Ad'Or-ul trebuie sa fie "showcase-ul" industriei

Adrian Dura, Presedinte RAAA, vorbeste despre festivalul autohton de creatie publicitara
IQads: Cat de important este Ad'Or-ul pentru publicitatea romaneasca?
Adrian Dura: Este foarte important, fiind singurul festival domestic, pe care intentionam sa-l si pastram asa incat sa nu intre in competitie cu Golden Drum sau alte festivaluri internationale. Undeva, cred ca e bine ca industria noastra sa aiba o arena in care agentiile sa se poata confrunta cu lucrari facute in Romania si nu adaptari dupa campanii internationale.

IQads: De ce ar vrea o agentie sa participe la Ad'Or?
Adrian Dura: Din mai multe motive. In primul rand cred ca dupa un an de zile de campanii, au bucuria sa-si etaleze lucrarile. Cred ca Ad'Or-ul este ca un showcase de masini. Oamenii vor sa expuna catre industrie ce au facut ei un an intreg. De aceea anul trecut am inceput sa minimizam seara de gala, mai ales din dorinta de a fi cat mai multe campanii prezente. In acelasi sens vom continua si anul acesta si vom incerca sa aratam cat mai mult campaniile, atat industriei, ca si oamenilor care sunt in sala sau care urmaresc evenimentul la televizor. In primii ani am avut o latura de show, dar e greu sa impresionezi o sala de creativi, adica absolut tot ce pui acolo va fi comentat. Daca acceptam asta, respectiv ca cei din sala sunt mai destepti decat cei de pe scena, atunci totul devine interesant. Anul trecut au fost din nou destul de putin prezentate lucrarile si am avut cateva comentarii ale lui Andi referitoare la campaniile care nu au castigat sau la "challenger-ul" dintr-o categorie, insa anul acesta vrem sa lasam sa se vada mai mult lucrarile. Vrem sa fie un moment de glorie ca dupa un an de zile de munca, creativilor sa li se recunoasca meritele. De aceea, cred ca in primul rand agentiile participa pentru a-si expune lucrarile atat catre clienti, cat si catre celelalte agentii din sala.
Apoi, in al doilea rand, cred totusi ca premiile acestea demonstreaza ceva: o consecventa, o capacitate mai mare a unei agentii de a indeplini si niste obiective de marketing, dar si de a face ceva creativ pentru a aduce valoare unei marci. Deci, cred ca lumea participa si pentru un premiu (cei care sunt mai pragmatici), dar si din alte motive. De exemplu, agentiile noi care vin din urma si au una-doua campanii sunt mandre sa le arate, iar agentiile mari vor sa arate ca au mai multe campanii decat alte agentii, iar asta este un motiv in plus ca sa participe. Asa ca exista o eterna discutie in acest sens, dar viata nu este dreapta nici in publicitate.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Sectiune



Related