[Interactive] Cand vine vorba de Augmented Reality, nimic nu explodeaza ca Skittles!

Un pusti se invarte in jurul unei mese pe care se afla o plansa cu cateva schite. Apasa de mama focului cu degetul pe device-ul pe care il are in mana si care seamana cu un iPhone. Din cand in cand plaseaza cate o bomboana Skittles pe plansa si dupa cum tine device-ul concentrat asupra ei, pare ca vrea s-o impuste.

Privind prin device-ul respectiv, pe care e instalat un devkit al platformei inca nelansate oficial, Nvidia Tegra, pustiul vede in loc de harta un oras 3D invadat de zombii. Misiunea lui e sa salveze oamenii de aceste creaturi si sa-i mentina intregi pana cand ei ajung in centrul orasului, unde se afla un portal. Se aude zgomotul facut de un elicopter, in care se presupune se afla jucatorul, care poate astfel sa impuste zombii care alearga pe strazi. Din cand in cand ecranul i se umple de sange, semn ca a fost lovit si trebuie sa se retraga cativa pasi pentru a nu fi ranit mortal.

Bomboanele Skittles plasate pe harta sunt de fapt bombe, care se activeaza prin focalizare si tapping (lovirea ecranului cu degetul). In functie de culoare, fiecare Skittles explodeaza intr-un mod specific. Puteti vedea un demo pe blogul IQads.

Iata ca mult visata "interactiune cu brandul" a devenit interactiunea cu produsul. Si ce poate fi mai amuzat decat sa te joci cu mancarea, mai ales ca pe undeva, parca iti suna o voce in cap care spune ca N-AI VOIE?!

Jocul fusese prezentat in martie 2009 la Game Developers Conference, la San Francisco, de catre Blair MacIntyre, profesor la School of Interactive Computing, in cadrul Georgia Tech. Pe atunci Skittles nu fusese inclus in joc, dar iata ca au reusit sa-l coopteze in cateva luni. Desi conform tiparului, in acest moment al articolului ar trebui laudat curajul marketerului aventuros care isi asociaza produsul cu o bomba, cand vine vorba de Skittles, nimic nu poate fi calificat ca "prea curajos". Au demonstrat-o cu lansarea din martie 2009 a noului site oficial, realizat de Agency.com, New York. Skittles.com integreaza de atunci canalele Skittles din social media (Facebook, Wikipedia, Twitter, Flickr, Youtube). In sectiunile Chatter si Friends apar toate mesajele nefiltrate ale userilor care mentioneaza brandul pe Twitter, respectiv pe Facebook. Curajul, catalogat ca "inconstienta" de diversi social media guru, a inceput sa fie resimtit astfel in momentul in care pustii au inceput sa spuna tot felul de lucruri nesarate despre Skittles si toate au aparut pe site-ul oficial.

Dintre toate implementarile de Augmented Reality pentru un brand de pana acum, cea realizata pentru Skittles pare cea mai interactiva, mai ales ca nu incearca din rasputeri sa puna in evidenta proprietatile produsului, asa cum fac celelalte. Pe de alta parte, la Skittles e vorba de intergrarea intr-un joc complex, iar la celelalte "? de o executie interactiva care foloseste pentru prima data aceasta solutie tehnica inovativa.

Cum functioneaza Augmented Reality

Pe fiecare site pe care e implementata aceasta binecuvantare pentru dorinta de interactivitate a agentiilor, vizitatorul este invitat mai intai sa-si printeze o foaie cu trackerul, care e un icon predefinit dupa dorinta agentiei. De obicei este un obiect reprezentativ pentru categoria de produs sau pentru campanie. Foaia pe care apare un obiect alb pe fundal negru se tine in fata webcam-ului. Doar cand trackerul este detectat, in imaginea inregistrata de webcam si afisata pe ecran (=user+ambianta din spatele lui), incepe sa se deruleze animatia 3D, in jurul suportului reprezentat de tracker.

Exemple de Augmented Reality

Puteti vedea demo-urile pe blogul IQads.

Virtual Box Simulator

Pentru serviciul "Priority Mail" de la United States Postal Service, a fost folosita aceasta tehnica pentru ca utilizatorii sa poata alege cutia potrivita pentru obiectul pe care voiau sa-l trimita. O pagina cu trackerul asezata pe birou devenea suportul cutiei virtuale, care putea fi privita pe ecran. Produsul care urma sa fie impachetat era asezat pe foaia cu trackerul, iar pe ecran, el aparea in interiorul cutiei selectate. Daca depasea dimensiunile ei, vizitatorul putea selecta o cutie de dimensiune mai mare (boxsimulator | demobox).

Mori de vant de la GE

Pe PlugIntoTheSmartGrid.com se poate accesa simularea tehnologiei alternative "smart grid", care e mai mult sau mai putin un camp verde cu mori de vant pe care il poti tine pe o plansa si il poti plimba prin fata ecranului (demo).

Toyota IQ

Pe o foaie neagra, apare macheta masinii care incepe sa mearga de-a lungul liniei punctate. La un moment dat, se poate destrama pentru ca piesele sa poata fi studiate mai bine (demo).

BMW Z4 Expression of joy

Cu ajutorul tastelor, masina care se infiinta in 3D pe tracker, poate fi plimbata in lung si-n lat, lasand urme colorate. Opera de arta poate fi salvata si incarcata pe Facebook.

3D pop-up book music video

Pe julianperretta.com/ride_my_star puteti lua parte la desfasurarea in augmented reality a noului videoclip al lui Julian Peretta. Universul versurilor "Ride my star" este infatisat direct pe foaia pe care o tineti in fata webcamului si pe care o puteti misca in ritmul muzicii (demo).

Cum sa...

Puteti incerca sa va distrati cu o asemenea inventie descarcand softul FLARToolKit de aici. Folosirea este gratuita atata timp cat este in scopuri non-comerciale. Deci distractie placuta!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related