Loredana Marin (Arena Advertising Key): In 2012 ne-am dezvoltat datorita faptului ca ne-am marit aria de servicii

Loredana Marin (PR Manager, Arena Advertising Key) descrie contextul in care a actionat agentia in 2012 si cum a reusit sa se dezvolte prin proiecte noi.

Branduri si clienti activi in 2012

Anul 2012 a fost un an in care agentia noastra s-a dezvoltat in ciuda contextului economic neprielnic datorita faptului ca ne-am marit aria de servicii. Active au fost atat brandurile pentru care noi lucram constant de cativa ani (GDF Suez, PepsiCo, Henkel, Du Pont, Syngenta, KWS, EUROINS, Continental Hotels, Tassullo, CSA Steaua), dar s-au evidentiat si cele locale. Vorbim aici de clientii noi, acestia din urma reprezentand o surpriza placuta datorita proiectelor inovative pe care ni le-au incredintat (VP Holding, Bucur Obor, Nemo Express, Sidma Romania, Intercontinental, Bog’art, Lixland etc).

Cele mai importante schimbari din agentie

Inca de la inceputul anului am investit in departamentul de creatie deoarece aceasta este directia principala pe care vrem sa mergem pe viitor. O schimbare de viziune a avut loc, dar la nivelul perspectivei asupra pietei de obiecte promotionale speciale. De-a lungul celor 7 ani de activitate, Arena a punctat foarte multe proiecte speciale care au presupus dezvoltarea unor concepte de obiecte promotionale dedicate. Astfel ca am hotarat sa dezvoltam departamentul de achizitii si sa-l transformam intr-un proiect individual, foarte drag noua: Key Products. Antreprenorul acestui proiect este Alexandru Cioaba, directorul nostru de creatie.

Modificari in departamentul de creatie

Au venit oameni noi care alaturi de cei care erau veterani in firma, au sudat echipa de creatie.

Tipuri de campanii create

Am creat si campanii de imagine si concept de produse promotionale deoarece in comparatie cu anul trecut s-a simtit o scadere a interesului clientilor fata de promotionalele clasice, vorbim aici si de traditionalele agende si calendare de sfarsit de an. Se prefera lucrurile speciale, unicat daca se poate, care sa aiba o mare insemnatate de brand si care, firesc, au ca finalitate stimularea vanzarilor.

Media folosite in campanii

Daca pana acum clientii nostri mergeau pe mix de media (TV, presa, radio, outdoor, Internet, direct mail si alte canale mai putin conventionale) anul acesta campaniile s-au indreptat intr-o proportie covarsitoare catre online.

Evolutia bugetelor in campanii

In general bugetele campaniilor au scazut, dar exista companii, din anumite domenii, care au beneficiat de bugete mai mari decat anul trecut.

Lucruri care au influentat cel mai mult activitatea agentiei in 2012

Piata a fost cea care a influentat activitatea agentiei noastre tinand cont de nivelul competitional care creste in fiecare an, in acest domeniu. Astfel ca echipa a trebuit sa se updateze si bineinteles, sa munceasca mult mai mult decat in alti ani pentru rezultate asemanatoare cu perioadele respective.

Premii castigate in 2012

Din pacate nu am avut timp sa ne concentram asupra niciunui concurs anul acesta, desi am primit invitatii. Promitem sa ne revansam la anul si sa ne dam masura valorii creative!

O parere despre industria de publicitate in 2012

Industria de publicitate in 2012 a trecut printr-o perioada dificila deoarece ca peste tot este inca criza. Piata de publicitate a ajuns la saturatie, dar din fericire raman cei cu adevarat buni. Oamenii din agentii devin mai flexibili si se pliaza pe bugetele clientilor, astfel incat cu bugete mai mici, dar cu un mare plus de creativitate, s-a reusit atingerea targetului dorit.

Asteptari pentru 2013

La un an greu, dar noi suntem pregatiti sa ne continuam ascensiunea. Nicoleta Cioaba, sefa agentiei noastre, considera ca adevarata provocare vine atunci cand in vremuri vitregi ai forta sa gandesti si sa implementezi strategii de dezvoltare in contra curent cu timpurile pe care le traiesti.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Related