[Insight] Florin Ionescu (Saatchi & Saatchi): Eu cred ca am de-a face cu un insight in momentul in care “descoperirea” vine cu ceva adrenalina, iar in cap mi se leaga solutia strategica

[Insight] Florin Ionescu (Saatchi & Saatchi): Eu cred ca am de-a face cu un insight in momentul in care “descoperirea” vine cu ceva adrenalina, iar in cap mi se leaga solutia strategica

Fie ca e vorba de ore de munca de research sau de un scurt dar puternic moment de "aha!", strategii cauta intotdeauna modalitatea cea mai buna de a repera insight-ul. Dar ramane de discutat daca descoperirea facuta e intr-adevar un insight sau doar un adevar despre consumator. Uneori nu te asteapta nimic la sfarsitul brainstorming-ului, alteori nici macar un insight exceptional nu garanteaza o campanie de Cannes Mai multe pe acest subiect spune Florin Ionescu (Strategic Planner, Saatchi & Saatchi).

Definitia insight-ului. Granita dintre insight si adevar despre consumator
In structura briefurilor Saatchi & Saatchi, insight-ul este definit ca “the simple truth we know (about people) that will help us overcome the issue”.

Unde vorbim de insight si unde avem doar un adevar despre consumator e discutabil si interpretabil. Eu cred ca am de-a face cu un insight in momentul in care “descoperirea” vine cu ceva adrenalina, iar in cap mi se leaga solutia strategica. Insightul are anvergura si surprinde prin simplitate. Adevarul de consumator e corect si “obvious”.

Ritual pre insight?

Nu. Sunt doar mai deschis - adica mai atent la ce informatie primesc si la ce simt in legatura cu asta.

Rolurile pe care si le asuma strategul in cautarea insight-ului

De cele mai multe ori se aplica zicala “cu cat afli mai multe, realizezi cat de putine stii de fapt”. Pana la urma, dupa ce acumulez multa informatie, trec printr-un proces de filtrare si de negociere cu mine insumi ca sa vad ce folosesc si ce nu. Cateodata e greu pentru ca o alegere este si o renuntare.

Revelatie sau munca grea de research?

Uneori insightul se dezvaluie pur si simplu in timp ce asculti sau citesti brieful de la client. Alteori te framanta zile bune si incerci sa-l prinzi plecand de la research. Se mai intampla sa apara natural in momentul in care povestesti despre subiect cu un prieten la bere.

Cel mai ciudat lucru care a condus la insight

Nu stiu. Procesul e haotic si putin previzil.

Insight-ul care te-a facut sa dormi cel mai putin

Cred in “somnul de cercetare”. Adica ma culc gandindu-ma la brief si sper ca dimineata ma voi trezi cu solutia. Inca nu stiu daca functioneaza, dar cred ca oricum e bine sa fii odihnit.

Insight-ul cel putin ciudat este...

…urmatorul :)

Clasificarea proprie a insight-urilor

Insighturi care deschid, care te ajuta sa construiesti mai departe.

Insighturi care inchid – cele de care ti-e ciudata ca sunt misto dar nu stii cum/unde sa le pui in povestea ta.

Concluzia dupa mult timp de cautat insight-uri

…era sub nasul meu de la bun inceput.

Exista campanii bune care n-au la baza un insight?

Pot fi campanii care sa-si atinga obiectivele fara strategie. Dar e pacat de potential.

True or false: Un insight corect garanteaza succesul unei campanii

False.

True or false: Insight-urile nu vin decat dupa ore de research

False.

True or false: Insight-ul se poate confunda cu conceptul

True & False. Depinde de planner si de creativi.

True or false: Uneori nu exista un insight

 Uneori nu e despre insight :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related