[Cupa Agentiilor la gatit FLORIOL 2014] Deliciile primei zile (in foarte multe poze graitoare)

[Cupa Agentiilor la gatit FLORIOL 2014] Deliciile primei zile (in foarte multe poze graitoare)

Mai repede decat s-ar fi asteptat oricine, ieri a inceput cea de a doua editiei a Cupei Agentiilor la Gatit FLORIOL aromata de Coseli, sarbatorita cu Privileg Catering, savurata cu Staropramen si recomandata de Mega Image. 10 echipe de publicitari initiati in tainele gastronomiei s-au strans, pe rand, la KUXA Studio in Dorobanti, ca sa-si demonstreze talentele, sa-si deconspire misterele si sa ne invete bucatarie. Le-a cam iesit.

Juriul, format din Anca Mitu (Manager Privileg Catering), Lica Birzoi (Director Import Export Coseli), Maria Belu-Burtea (Editor Coordonator Click! Pofta buna!) si Alexandra Sirbu (Project Manager Gustos.ro), a dat dovada de tarie de caracter si foarte putina mimica in momentul gustarii preparatelor. 

In afara faptului ca anul acesta participantii au trebuit sa gateasca 2 chestii in acelasi timp (un fel principal si un desert cu budinca, acesta din urma formand in sine o proba speciala, oferita de Coseli), regulile au fost aceleasi ca in prima editie: fiecare echipa a primit un brief, fiecare a avut un ingredient obligatoriu, fiecare a fost punctat de un juriu serios, de specialitate.

Pentru bucatarii-publicitari ziua a inceput la 10, iar primii care au intrat in scena au fost oamenii de la Starcom (zisi si Dregatori la Cratita), castigatorii de anul trecut, care, si de data asta, au confirmat ca sunt ai naibii de talentati. Cu doua nume pline de bucurie, "Fericirea Colorata" si "Fericirea sta in caramel", preparatele lor au umplut Kuxa Studio de arome orientale (ingredientul lor obligatoriu a fost laptele de cocos, pe care l-au inclus intr-o mancarica cu pui, orez si dovlecei) si fericire.  

La masa de lucru numarul doi, in acelasi timp cu Starcom, s-au aflat fetele de la Point Max (cunoscute si ca The Brand Chefs), incepatoare intr-ale Cupei, dar nu si intr-ale gatitului. Cu cravate asortate, publicitarele au trecut peste proba zambind, pentru ele cuvantul de baza fiind "traditie". Au facut niste chiftelute pe care le-au denumit "Traditie Glamour" si le-au scufundat intr-un sos cu usturoi, si o budinca atragatoare, cu fructe de padure deasupra, careia i-au zis "Desertul Buncii".

Calea fiind deschisa, la mesele de lucru s-au instalat rapid urmatoarele doua echipe: Ad Production (Tailor Made Cooking) si Institute, The Chefs. La fel ca in primul caz, si aici am avut o echipa cu experienta si una fara: Institutul a participat si anul trecut la Cupa, Ad Production nu. Nicio problema, nu s-a simtit deloc.  

Institute au servit juriului un concept foarte interesant, o mancare pentru o zi rece, de iarna (asa le-a cerut brief-ul) pe care au numit-o "Winter is Coming", dupa celebrul serial pe care il stiti cu totii si nu vreau sa il numesc pentru ca eu nu am vazut nici macar un episod si nici nu vreau. Ma scuzati. Revenind, oamenii de la Institut au fost galagiosi si haiosi.

Ad Production aveau emotii cand am vorbit cu ei inainte sa intre in concurs, dar pare ca s-au relaxat pe parcurs. In farfuriile pentru juriu ei au pus o mancare pe care au numit-o "No smalls", adica "Fara mici", ca un fel de revolta la micul traditional romanesc.

In continuarea zilei, Leo Gourmet au revenit, cu eleganta, si anul acesta. Brief-ul lor le-a cerut sa gateasca pentru un copil de 10 ani, lucru care le-a iesit, cu niste crochete de pui si legume, un sos delicios si un pesto impresionant. "Chiftelute Lala Band" li s-a numit preparatul, dupa trupa aia care creeaza isterie printre adolescente.

Nielsen Meerkats si-au bagat si ei cozile prin oale si tigai si au facut-o bine, caci am gustat si eu din cartofii dulci pe care i-au scos de la cuptor si am mai cerut o portie (pacat ca nu mai aveau). Dar na, sa nu credeti ca au facut doar niste cartofi, au pus si niste carne langa ei, dar pe aia nu am gustat-o, am lasat juriul. Preparatul lor a fost foarte bine ancorat in realitatile underground-ului romanesc si s-a numit Deliric liric in 3 episoade.

Wave Division also known as (de la asta vine aka) French Fries Mafia au vrajit pe toata lumea cu o poveste despre Mafia Siciliana. Pe bune, chiar au avut o mega poveste. Si niste mega preparate: Percy No Mercy, Mango Dill Velvet si Crustiniani Parmigiani.

Fetele de la PRIME (care si-au spus Pralinele) au gatit pentru un prieten care se pregatea de o noapte de betie. Si ce altceva sa puna pe farfurie intr-un astfel de caz decat niste burgeri cu bere? Nume de cod: "Burger cui pe cui se baga" si "Budinca prajitureasca".

Interactions au revenit, la fel de seriosi ca anul trecut. Brief-ul lor amintea de anii ’30 si de creveti, asa ca juriul a gustat din niste Gogosi Al Capone, dintr-un Curry Nasul si din Desertul Prohibitiei.

 

Seara s-a incheiat cu Verla, cei mai pusi pe distractie participanti, care au bagat o bucata dintr-un porc la cuptor si-au servit-o in sange. Grea misiune, dar le-a iesit.

In finala au trecut bucatarii de la Wave Division si cei de la Ad Production. Uite aici clasamentul complet:

Oamenii pe care tocmai i-ati vazut au avut la dispozitie o gramada de ingrediente, de la cele mai sofisticate ierburi aromatice pana la cele mai traditionale produse, toate s-au gasit pe raftul Mega Image. Uleiul de la FLORIOL a fost la discretie, la fel si ingredientele Coseli si am vazut pe acolo inclusiv plasturi de la Easy Plast, in caz de, Doamne fereste, vreo taietura. Nu a fost cazul, din fericire.

Atmosfera a fost destinsa de frigiderul Staropramen, care a inceput sa se goleasca inca de la primele echipe. Unii publicitari au gatit cu bere, iar unii s-au bucurat de ea in stare naturala. Inclusiv subsemnatul. Privileg Catering a avut grija de sustinatori si de juriu, pe care i-a rasfatat toata ziua cu o multime de feluri de finger foods:bruschete cu somon, cu spanac, cu humus sau cu icre, si-astea au fost la discretie. Dar sa trecem la treaba.

Asta a fost doar prima zi, dar Cupa mai continua pana vineri. Stati prin zona.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Wave Division

Wave Division e agenţia care in ultimii 16 ani a învăţat regulile advertisingului în prima linie a publicităţii, în contact direct cu clienţii. În felul acesta, agenţia şi-a însuşit... vezi detalii »

Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Oameni

Pozitii

Sectiune



Related