Ciprian Susanu despre work-ul Frank Digital in 2011

Branduri din protofoliul agentiei active in 2011

Cea mai mare parte din clientii agentiei au fost activi si in mediul online in 2011: Skoda, Romtelecom, Gregorys, Olympus Dairy, Piraeus Bank, Tedi (Tymbark), Sprider Stores, LacertA Winery etc.

Tot in 2011 am inceput parteneriate cu cateva agentii din Grecia si Cipru pentru care livram proiecte online ce cuprind de la strategie si dezvoltare web, pana la comunicare pe canale de social media si mobil.

Pe final de an, am reusit sa adaugam in portofoliu brand-uri care se anunta foarte active pe digial in 2012, precum Radisson Blu Hotel, Kettler sau Sharp.

Tipuri de proiecte implementate si proportia in care au fost realizate

Clientii isi doresc o strategie coerenta online, cu obiective foarte clare de vanzari, crestere de brand awareness sau fidelizare a clientilor existenti. Dezvoltarea de site-uri si aplicatii web a continuat sa aiba cea mai mare pondere atat ca numar de proiecte, cat si ca volum al bugetelor. Email marketing a continuat si el sa fie important pentru clientii care isi doreau atragerea si loializarea clientilor.

Odata cu activitatea de pe Facebook, care creste exponential in raport cu numarul de conturi, ne-am trezit cu o avalansa a cererilor de aplicatii de Facebook. In a doua jumatate a anului, ponderea Facebook si retele sociale (strategie, cumparare media, aplicatii pentru cresterea engagementului, content development si management) a ajuns aproape de 40% din activitatea FRANK Digital.

In 2012, acest trend va continua, iar orice brief important va include digital si mobile marketing, iar solutia va fi, de cele mai multe ori, un mix intre cele doua.

Printre proiectele cele mai dinamice din agentie, care au cuprins un mix de dezvoltare, social media si strategie online, se numara Tediada pentru Tymbark (site, promotie vanzari, jocuri, galerii, content management, interactiune permanenta cu fanii, CRM, email marketing) sau proiectul care vine in sustinerea atletilor olimpici, Curaj Romania, realizat pentru Piraeus Bank (Facebook, viral videos, Youtube, blogging, cause marketing etc). In Decembrie, am lansat si campania sociala "Light in the Dark" in sprijinul celor peste 80.000 de nevazatori din Romania, realizata pentru Olympus Dairy, care a avut un impact important in blogosfera, social media si presa clasica.

Impartirea bugetului pe proiecte

S-a respectat, in cea mai mare masura, split-ul pe tipurile de proiecte de mai sus. In plus, as adauga zona de online marketing, care a evoluat mult in 2011, o data cu asteptarile clientilor de la mediul online.

Modificari de bugete

Imbucurator este faptul ca majoritatea clientilor incep sa inteleaga beneficiile mediului online, mai mult sau mai putin constransi de contractarea bugetelor de marketing, generand un paradox care avantajeaza mediul online. Pe fondul scaderii bugetelor per ansamblu, investitiile in online cresc simtitor. Motivul este foarte simplu: cu bugete mult mai mici decat alte medii, digital-ul poate livra rezultate masurabile, concrete, intr-un timp extrem de scurt.

Cerintele clientilor

Clientii vor intotdeauna un singur lucru: rezultate palpabile si masurabile. Pe zona digitala, rezultatele sunt mai usor de demonstrat si urmarit decat in orice alt mediu, ceea ce face lucrurile mai simple si mai transparente. Cuvintele cheie ale anului: Facebook, AdWords, SEO, Analytics, Cost Efficiency.

Premii ale agentiei

Am reusit sa castigam competitia cu noi insine in care ne-am angrenat zi de zi. E premiul pe care ni-l dorim cel mai mult pentru ca e cea mai sigura cale spre progres. Nu ne-am inscris la competitii de profil.

O concluzie despre publicitatea online in 2011

Mediul digital promite mult de cativa ani si tot reuseste sa dezamageasca in statisticile pe final de an. Nu a facut pasul decisiv in 2011 si nu-l va face nici in 2012, dar isi face loc din ce in ce mai mult in bugetele de marketing, cu rezultate concrete. Anul 2012 va fi un an preponderent digital, spunem noi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Frank Group

Frank Group este un grup de agentii independente, care ofera servicii integrate si complete de comunicare. Din Grupul Frank fac parte companiile Frank (ATL, BTL, digital), Oxygen (PR), MSPS Marketing and... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related