cat e de popular. Mi se pare ca el e cel mai activ om de stand-up in social media, iar asta a contat mult pentru noi. In plus, el are deja o comunitate de amatori de stand-up. De exemplu, in fiecare marti organizeaza seara de “Open mic” – cand toti cei care vor sa se lanseze in stand-up pot sa-si testeze talentul de comediant. Ulterior, am alfat ca el a lansat si se ocupa de punchline.ro (n.r. primul portal de stand-up comedy din .ro).

Digital IQads: Cat de mult te-ai gandit inainte sa accepti propunerea Hyperactive de a te implica in acest proiect? Cat de greu e pentru un stand-up comedian sa livreze material bun pe atat de multe subiecte si cu o frecventa asa mare - un show pe zi, timp de o saptamana? Daca n-ai fi lucrat niciodata intr-o agentie de publicitate, ai fi acceptat oricum provocarea?

Sergiu Floroaia: Nu m-am gandit deloc. Am luat decizia si dup-aia mi-am cautat argumente ca sa minimizez disonanta cognitiva. Nu asa functionam?

E foarte greu sa livrezi atat de mult material intr-un timp asa scurt (ca referinta, in medie un comediant bun si prolific de afara ajunge la 60 de minute de glume intr-un an), dar e un joc pe care l-am mai jucat cu mine insumi sau cu altii. De multe ori ma fortam sa scriu cel putin 20 de one-linere pe zi sau ceream subiecte pe twitter incercand sa scriu cat mai repede o gluma pe subiectul respectiv. Plus ca am trecut de faza in care astept sa-mi vina glumele. Glumele nu vin, glumele te pui si le scrii.

Singurul minus este ca materialul e brut, necizelat, n-a trecut testul publicului in mai multe show-uri.

Si da, cred ca as fi acceptat provocarea indiferent daca as fi avut vreo legatura cu publicitatea sau nu. Plus ca cine a zis ca am lucrat in vreo agentie? Eu frecam duda p-acolo, nu lucram.

Digital IQads: In ce consta campania de promovare pentru freshcomedy.ro?

Ioana Filip: Avem campanie online desfasurata de Initiative. Contine display, AdWords, promovare pe Twitter, Facebook si partea de viralizare.

Partea cea mai interesanta e ca oamenii trimit subiecte si noi le filmam. Acum tocmai ne-am intors de la filmare, unde am inregistrat 7 subiecte. Asta a fost challenge-ul mare, ca azi primim subiectele si maine le filmam.

Digital IQads: Cat timp ati avut sa lucrati la materialul pentru un episod?

Ioana Filip: Prima saptamana, cea de teasing, a fost mai relaxata, tocmai ca sa avem timp sa spread the word, dar in principiu am avut cam 2 zile maxim sa ne gandim impreuna. Am avut o metodologie pusa la punct, am pornit de la niste insighturi puternice pe care le-am concretizat in punch-line-uri dragute.

Pentru mine, ca si copy, a fost un challenge sa-l ajut pe el sa scrie pentru stand-up si i-am lasat mana libera, pentru ca daca in copywriting imi permit sa schimb un cuvant si nu ma incurca cu nimic, la stand-up iti schimba tot ritmul, trebuie sa pui accent pe anumite cuvinte si iti strica tot materialul daca iti modifica cineva ceva. Asta e adevaratul challenge la un proiect ca asta, pentru ca trebuie sa iei aprobarile de pe azi pe maine si clientul normal ca nu-ti da OK-ul 100% pe tot si trebuie sa modifice contra-cronometru.

Am avut o perioada de teasing de aproape o saptamana. De luni (14 martie) si pana sambata (19 martie), a rulat cate un episod pe zi. Cu alte cuvinte, timp de 6 zile, am avut un episod pe zi, iar in fiecare episod s-au dat raspunsuri mai multor utilizatori.

Digital IQads: Cum ati selectat subiectele de stand-up dintre cele propuse pe freshcomedy.ro si cum ati lucrat la scrierea materialului?

Sergiu Floroaia: Pai ma uit eu sa vad care-s nume de fete si incerc sa fac pe alea. Ca na, poate-poate. Poate ajunge pe la vreun show, dupaia “hei, tu ai facut o glumita pe un subiect de la mine” si dintr-un intr-alta in noaptea aia mai scot de la naftalina o pilota...

Acum serios, alegem mai multe subiecte mici care merg incadrate intr-unul mai general ca sa nu sarim de la una la alta. Trebuie sa nu fie dubiosenii, sa fie cat de cat interesante si sa nu fie genul ala de poveste personala “zi despre mine cand m-am facut de ras odata la profesoara Tanta de cultura civica si istorie cu Monica lui Ionut de eram amandoi...”.

Digital IQads: Referitor la ritmul in care trebuie sa fii amuzant: ce inseamna proiectul asta: cate ore a trebuit sa lucrezi in fiecare zi ca sa poti livra un show de cateva minute? 

Sergiu Floroaia: Imi mananca o zi intreaga (incluzand bucati bune din noapte), d-asta nici nu mi-am mai prea pus spectacole in afara Bucurestiului in perioada asta. Si nu e vorba numai de scris, mai trebuie sa raspund si la interviuri, sa primesc fanele etc.

Digital IQads: Cat de tare s-a raspandit?

Ioana Filip: Avem peste 2500 de fani pe Facebook.com/freshcomedy si peste 15.000 de vizitatori unici pe site (freshcomedy.ro) in primele 4 zile. Si e un vibe pozitiv de la useri, toata lumea comenteaza ca e foarte tare.

Digital IQads: Si proiectul se termina dupa saptamana asta?

Ioana Filip: Site-ul ramane online, dar ne oprim cu filmarea. Ramane de discutat cu clientul daca il dezvoltam dupa.

Digital IQads: Ai mai facut materiale de stand-up pe un brief dat de un brand in cadrul mai multor editii ADfel, pentru brandurile Coca-Cola Zero, Furazolidon si BCR. Cum trebuie sa fie un brief de stand-up ca sa se poata livra ceva amuzant?

Sergiu Floroaia: Trebuie ca omul care scrie brieful sa stie ce-i ala stand-up si cu ce se mananca. Pentru ca mi-au venit o gramada de cereri care erau mai repede potrivite pentru Vacanta Mare de prin ‘95. Cel mai greu este cand un brand iti cere sa scrii glume pe valorile brandului, pentru ca acestea de obicei nu sunt cele mai ofertante. E de preferat un subiect concret.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Sectiune



Related