Cine masoara audienta TV: omul sau peoplemeterul?

Masurarea audientei pe care o inregistreaza televiziunile din Romania este un domeniu de activitate unde fiecare greseala este extrem de costisitoare, date fiind sumele exorbitante alocate de publicitari acestor mijloace de comunicare in masa. Solutia pentru minimizarea erorilor exista de multi ani - peoplemeterele. Niste ustensile precise, dar folosite de oameni. Iar oamenii mai si gresesc.

Asociatia Romana pentru Masurarea Audientei (ARMA), organizatie formata din reprezentantii posturilor romanesti de televiziune si ai publicitarilor, care are drepturi de proprietate asupra datelor de audienta TV, se afla in stand-by. Mai precis, organizatia asteapta toamna aceasta rezultatele unui audit independent asupra activitatii TNS-AGB, companie care desfasoara, in teren, operatiunile de masurare a audientei. TNS-AGB a fost aspru criticata, intr-un audit similar realizat anul trecut de firma franceza CESP, pentru neindeplinirea multora dintre obligatiile din contractul de masurare a audientei incheiat cu ARMA in urma cu aproape doi ani, cu acoperire pana in 2008. Noul studiu CESP este asteptat acum cu incordare, in conditiile in care, pe parcursul ultimelor luni, mai multi reprezentanti ai industriei romanesti de televiziune si ai agentiilor de publicitate si-au exprimat, cu jumatate de gura, nemultumirea fata de actualul mod in care sunt stabilite ratingurile posturilor din tara.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related