Restructurare la BrandTailors pe 4 linii de business: branding de produs, branding de servicii, branding digital si comunicare de brand

Buzz cu Andreea Florea (Brand Strategy Director, BrandTailors)
IQads: Cate proiecte ati realizat in 2010 in fiecare dintre cele 4 categorii de servicii asa incat ati luat decizia sa le promovati separat?
Andreea Florea: In 2010 am lansat 20 de proiecte, dintre care:

- branding de produs (12 proiecte): Azuga Apa de Izvor si HapiHap (creare de brand), Zuzu, Raraul, Kandia, Magura, Star, Tasty si Poiana Soarelui (re-branding), Azuga Apa de Izvor - apa carbogazeificata, Silvana - caramele si LaDorna - lapte proaspat (design de ambalaj pentru noi linii de produs)
- branding de servicii (4 proiecte): Generis (creare de brand), ActiveWatch (anterior denumita Agentia de Monitorizare a Presei), Antena 1 si Monsena  (re-branding)
- branding digital (3 proiecte): Tiriac Holding si Monsena (site corporatist), Azuga Apa de Izvor (site de produs)
- comunicare de brand (1 proiect): Raraul (campanie integrata de fundatie de brand)
Totodata, am mai lucrat foarte multe proiecte de comunicare de brand, pe care nu le-am lansat oficial, pentru clienti precum: Tiriac Holding, Banca Italo-Romena, Salzburgerland etc.
IQads: Care au fost motivele impartirii pe aceste 4 directii: branding de produs, branding de servicii, branding digital si comunicare de brand? Cum vor colabora diviziile intre ele?
Andreea Florea:
In acest moment, doar structura serviciilor oferite si structura organizationala au fost împartite pe 4 tipuri de competente. Tranzitia catre 4 divizii, adica separarea juridica, se va face intr-un interval mult mai idelungat, functie de performanta fiecarui coordonator de competenta. In acest moment BrandTailors nu functioneaza decat partial in regim de divizii de sine statatoare.
Motivele care au stat la baza regandirii structurii pe arii de competenta sunt urmatoarele:
- nevoia de descentralizare decizionala i vederea cresterii ritmului de lucru care evident se va vedea itr-un numar mult mai mare de proiecte dezvoltate
- nevoia de descentralizare a responsabilitatii i vederea cresterii unui numar mare de profesionisti specializati pe diverse arii de competenta
- dezvoltatarea unor noi surse de venit in vederea cresterii continue a companiei.
IQads: Ati urmat modelul vreunei agentii de branding? Sau cum ati ajuns la aceasta formula?
Andreea Florea: Aceasta viziune unica apartine Managing Partner-ului nostru, Beatrice Danis, si este mai degraba o adaptare a modelului de integrare din cadrul grupurilor de comunicare la necesitatile si realitatile industriei romanesti de branding. Spre deosebire de grupurile de comunicare in care specialistii in management de proiect (client service) sunt cei care coordoneaza activitatea aferenta unei discipline de comunicare, in cadrul BrandTailors specialistii in strategie sunt cei datori in a veni cu o viziune pe care o vor pune in practica, cu ajutorul profesionistilor din cadrul celorlalte departamente.
Aceasta viziune s-a nascut in urma ultimilor ani in care majoritatea clientilor nostri care ne-au comisionat pentru servicii de consultanta de brand si-au dorit sa ramana alaturi de noi si pentru proiecte de comunicare de brand sau branding digital.
Cu timpul am simtit nevoia descentralizarii deciziilor si a responsabilitatii asupra directiei strategice in toate proiectele. Dat fiind ca in ultimii doi ani volumul nostru de munca a crescut considerabil, e firesc ca un nivel inalt de profesionalism sa poata fi atins  prin efortul integrat al unei echipe manageriale.
IQads: De ce credeti ca nu fac la fel si alte agentii de la noi?
Andreea Florea: Cred ca este vorba despre lipsa de viziune, de expertiza si de specializare. BrandTailors s-a dezvoltat foarte mult in utimii ani, iar asta ne-a determinat sa ne reorganizam. In perioada 2009/2010 am lansat 33 de proiecte, cu mult peste oricare jucator din piata. Mai mult, suntem compania cu cea mai mare rata de conversie a clientilor care initial au apelat la alte companii competitoare pentru servicii de consultanta de brand, cum ar fi: GSK, TetraPak, Interstar Chim, Albalact, Smartree, Orhei Vit, Petrom sau PeliFilip.
IQads: Ce obiective de vanzari aveti, luand in considerare modificarile facute?
Andreea Florea: Deocamdata suntem in testarea 'versiunii beta' a acestei structuri noi si prin urmare lasam lucrurile sa se desfasoare organic, fara sa punem vreo presiune particulara pe niciuna dintre cele 4 competente pe care le are BrandTailors. Probabil, din 2012 vom avea obiective clare de turnover, de care va fi responsabil fiecare coordonator pe competentele pe care s-a specializat.
IQads: Ati spus intr-un comunicat despre lansarea noii structuri ca se asteapta o “crestere a volumului si a ponderii veniturilor pe fiecare divizie”. In ce fel se va intampla asta, care e legatura directa intre restructurare si veniturile agentiei?
Andreea Florea: Cred ca anul acesta serviciile de comunicare de brand si branding digital vor consolida aproximativ 30% din veniturile BrandTailors, iar in anii urmatori ne vom folosi de aceste doua competente ca surse de crestere a veniturilor companiei, in contextul in care piata de servicii de consultanta de brand stagneaza, sau chiar a intrat in regresie.
Cat despre serviciile de consultanta de brand, ne-am propus ca de anul acesta sa echilibram balanta intre numarul de proiecte de branding de produs, respectiv cel de branding de servicii. Pana de curand, BrandTailors s-a concentrat pe branding-ul de produs, iar acest fapt ne-a diferentiat si impus in aceasta piata ca fiind singurii specialisti care au avut sansa sa lucreze pentru aproximativ 50 de brand-uri de produs.
IQads: Cati angajati sunt in fiecare divizie?
Andreea Florea: BrandTailors ramane o singura entitate juridica, si care activeaza 17 profesionisti, fiecare dintre ei specializat intr-una sau doua din cele 4 discipline  pe care le abordeaza compania. In momentul in care compania va atinge o maturitate din punct de vedere al proceselor pe noua structura, ne vom gandi la divizarea ei in entitati juridice specializate. Acest lucru se va intampla, cel mai probabil, in aproximativ 5 ani, in cazul in care se dovedeste ca viziunea noastra este una castigatoare.
IQads: Coordonatorii celor patru divizii sunt Anca Tazlaoanu - Brand Consultant (responsabila de proiectele de branding de servicii), Andreea Florea - Brand Strategy Coordinator (proiectele de branding de produs) si Beatrice Danis - Brand Consultant (coordoneaza proiectele de branding digital si de comunicare de brand).  De ce e un singur coordinator pentru branding digital si comunicare de brand?
Andreea Florea: In acest moment Beatrice Danis este omul cu cea mai vasta experienta in comunicare integrata si consultanta de branding, data fiind experienta ei anterioara de peste 10 ani in industria de advertising. Astfel, ni s-a parut firesc ca ea sa fie persoana care sa coordoneze deocamdata proiectele aferente celor doua discipline.
Evident ca pe termen mediu incercam sa crestem specialisti pe fiecare dintre cele doua discipline in cauza si cu siguranta echipei coordonatoare (Anca Tazlaoanu, Andreea Florea si Beatrice Danis) i se vor mai alatura doi specialisti in strategie de branding digital si comunicare de brand.
IQads: In ce fel sunt afectate conturile pe care le aveti deja de noua structura?
Andreea Florea: Prima reactie evidenta la acesta transformare este faptul ca aproximativ 75% din clientii de servicii de consultanta de brand ne-au brifat pentru proiecte de comunicare de brand complexe si tot atatia vor sa lucreze cu noi sau apeleaza la calitatea noastra de consultanti in proiecte de branding digital, spre diferenta de anii anteriori cand majoritatea clientilor nostri, dupa ce-si terminau proiectele de branding, se indreptau spre alte companii cu specific pe tipuri de servicii de comunicare diverse.
IQads: In ce fel sunt vizibile schimbarile din agentie, procesele?
Andreea Florea: Deocamdata s-au inregistrat doua tipuri de rezultate, unul referitor la timpii de implementare a proiectelor, care s-au scurtat semnificativ datorita descentralizarii decizionale, si altul legat de 'ownership' si responsabilitatea pe care atat specialistii de creatie, project management si strategie si-o asuma intr-o mai mare masura, dat fiind ca au sansa sa contribuie cu adevarat la calitatea 'vietii' brand-urilor pe care le creeaza sau le rejuveneaza.
IQads: Care sunt avantajele noii structuri?
Andreea Florea: Marele avantaj al acestei noi structuri este capacitatea acesteia de a diferentia decisiv BrandTailors de restul de jucatori din piata de consultanta de brand din Romania. Celalalt avantaj evident este acela de a oferi angajatilor companiei noastre o perspectiva holistica asupra contribuitiei pe care o are branding-ul in complexitatea procesului de management de companie si totodata a contributiei majore a comunicarii in cadrul mixului de marketing necesar managementului de brand.
IQads: Care au fost veniturile agentiei in anul trecut si la ce venituri va asteptati pentru anul acesta?
Andreea Florea: In 2010 compania a incheiat exercitiul financiar cu cifra de 762.000 EUR, iar pentru 2011 speram sa putem pastra acest nivel sau chiar sa inregistram o usoara crestere, in ciuda conditiilor de piata nefavorabile.
IQads: Cum promovati schimbarea de structura astfel incat sa devina profitabila?
Andreea Florea: Singura maniera in care vom anunta aceasta schimbare este cea pe care am folosit-o si pana in prezent, adica aceea de a promova activ toate tipurile de competente pe care le are BrandTailors, in fata fiecarui client care ni se adreseaza.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Subiecte

Sectiune


Comentarii

Printspot Reclame
acum 7 ani
reclame adevarate www.printspot.ro



Related