Cercetare facuta pentru a testa eficienta advertisingului; poate sa includa pre-testari si post-evaluari ale unor reclame specifice sau ale unor campanii. Studiile asupra afectelor comunicarii au ca scop sa masoare daca advertisingul comunica sau nu eficient; cercetarile facute pe efectul vanzarilor are ca scop sa masoare daca advertisingul produce un nivel dezirabil de vanzari.
Research done to test the effectiveness of advertising; this may include the pre-testing and post-evaluating of specific advertisements and campaigns. Communication-effect research attempts to measure whether the advertising communicates effectively; sales-effect research attempts to measure whether it produces the desired level of sales.




![[Start în industrie] Ariana Stănescu: Cred că educația este foarte importantă, dar nu este cea care îți dictează viitorul sau cariera. Cel mai mult am învățat din practică](https://media.iqads.ro/2025/11/ariana-stanescu-poza-landscape-cover-410.jpg)




![[Visual Key] Mihai Adler: Ca art trebuie să știi ultimul trend de pe TikTok, chiar dacă nu-l faci pe brandul tău pentru că nu se potrivește](https://media.iqads.ro/2025/08/mihai-adler-cover-410.jpg)

![[PR Playbook] Mara Constantin-Gojgar: Ce nu funcționează? Tăcerea, mesajele defensive sau comunicatele sterile, fără legătură cu realitatea percepută de public](https://media.iqads.ro/2025/05/maragojgar-confidentagency-1-cover-410.jpg)
![[AIdea] Marius Goleanu: Este clar că AI va fi folosit din ce în ce mai des, indiferent de domeniu. Este și o sabie cu două tăișuri – oamenii vor face mai frumos, dar vor gândi mai puțin](https://media.iqads.ro/2025/05/iqads-ai-cover-410.jpg)
![[AIdea] Ana Deacu: Dacă AI-ul ar fi un coleg, l-aș descrie ca fiind unul neobosit, mereu dispus să ofere ajutor în sarcinile repetitive, însă a cărui muncă ar trebui verificată constant de un superior](https://media.iqads.ro/2025/04/ana-deacu-digitas-cover-410.jpg)


![[Newsletter Collection] Oana Filip: Newsletterul meu este de nișă, educativ și tratează doar subiecte care țin de universul de community building](https://media.iqads.ro/2025/03/oana-filip-credits-alex-galmeanu-cover-410.jpg)
![[Creativitatea de zi cu zi] Roxana Andrei: Uneori creativitatea nu este suficientă, dacă nu există oameni care s-o și execute, iar alteori, este învinsă de cifrele din buget](https://media.iqads.ro/2025/03/buna-cover-410.jpg)
![[AIdea] Alex Petrescu: Atâta timp cât omul (în rol de consumator) nu va gândi ca un AI, cred că tot un om (în rol de comunicare) are șansele cele mai mari să-i influențeze comportamentul](https://media.iqads.ro/2025/03/alex-petrescu-creative-director-mullenlowe-romania-cover-410.jpg)


![[Era Nesiguranței] Șerban Alexandrescu: Dacă nu mai exista „adevar”, ci doar „adevărul meu” vs. „adevărul tău”, atunci moare și încrederea între oameni](https://media.iqads.ro/2025/02/fotojet-14-cover-410.jpg)



















