Agregatoarele de procrastinare pentru tinerii Generatiei Y

Agregatoarele de procrastinare pentru tinerii Generatiei Y

Generatia Y a crescut cu telefonul cu roata, stie de existenta cordonului ultralung al fixului, dar e complet deprinsa cu touchscreen-urile de smartphone. Tinerii din generatia Y nu s-au detasat complet de magnetofoanele si walkman-urile anilor '80 – '90, ci le-au purtat cu ei prin toate colturile unui internet pe care l-au vazut crescand de la 2.0 la 3.0. Si s-au adunat in grupuri, in jurul unor focuri digitale, unele dintre ele inca mai pastrand rugurile unui WWW care abia palpaia la inceputul anilor '80.

Mi-am propus un fel de incursiune in jungla asta digitala, care e disputata de 4chan-isti, reddit-eri, Digg-eri, 9gag-eri si alte triburi asemenea. Dar o sa fie o calatorie scurta; despre adevarata expeditie cu tinerii din Generatia Y care strabat de-a lungul si de-a latul meleagurile internetului vor vorbi speakerii conferintei  Romanian Youth Focus 2013, care va avea loc pe 21 si 22 octombrie. Parte din seria SMARK KnowHow, evenimentul este singurul din Romania dedicat intelegerii tinerilor din generatia asta.

4chan e un fel de radacina a tuturor site-urilor generatoare sau agregatoare de continut. Site-ul a gazduit mai intai capturi din manga si anime-uri, dar acum contine tot felul de imagini si texte (de la banale la ciudate), organizate in boards. Categoria pentru care comunitatea 4chan e cel mai cunoscuta e /b/ (sau random) in care se incadreaza orice, absolut orice. Zece ani de existenta mai tarziu, site-ul pastreaza un format intentionat rudimentar, neoptimizat, usor de folosit doar pentru utilizatorii care au inteles si adoptat codul secret. 4chan a fost de-a lungul timpului sursa mai multor meme-uri (printre care si Insanity Wolf, Troll Face sau Scumbag Steve) si-a unor trenduri precum lolcats, Rickrolling, Chocolate Rain sau Pedobear. In plus, legenda spune ca asta este cel mai intunecat colt al internetului, in care zburda hackeri atotputernici si-si duc existenta pedofili periculosi. The Guardian a descris utilizatorii 4chan cam asa: “o comunitate lunatica si juvenila care este in acelasi timp geniala, caraghioasa si ingrijoratoare”.

reddit, sau “the front page of the internet" respecta, in mod ciudat, aceeasi idee despre usability ca 4chan. Totusi reddit se concentreaza mai intai pe a depista continutul viral (fotografii, gif-uri, meme-uri, videoclipuri, stiri) si, abia pe plan secundar, pe a genera material original. In plus, reddit are optiunile de “up” si “down” care incurajeaza utilizatorii sa voteze unde anume in ranking se incadreaza un subiect.

In competitie cu reddit, Digg pierdea. Poate de asta, acum un an si ceva, Digg si-a schimbat stilul. A ramas in continuare un agregator de subiecte de interes pentru comunitatea internauta, de la politica la videoclipuri virale, dar acum toate postarile sunt insotite de input editorial care descrie un context sau livreaza o opinie. Inainte, Digg, care functioneaza sub umbrela “What the Internet is talking about right now”, avea propriile de optiuni de “up” si “down”, diferenta fiind ca se numeau “dig” si “bury”.

BuzzFeed se aseamana cu Digg doar din perspectiva continutului editorial care (nu intotdeauna) insoteste subiectele si a temelor prezentate care, conform sloganului, sunt extrase din “The Viral Web in Real Time". BuzzFeed are si el un sistem de apreciere a materialelor pe care le prezinta, dar el consta in clasica implementare de butoane pentru social media. Si nu creeaza neaparat senzatia unei comunitati unite, cum o fac celelalte trei.

In schimb, 9gag are – pe langa butoanele de social media – propriile optiuni de votare, care incadreaza postarile la hot, trending, fresh sau altele. Comunitatea asta isi incurajeaza utilizatorii sa genereze postari, desi n-as paria pe faptul ca originalitatea bate continutul preluat din alta parte. 9gag functioneaza ca un mare feed de imagini, in general, desi ocazional printre postari se ratacesc si videoclipuri si, de ceva timp, gif-uri. Iar subiectele abordate, ca ale tuturor celorlalti, pot sa fie aproape orice, atat timp cat sunt de actualitate.

Apoi, la categoria si mai light, intra FunnyJunk, un agregator de continut care gazduieste imagini, gif-uri, text links sau videoclipuri. Si aici utilizatorii actioneaza ca o comunitate; iar lista de comentarii pentru o postare seamana mai degraba cu thread-ul de pe un forum. Subiectele FunnyJunk sunt si ele foarte variate - de la anime-uri si manga (care reprezinta o parte importanta din continutul de pe site) pana la Breaking Bad, Skyrim si ponytime (un trend dubios pornit de la My Little Pony) – desi nu tocmai originale.

TCMAG.com (totallycoolpix.com) e alt agregator de imagini, gif-uri si videoclipuri. O diferenta fata de celelalte site-uri e tab-ul Games care conduce utilizatorii la o lista de jocuri simpliste, dar amuzante. Un nivel mai jos e EvilMilk, unde se aduna imaginile si gif-urile virale, dupa ce au ajuns mai intai pe site-urile mari. Ar mai fi si Sad and Useless, care are acelasi sistem ca EvilMik, dar o pozitionare diferita: "The Most Depressing Humor Site on the Internet".

Boredpanda posteaza articole despre subiecte trending, tari sau creative. Materialele cuprind o introducere care pune cititorul in tema, urmata de descoperirea propriu-zisa. Daca Boredpanda e cu articole, Vinescope e cu mini-clipuri. Site-ul gazduieste filmulete facute cu ajutorul Vine, aplicatia mobile detinuta de Twitter, care permite realizarea unor clipuri de maxim sase secunde. Nu in ultimul rand sunt Tumblr si Giphy, aceste altare dedicate gif-urilor de toate felurile, de la pisici zburatoare la Robert Downey Juniors lesinand.

Dar lista nu e exhaustiva. Cu siguranta exista suficiente cotloane ale internetului create la umbra vreunui arbore al procrastinarii care n-au fost explorate inca. Despre toate astea si ce alte lucruri definesc tinerii Generatiei Y urmeaza sa se discute la Romanian Youth Focus 2013.

Romanian Youth Focus 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow. Young Leader este Studentbank, powered by Raiffeisen Bank. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru. Evenimentul este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, VICE, Gen90, Hipmag, Catavencii, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine, Money.ro si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related