Antonia Tucheac: de la o cariera in comunicare la fashion blogging, cat ai zice Macnetize

Antonia Tucheac: de la o cariera in comunicare la fashion blogging, cat ai zice Macnetize

Cu o experienta de peste 10 ani in comunicare si marketing (fost Editor la Business Standard; PR account manager la V+O Communication; Redactor-Sef SMARK), Antonia Tucheac a ales sa faca altceva. Nu a ales comunicarea, PR-ul sau publicitatea, ci moda. Macnetize este produsul croit de Antonia pentru a se potrivi oricarei femei: un blog care vorbeste despre moda, frumusete si lifestyle, review-uri de produse, sfaturi despre machiaj, diete si cate si mai cate. Cafeaua e din partea casei, ca si articolele scrise cu minutiozitate pentru a raspunde intrebarilor pe care poate nici nu vi le-ati pus inca. Incarcata de energie, Toni (caci asa ii sfatuieste pe cititorii ei s-o numeasca), mi-a povestit ca, pe langa moda, este absorbita de sport, avand si o diploma de instructoare de tae-bo. Am descusut-o in cele ce urmeaza despre pasiunile ei, fashion blogging si planurile de viitor:

Primele momente si evolutia blogului
Cand am scris prima postare, nu aveam alte asteptari decat de a scrie bine. De a fi naturala, nestudiata, de a impartasi cititorilor descoperirile de moda, frumusete sau de viata, pur si simplu, pe care orice femeie le face, zi de zi.

Nu-mi mai amintesc exact, insa recunosc ca am facut-o cu o usoara senzatie de teama. Asumarea unui produs editorial (da, anii de scris despre comunicare inca se simt si da, imi consider blogul un produs editorial) vine la pachet cu si mai multe responsabilitati. Am iesit din anonimat atunci cand am vrut sa cresc si mai mult, cand am cerut si mai mult de la mine, blogging related, dar si cand am simtit ca am creat o comunitate frumoasa si aproape de mine.

Acum, blogul e mai mult decat un spatiu virtual; da, in termeni de rezultate, traficul creste zilnic, la fel si in Social Media. Sunt elemente foarte importante, e adevarat. Insa Macnetize e, daca vreti, pretextul virtual al unor momente reale extraordinare. Am cunoscut, prin intermediul lui, oameni frumosi, lucruri frumoase si, foarte important, am creat o comunitate care creste zilnic.

Pasiunea pentru fashion blogging si viata de zi cu zi
Nu am pretentia de a face fashion blogging altfel decat din postura de consumator femeie, interesata de tendinte si de cum le poate integra, cu grija la portofel, in stilul ei vestimentar. I-as spune, mai degraba, “my fashion blogging”.

Imi doresc insa mai mult de la relatia dintre mine si moda. Cred in cursurile tinute de profesionisti, cred in criticii de moda (chiar daca Romania nu abunda in aceasta privinta), ascult si citesc parerile lor, chiar daca nu ma recunosc decat in unele dintre ele.
Am derulat, prin intermediul blogului, in special proiecte de beauty, dar ce mi se pare interesant este mixul cu zona de fashion.

Nu pot sa nu mentionez participarea mea in campania pentru un brand de produse electronice de ingrijire, Braun, unde, alaturi de Andreea Badala, creatoarea brandului Murmur, cea care le-a imbracat si pe Madonna, Beyonce si Lady Gaga, am putut sa-mi personalizez o tinuta si sa defilez, pentru prima data, pe un catwalk. Brandurile de moda sau de fashion din Romania devin tot mai interesate de blogosfera de pe aceasta nisa, in mare parte pentru ca-si pot atinge indicatorii de performanta pe cai originale.

Imi doresc sa continui sa dezvolt proiecte in zonele de beauty si fashion, insa marea constanta din viata mea, in ultimii mai bine de trei ani, e sportul. Am o diploma de instructor tae-bo/thai-combat si, pe langa faptul ca ma gandeasc la o evolutie in aceasta directie, mi-as dori sa dezvolt proiecte frumoase alaturi de companiile din domeniu.

De la prima cafea pana la ultimul pahar de vin: o zi din viata unui fashion blogger
Arata a ceva intre Falling Down (daca n-ati vazut inca filmul, va rog sa o faceti) si Sunetul muzicii, cu ceva momente de Amelie. In general, programul arata dupa cum arata agenda de evenimente a companiilor de beauty si fashion. Nu poti, realmente, scrie despre un produs daca nu ai macar informatia oficiala. E adevarat, nu poti testa chiar toate produsele, unele nu ti se adreseaza, dar e foarte important sa scrii desre ele, e foarte important sa duci informatia catre cei ce au nevoie de ea.

Asadar, daca ziua mea nu incepe cu un eveniment de lansare sau de testare de produse ori servicii, incepe cu scris macar un text. Continua cu documentare despre orice e in tendinte, cu alt text, cel mai probabil si, de multe ori, cu un alt eveniment seara. In cazul meu, trebuie sa am o doza zilnica de sport, fara de care nu ma simt functionala. In general, dupa sport, trec pe off modul blogger.

Spatiul romanesc al modei
Cred ca romanii sunt foarte creativi, indiferent despre ce domeniu vorbim. In moda de zi cu zi, in moda strazii, eu cred ca sunt tot atatea stiluri cate milioane de persoane populeaza tara asta. Da, vorbim de linii generale, de tendinte, dar romanul e prea creativ sa se azvarle singurel, de bunavoie, in niste sabloane. Cred ca exista un public educat, asa cum exista si o categorie care mai are nevoie de a asimila informatie.

Designerii din Romania, in ciuda orgoliilor, prezente-n orice alt domeniu, fac o treaba a naibii de buna. Poate ca industriei de fashion autohtone ii lipseste PR-ul.

Particularitatile blogului
Aici o sa zic treaba aceea care o sa sune a stereotip: fiecare e unic. Pentru ca e ceea ce exprima cel mai bine atributul numarul unu al unui blogger care scrie despre fashion. Daca as nota, totusi, ceva ce ma diferentiaza, e ca ofer optiuni accesibile, ca outfit-urile mele pot fi adaptate destul de usor, pentru ca sunt un mix de piese accesibile, alaturi de mici piese care sunt valabile o viata intreaga. Cat despre zona de beauty, e important sa te informezi si, chiar daca fiecare are specificatatiile lui, un review pozitiv sau negativ te poate convinge sa cumperi un produs sau sa-l lasi pe raft.

Cele mai bune momente din 2013
Sunt mandra de toate postarile, la fel cum de la fiecare dintre acestea mi-am dorit mai mult. Cred ca e esential, ca blogger, sa-ti doresti mai mult de la tine, sa nu te plafonezi. Cei care te citesc vad asta imediat si te sanctioneaza. Nu ai voie sa-ti dezamagesti cititorii si asta am incercat sa fac in 2013. Da, asta implica si o doza mare de sinceritate, poate postari mai persoanle, uneori, dar, la final de an, sunt mandra ca am ramas eu, fara ascunzisuri, fara strategii de PR.

Cat despre proiecte, anul trecut, Macnetize.com a fost implicat in mai multe campanii publicitare, pentru clienti din industrii diverse. Printre cele mai notabile campanii se numara cele realizate de companii precum Braun, jucatori din industria de retail precum Motivi si Takko Fashion. De asemenea, s-au implicat si companii din industria pharma & cosmetics, precum GSK sau Pierre Fabre Labs.

Investitii
In afara de un PC/laptop, un reportofon, niste carti de vizita si cheltuielile obisnuite cu produsele sau serviciile despre care scriu, cea mai mai investitie e timpul.

Oportunitati de monetizare
Raspunsul standard este “depinde”. Raspunsul mai lung include advertisingul traditional, affiliate marketing, content sau implementarea unor idei originale ale companiilor. Personal, cred ca proiectele pe termen lung sunt cele care aduc cele mai multe beneficii atat bloggerilor, cat si brandurilor. Cred ca se pot face proiecte de endorsement si se pot gasi idei excelente de pus in practica, de la campanii punctuale, pana la campanii gandite pe perioade semnificativ mai mari.

Colaborarile cu brandurile si best practices
Brandurile sunt tot mai deschise la a crea proiecte speciale. Da, sunt importanti si KPIs, si cifrele de audienta si restul. Dar am observat ca tot mai multe branduri vor proiecte care sa le potenteze, sa le ajute pe termen mai lung. Nu ma consider deloc o fashionista experimentata, ci o femeie pasionata de scris, de frumos, si interesata, in limitele obisnuite, de cochetarie. Dar fosta ziarista din mine, e adevarat, e foarte atenta la relatia pe care o deruleaza cu brandurile. Cum ar trebui sa decurga colaborarea ideala dintre un brand si un blogger? Depinde de ce intelege fiecare din notiunea de colaborare, unii pot intelege campanii punctuale, altii pot intelege, de exemplu, relatii de prietenie cu brandurile. Depinde ce anume isi doresc mai mult.

Promovare
Cred ca cea mai buna promovare tine de ceea ce scrii. De aceea, pun accent pe continut. Desigur, continutul e inutil daca nu afla nimeni de el. Si daca suntem cu totii pe Facebook, daca tot folosesc zilnic reteaua, am creat si o pagina dedicata blogului. In prezent, comunitatea numara peste 4.000 de membri. Obisnuiesc sa postez si pe Twitter, dar nu la fel de des, iar Instagram ramane o aplicatie excelenta pentru creare de continut suplimentar ce poate fi distribuit.

Cititorii Macnetize
Celor care ma urmaresc le datorez mult. Pentru un blog, they can make it or they can break it. Am crescut, cumva, impreuna si mi-au fost alaturi si in momente mai dificile. Datorita lor, am ajustat mereu stilul si continutul, in functie de parerile si de sugestiile lor.

De la ei am invatat sa am rabdare, sa fiu puternica, sa fiu ceva mai permisiva cu mine. Imi doresc sa am o influenta pozitiva si sa fiu eu, de aceea nu ma dau in laturi de la postarile personale. Am avut placerea sa-i cunosc personal pe unii dintre cititori si, da, chimia online exista si offline.

Dorinta de la miezul noptii pe 31 decembrie si planurile de viitor
Pe plan personal, mi-am dorit sa fim mai buni si mai intelegatori.
Anul acesta a inceput cu o efervescenta de evenimente si de proiecte, cele mai multe in zona de beauty. Pregatesc cateva surprize cititorilor si am in drafts cateva proiecte care sper ca se vor concretiza cat mai curand. De asemenea, imi doresc sa duc blogul la urmatorul nivel. Stiu ca e un proces de durata, dar e strategia mea pe termen lung.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related