Cele 10 companii online vor refuza "campaniile CPC, care sunt, de fapt, campanii de branding si awareness"

Digital Buzz cu Adina Vasilescu (New Media Publisher, Sanoma Hearst Romania)

Digital IQads: In ce context v-ati mobilizat sa faceti acest grup de initiativa?

Adina Vasilescu: Inca de anul trecut, piata de publicitate online a inceput sa fie supusa unor presiuni pe pret foarte mari, chiar daca rate-cardurile au ramas in lei la nivelul lui 2008. In plus, intrarea lui Google AdWords in Romania in 2008 a contribuit la orientarea unor clienti de publicitate online catre campanii de tip performance, fara ca toti ca cunoasca diferentele dintre display si performanta.

Ceea ce au facut clientii (uneori cu ajutorul agentiilor) a fost un calcul simplu: "pana acum plateam la CPM si aveam un anumit numar de click-uri, acum pot plati doar la click". Au luat apoi costurile pe click din sistemul Google si au cerut acelasi cost de la toti publisherii unde rulau campanii pe pozitii display in conditii premium (targetare, creatii multimedia, uneori chiar bannare expandabile, etc.). Ca urmare, s-au gandit ca ar fi mult mai eficient pentru ei sa adopte exclusiv acest model.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Related