[Insight] Ioana Gheorghita (GMP): Research-ul bine facut pune pe masa adevaruri puternice, dar insight-ul are si un pic de poezie

[Insight] Ioana Gheorghita (GMP): Research-ul bine facut pune pe masa adevaruri puternice, dar insight-ul are si un pic de poezie

Fie ca e vorba de ore de munca de research sau de un scurt dar puternic moment de "aha!", strategii cauta intotdeauna modalitatea cea mai buna de a repera insight-ul. Dar ramane de discutat daca descoperirea facuta e intr-adevar un insight sau doar un adevar despre consumator. Uneori nu te asteapta nimic la sfarsitul brainstorming-ului, alteori nici macar un insight exceptional nu garanteaza o campanie de Cannes. Mai multe pe acest subiect spune Ioana Gheorghita (Head of Strategy, GMP).

Definitia insight-ului. Granita dintre insight si adevar despre consumator

Nu exista o granita clara. Diferenta dintre cele doua este una de sentiment: simti cand ai dat peste insight. De fapt, pentru mine, descoperirea insight-ului seamana cumva cu indragosteala: se simte in stomac, e un pic prostesc, dar totusi foarte adevarat. De multe ori scoate la iveala ceva putin meschin sau rusinos si vine cu bucurie, iar daca insight-ul e fructificat in creatie, atunci e wow.

Un ritual pre insight?

Nu, fiindca insight-urile vin ele la tine. De fapt, cred ca deseori insight-urile sunt deja la purtator, asteptand un brief care sa le scoata la lumina.

Rolurile pe care le joaca strategul in cautarea insight-ului

Singurul rol de jucat este cel de om. Incerc sa fiu un om aware, atent, empatic, intuitiv, rabdator - cam astea ar fi calitatile cautatorului de insight-uri. A, si mai e ceva important in proces: efortul de a verbaliza „la sange” orice gand si sentiment incercat. Tocmai pentru ca insight-urile se simt mai mult decat se gandesc, cei carora le e usor sa verbalizeze sunt mai prolifici. Exista si o meserie de cautator de insight-uri: stand-up comedians. Ei dau insight-uri pe banda rulanta, plannerii mai putin.

Revelatie sau munca grea de research?

E mai mult despre revelatie. Research-ul bine facut pune pe masa adevaruri puternice, dar insight-ul are si un pic de poezie. Insight-ul e un adevar spectaculos – fie el amuzant, trist sau induiosator...

Cel mai ciudat lucru care a condus la insight

Habar n-am.

Insight-ul care te-a facut sa dormi cel mai putin

Niciunul.                                        

Insight-ul cel putin ciudat

Toate sunt un pic ciudate.

Clasificarea proprie a insight-urilor

In afara de aia clasica: de consumator, de produs, de cumparare, de brand, culturale, de utilizare etc. Pai ar mai fi insight-uri personale si insight-uri generale. Toate lumea isi pune pe masa la un moment dat adevarurile proprii.

Concluzia dupa mult timp de cautat insight-uri

N-am trecut prin asemenea perioada.

Exista campanii bune care n-au la baza un insight?

Da, la fel cum agentiile pot functiona fara planneri.

True or false: Un insight corect garanteaza succesul unei campanii

Fals. Succesul unei campanii are multe parghii. Un insight poate sa ajute.

True or false: Insight-urile nu vin decat dupa ore de research

Fals.

True or false: Insight-ul se poate confunda cu conceptul

Adevarat.

True or false: Uneori nu exista un insight

Haha, adevarat!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related