Cosmin Preda (Internet ProTV) despre piata de publicitate online in 2011 si 2012

Cosmin Preda (Key Account Manager, Internet ProTV) vorbeste despre piata de publicitate online din Romania in 2011, despre evolutia portofoliului Internet ProTV pe parcursul anului trecut si despre perspectivele pentru 2012.

Site-uri detinute in portofoliul Internet ProTV 

Avem 21 site-uri si 6 mobisite-uri in portofoliu care acopera cele mai importante categorii din .ro: Stiri Generale, Sport, Divertisment cu mai multe subcategorii (TV Entertainment, Muzica & Radio, Cinema,  Lifestyle Feminin, Stiri economice&financiare, IT&C, Jocuri, Familie & Copii).

Audienta cumulata de unici atinsa pe diferite segmente

Cele 21 site-uri acopera toate categoriile de varsta, de la 14 la 64 ani, cu o medie  de varsta/portofoliu de 31,3 ani si insumeaza lunar peste 12.500.000 vizitatori duplicati si 5.600.000 vizitatori unici. Site-urile de mobil atrag lunar peste 2.900.000 vizite.

Evolutia traficului produselor din portofoliul Internet ProTV in 2011

Internet ProTV a avut cea mai mare crestere fata de 2010, atat ca unici lunar duplicati, unde a avut un plus de 45%, cat si ca vizitatori unici pe zi, care au fost cu 52% mai multi. Decembrie a fost luna de varf ca performante de trafic la nivel de grup, cu 5.520.000 unici neduplicati si o medie pe zi de 598.000 clienti unici neduplicati. Cresteri importante au avut majoritatea site-urilor:

stirileprotv.ro si sport.ro au devenit lideri in categoriile lor cu cresteri de 44% a vizitatorilor unici lunari dupa ce au inceput anul pe pozitia 3, respectiv 2.

Protv.ro si-a dublat traficul de la 937.000 unici in ianuarie la 2.054.380 la sfarsitul anului.

Procinema.ro a avut o crestere de 8 ori a vizitatorilor unici dupa relansarea si repozitionarea site-ului.

Profm.ro a crescut cu 90% vizitatorii unici, perfecte.ro cu 70%.

Evolutia portofoliului si a audientelor reprezentate in 2011 fata de 2010

Am lansat 2 site-uri de continut care acopera categoriile IT&C- yoda.ro si Familie&Copii – depici.ro. Cu siguranta cel mai important proiect din 2011 este voyo.ro si optiunea SVOD prin care utilizatorii pot urmari sute de filme, seriale si emisiuni platind un abonament de 3 EURO/luna.

Metode/formate de promovare propuse clientilor 

Metodele si formatele de promovare au fost propuse in functie de mai multi factori: client, produsul promovat, obiectivul campaniei etc.

Metode/formate noi de promovare introduse in 2011

Da, am lansat o solutie unica pentru piata de publicitate online din .ro - Exclusive Ad Takeover. Acesta vine in intampinarea problemelor de vizibilitate pe care le au brandurile in contextul aglomerarii campaniilor de advertising pe site-urile importante. Cele 3-4 pozitii de banner disponibile pe un site reprezinta de obicei 3-4 mesaje de marketing diferite pentru clienti diferiti, ceea ce face ca impactul campaniilor sa scada.

Disponibila in acest moment pe stirileprotv.ro si sport.ro, solutia Exclusive Ad Takeover ofera clientilor, timp de o ora: vizibilitate maxima, impact imbunatatit, eliminarea efectului de banner blindness, engagement mult mai mare cu vizitatorii (pana la 7 minute durata media a unei vizite) si – cel mai important - exclusivitate absoluta: advertiserii au 100% share of voice pe durata orei respective.

Am consolidat de asemenea si oferta de direct mailing si mobile advertising.

Evolutia discount-urilor si a rebate-urilor in 2011 fata de anii trecuti. Asteptari pentru 2012

Au evoluat normal – s-au marit doar pentru investitiile cu cresteri semnificative. In 2012 vor urma aceeasi tendinta cu mentiunea ca plafonul maxim va fi acelasi ca si in 2011 indiferent de cresterile investitiilor.

Principalele surse de venituri in 2011 pentru site-urile din portofoliul Internet ProTV 

Din advertising - cu exceptia site-ului Voyo.ro, modelul de business al site-urilor din portofoliu este bazat pe veniturile din advertising.

Ponderea display-ului si ponderea publicitatii CPA in totalul veniturilor

Avand site-uri de continut cu brand-uri puternice in spate si nu tool-uri sau site-uri de servicii, display-ul a avut ponderea maxima. Campaniile de afiliere si CPC nu au reprezentat un focus mai ales din cauza ca majoritatea nu respecta anumite norme si nu sunt diferentiate de campaniile standard.

Proiecte speciale de promovare importante derulate de Internet ProTV in 2011 

Au fost multe proiecte speciale importante. Am avut campanii in care online-ul a reprezentat o componenta importanta alaturi de mix-ul TV&Radio si care a reusit sa aduca interactivitate si incremental reach, campanii care au implicat vedete si social media, campanii care au sustinut prin continut o frecventa a mesajelor din TV, transmisia primei reclame LIVE din Romania pe site-uri si pe mobisite.

Imbunatiri/dezvoltari facute in 2011 pentru site-urile din portofoliul Internet ProTV

Stirileprotv.ro a avut parte de un facelift de design cu care si-a propus sa imbunatateasca experienta generala de utilizare a platformei, lansand totodata o noua sectiune dedicata exclusiv stirilor din vestul tarii si din Ardeal.

Am relansat si repozitionat procinema.ro - site-ul nu mai serveste precum canal de marketing pentru postul TV, ci ofera cele mai noi informatii legate de filme, actori, programul cinematografelor, box office-ul din .ro si din USA, etc.

Am lansat aplicatii de smartphones pentru Stirileprotv.ro (iPhone, iPad si Android), Profm.ro (iPhone&iPad, Nokia), Musicfm.ro (iPad) si am consolidat site-urile de mobil.

Previziuni pentru anul 2012

Va fi un an interesant si cu siguranta vom continua sa crestem, atat din punct de vedere trafic, proiecte si site-uri noi, cat si in venituri.

La nivel de industrie exista potential, insa doar prin foarte multa proactivitate vom reusi sa sustinem o crestere semnificativa a pietei si sa limitam influentele pe care le au playerii globali asupra bugetelor locale.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Related