[Strategic Planning] Stefan Stroe (INCANDESCENT Marketing): La creatie te distrezi mult mai bine decat la strategie, pe o gheata mult mai subtire

[Strategic Planning] Stefan Stroe (INCANDESCENT Marketing): La creatie te distrezi mult mai bine decat la strategie, pe o gheata mult mai subtire

Ce inseamna sa fii strategic planner pe meleaguri mioritice, cum poti sa fii bun la ceea ce faci, de unde te inspiri si care sunt tehnicile de abordare a briefului pe care trebuie sa le folosesti  Am intrebat toate astea si am pus in discutie mituri precum "munca strategic plannerului e plictisitoare" sau "publicitatea poate sa traiasca foarte bine si fara strategic planning". Ne-a raspuns Stefan Stroe (Managing Director, INCANDESCENT Marketing).

Definitia mea pentru job-ul de strategic planner
Cel mai bun explorator uman si cifric al unei agentii de comunicare.

Rolurile unui strategic planner
Cunoasterea marketingului clientilor. Rezolvarea necunoscutelor de comunicare ale agentiei.

Zilele unui strategic planner
Depinde pe de o parte de numele agentiei, daca aceasta are o cultura dominanta de client service sau de creativitate, iar pe de alta parte de superiorul direct al plannerului, cel care l-a angajat si caruia ii raporteaza. Mai concret, de la nasol la extraordinar.

Ce background are un strategic planner
In functie de cultura dominanta a agentiei, el trebuie sa aiba experienta creativa, de cercetare de marketing sau o combinatie intre acestea doua. Restul de “background” este irelevant daca postul nu este dedicat pentru un anumit client / o anumita categorie (ex: farmaceutice, telecom).

Bucurii si tristeti
Un planner junior se bucura cand scrie brieful de creatie al unei campanii pe care i-o poate arata mamei sale la televizor. Un planner cu cativa ani de experienta se bucura cand este premiat pentru o campanie inscrisa la Effie. Un planner senior ar trebui sa se bucure daca departamentul sau a generat profit pentru agentie si clientii ei.

Diferentele intre agentii in ce priveste job-ul
Adaugand la ceea ce spuneam anterior, un planner poate fi al consumatorului, al accountului sau al creativului. In orice caz, odata angajat, nu este la alegerea lui de partea cui va fi si pe cine va servi. Cultura organizationala bate intotdeauna fisa de post.

Prima intalnire cu brieful
Cercetarea in profunzime - atat a cifrelor, cat si a omului.

Combinatia ideala research + intuitie + experienta
Din fericire, aici procentele nu isi au locul. Meseria de strategic planner lucreaza cu cifre, dar nu pot fi aplicate aici.

Relatia ideala strategie - celelalte departamente
Relatia care produce proiecte de calitate si profit agentiei.

Cartile din biblioteca strategilor
Cartile scrise de oameni de marketing/comunicare din SUA si Marea Britanie (multe se gasesc deja traduse in limba romana) si WARC.com (World Advertising Research Center).

Diferenta dintre un strategic planner priceput si unul nepriceput
Evaluarile periodice facute 360.

True or false: Publicitatea se poate face la fel de bine si fara un strategic planner
ADEVARAT. Strategic planning-ul este in primul rand o disciplina, nu o functie intr-o organigrama.

True or false: Cu cat mai buna strategia, cu atat mai bune rezultatele
ADEVARAT. Cel putin asa ne place sa credem.

True or false: Strategic plannerii trebuie sa fie experti in domeniul in care activeaza brandul pentru a oferi consultant
ADEVARAT. Experienta nu se cumpara nici cu un MBA, iar consultanta presupune experienta.

True or false: Odata ce ai ales o strategie, trebuie sa te tii de ea pana la sfarsit
FALS. “La sfarsit” inseamna falimentul clientului sau concedierea plannerului? :)

True or false: Nu exista junior planner
FALS. E un subiect vechi dezbatut de APG UK. In Romania insa majoritatea plannerilor sunt juniori.

True or false: Munca in departamentul de strategie nu e la fel de fun ca cea de la creatie
ADEVARAT. La creatie te distrezi mult mai bine decat la strategie, pe o gheata mult mai subtire.

True or false: Curiozitatea e cea mai importanta calitate a unui strateg
ADEVARAT. Eu nu am obosit deloc in12 ani. Asa am ajuns sa infiintez propria mea agentie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Related